Sinds woensdag bruinverlies... wat moet ik hier van denken???

Discussie in 'Miskraam' gestart door Salamander, 27 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Salamander

Salamander Bekend lid

1 okt 2012
    629
    4
    18
    Vrouw
    Directiesecretaresse
    Vlakbij Amersfoort
    Lieve allemaal,

ik maak me enorm zorgen!!
    Sinds woensdag heb ik steeds bij het afvegen bruinverlies en af en toe ook wat in mn ondergoed. Het is heel weinig maar ik maak me zo'n zorgen! Donderdag heb ik de vk gebeld maar zij kon er niet veel mee, volgens haar kan het nog beide kanten op en moet ik maar afwachten tot mn echo op 7 mei.
    Dat duurt zo bizar lang!!

Ik voel me verder enorm zwanger, juist ook sinds woensdag neemt mn misselijkheid toe, vandaag zo veel last van dat het zelfs ook niet meer weg gaat. Ook enorm moe en pijnlijke (-)(-)

Dit is mn 2e zwangerschap, de eerste is helaas een MA geworden. Ben nu zo bang dat dit weer niet goed gaat. (ik had toen geen bruinverlies)

Wat denken jullie, wat zijn jullie ervaringen?

2. logo

logo Niet meer actief

Het kan echt beide kanten op gaan.
    Zelf heb ik slechte ervaringen met bruin bloedverlies. Ik heb dat een tijdje gehad en toen kreeg ik krampen en rood bloedverlies.
    Je kan niets anders doen dan wachten.
    Sterkte!

3. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Ik heb in week vijf helder rood bloedverlies gehad, een paar dagen achter elkaar. Maar ben nu al 9 weken!

Het kan goed wat oud innestellingsbloed zijn. Sterkte met afwachten, dat is niet leuk!

4. Ammie1984

Ammie1984 Bekend lid

12 nov 2012
    778
    68
    28
    Hoi salamander,

Mijn ervaring met bruin bloed verlies dat aanhoud is helaas niet positief. Oktober 2012 was ik zwanger, maar in de 6e week kreeg ik last van bruin bloed verlies. Het was niet veel. Meestal bij het afvegen en in een inlegkruisje, maar nooit een inlegkruisje vol. Het bleef aanhouden. Het werd niet erger, maar stopte niet. Uiteindelijk 2 weken later een echo en toen bleek het idd fout te zitten.

Bij deze zwangerschap heb ik ook wat bruin bloedverlies gehad, maar dat stopte na een dag en dit keer zat het wel goed.

Het kan idd beide kanten opgaan, maar als het wat langer aanhoud heb ik wel mijn twijfels.

Sterkte en Ik hoop voor je dat het goed zit!

5. mol

mol Fanatiek lid

14 feb 2013
    1.860
    0
    36
    Vrouw
    verpleegster(nu op ziekteverlof)
    belgie
    je hoort gelukkig ook erg vaak dat het "oud bloed"is dat er nog uit moest.ik denk dat het feit dat je je zo zwanger voelt een goed teken is.ik zou vroeger een controle eisen als ik jou was,of via spoed gaan dan doen ze een echo.sterkte

6. logo

logo Niet meer actief

Misschien een stomme vraag. Ik zou zeker een echo laten maken, maar spoed? Ik denk dat ze dat niet doen, behalve als je in het zkh bekend bent. Of bedoel je dat niet?
    Het is misschien een beetje rot gezegd maar als het niet goed gaat dan is er niets aan te doen zo in het begin van de zwangerschap. Later kunnen ze bevallingen tegenhouden enzo.
    Het is natuurlijk wel fijn als je zelf weet wat je kan verwachten. Ik weet uit ervaring dat deze dagen verschrikkelijk zijn.
    Hoe gaat het nu met je?

7. Salamander

Salamander Bekend lid

1 okt 2012
    629
    4
    18
    Vrouw
    Directiesecretaresse
    Vlakbij Amersfoort
    Hoi meiden,

thanx voor jullie reacties! Jullie hebben dus wisselende ervaringen...
    Hier nog steeds in onzekerheid, ik weet het gewoon niet. Ben wel echt kots en kots misselijk!!! Het is sinds zaterdag echt heel erg, voel me hondsberoerd....
    Het is wel een heel dubbel gevoel. De vorige zwangerschap had ik ook wel last van misselijkheid maar dat was niet te vergelijken met deze keer. En toen was het ook een paar dagen voor de slechte echo weg.
    Tja de vk zei donderdag dat het niet heel veel zin had om eerder een echo te laten maken. Dus ja ik weet het niet.
    Zolang ik niet veel doe heb ik ook niet echt last van bruinverlies. Maar gister gingen we bijv. een stuk wandelen en toen verloor ik dus weer wat. Het is niet heel veel hoor maar toch denk je steeds: dit wil ik niet zien, dit hoort niet.
    Morgen over een week de echo.... ik tel de dagen af!

8. beebielove

beebielove Bekend lid

18 jan 2012
    957
    33
    28
    zolang je geen krampen hebt of helderrood zou ik me niet zoveel zorgen maken! xx

9. n0name

n0name Niet meer actief

Het kan idd twee kanten op gaan. De een heeft er slechte ervaringen mee en bij de ander loopt het goed af. Ik vind het wel 'raar' dat je niet eerder mag komen. Bedoel je kan nu toch al wat zien. Dan weet je iig voor nu hoe het zit en kun je volgende keer alsnog voor die echo gaan. Om zelf zo in spanning te zitten is ook echt niet prettig. Ik heb ook twee keer om een echo gevraagd en beide keren gekregen. Ik zou gewoon nog een keer bellen en je zorgen uitleggen, hopelijk lukt het dan toch om eerder te mogen komen.

10. Miekoe

Miekoe Fanatiek lid

9 aug 2012
    1.908
    502
    113
    Vrouw
    Ik heb deze zwangerschap 2 weken bruinverlies gehad...
    Zie mijn banner.... De kans met bruinverlies is 50/50.
    Net als wat beebielove zegt, zonder krampen niet teveel zorgen maken. Al weet ik uit ervaring dat dit makkelijker gezegd is dan gedaan ;)

11. Salamander

Salamander Bekend lid

1 okt 2012
    629
    4
    18
    Vrouw
    Directiesecretaresse
    Vlakbij Amersfoort
    Mm dat geeft me een klein beetje hoop, Miekoe!
    Ja de vk had ook gezegd dat het nog beide kanten op kan gaan.. dus tja afwachten afwachten en nog ns afwachten......

noname, ja ik vond het eerst ook maar raar dat ik niet eerder mag komen. maar goed aan de andere kant besef ik me dat het niks hoeft te zeggen als we wel deze week al een echo hebben en er blijkt niks aan de hand te zijn. Dat weet je in het begin toch nooit, want dat hebben we bij de vorige zwangerschap helaas ook ervaren.. Dus daarom hebben we besloten toch maar af te wachten tot volgende week, tenzij ik nog andere klachten krijg.

Het irritante is dat ik heel weinig afleiding heb, vorige week was mn laatste werkweek want mn contract is niet verlengd. Daarnaast ben ik steeds zo beroerd dat ik ook niet veel zou kunnen doen.. dus ben bang dat het een lange week wordt maar goed, hopelijk volgende week een goede echo!!

12. mol

mol Fanatiek lid

14 feb 2013
    1.860
    0
    36
    Vrouw
    verpleegster(nu op ziekteverlof)
    belgie
    ik denk dat dat afhangt van het ziekenhuis waar je heen gaat,bij mij deden ze een echo en een bloedtestje omdat ik zei dat ik zwanger was en buikpijn had en een beetje bloedverlies maar er gaan ziekenhuizen zijn waar ze dat niet doen,daar kan je zeker gelijk in hebben.

13. Ik heb van week 6 t/m 8 ook regelmatig bruinverlies gehad. Meestal inderdaad op momenten dat ik (veel) had gelopen leek het erger te zijn dan op dagen dat ik rustig zat.

Na week 8 is het weggegaan en ik ben nu 13 weken zwanger.

Sterkte!!!

14. sjanniee

sjanniee Fanatiek lid

15 aug 2012
    1.533
    0
    0
    Het kan idd beide kanten opgaan, maar probeer altijd positief te blijven denken.
    Ik begon ineens bloed te verliezen en kreeg buikkrampen toen ik 4 weken zwanger was. Ik dacht ook : dat is foute boel.
    Van de gyn kreeg ik te horen dat ik moest afwachten.
    Met 5 weken kreeg ik een echo, en er was alleen een zwangerschapsring te zien.
    Met 6 weken weer een echo, en toen zagen ze een vruchtje met kloppend hartje :)
    Nou, om een lang verhaal kort te maken, heb ik dus vanaf week 4 tot aan week 10 dagelijks bloed verloren, en ook dagelijks buikkrampen.
    Maar iedere keer was de echo gewoon goed !!
    En kijk mijn banner, kleine meid is alweer 7 maanden geweest.
    Dus blijf altijd positief denken, bloed en krampen hoeft niet altijd uit te draaien op het ergste.

15. Salamander

Salamander Bekend lid

1 okt 2012
    629
    4
    18
    Vrouw
    Directiesecretaresse
    Vlakbij Amersfoort
    Bolkje Ik hoop zo dat het bij mij ook goed zit! Word af en toe gek van de spanning!

Sjanniee Tja het is zo moeilijk om positief te blijven denken! Jullie verhalen geven me wel wat hoop, maar ik weet het pas volgende week of het goed gaat of niet.. Dagen gaan erg langzaam voorbij :(

Het bruinverlies lijkt nu wel gestopt, heb sinds maandag niet meer gehad... Maar goed mn zorgen worden er niet minder van...

16. Salamander

Salamander Bekend lid

1 okt 2012
    629
    4
    18
    Vrouw
    Directiesecretaresse
    Vlakbij Amersfoort
    Schreef ik gisterochtend nog dat het leek gestopt, kwam ik daarna thuis na het boodschappen doen, was het er opeens weer!
    Ik had t niet meer, dus heb weer de vk gebeld en ze snapte mn onzekerheid en gaf aan dat ik kon bellen voor een eerdere echo. Ze hadden alleen vandaag een plekje maar mn man en moeder konden vandaag allebei niet mee. Dus toen had ik het laten zitten omdat ik niet alleen wil. Maar vanmorgen werd ik met zo'n rotgevoel wakker!!
    Heb meteen gebeld of dat plekje nog vrij was en heb nu een vriendin geregeld die met me mee gaat. Vanmiddag heb ik dan eindelijk hopelijk duidelijkheid!

17. Daniellexxx

Daniellexxx Bekend lid

11 feb 2013
    658
    158
    43
    Noord-Holland
    Zal voor je duimen Salamander!

Hier ook vanavond een echo ivm aanhouden bloedverlies. Bij mij duurt het nu al 3 weken en is het ook af en toe rood. Vorige week een echo gehad waarbij er beginnende hartactie was en vanavond hopen we dat we een mooi hartje zien kloppen.

Succes!

18. Salamander

Salamander Bekend lid

1 okt 2012
    629
    4
    18
    Vrouw
    Directiesecretaresse
    Vlakbij Amersfoort
    Danielle voor jou dus ook ontzettend spannend!!
    Maar ik lees in je onderschrift dat er dus wel een oorzaak is gevonden voor de bloedingen, dat is wel fijn! Zal ook voor jou duimen!
    Heb je zelf gevraagd of je een week later weer een echo mocht of boden ze dat aan?

19. Salamander

Salamander Bekend lid

1 okt 2012
    629
    4
    18
    Vrouw
    Directiesecretaresse
    Vlakbij Amersfoort
    Ben compleet overdonderd en in shock!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Uitwendig zag ze de vruchtzak met een vruchtje erin maar ze kon het niet goed genoeg zien (wat ik al dacht). Dus het werd een inwendige echo. Daar zagen we al gauw hartactie
    Compleet opgelucht. Dus ik vroeg waar het bloeden vandaan kon komen en ze ging op zoek. Opeens ging ze van de ene naar de andere kant van mn baarmoeder en weer terug. Ze ging steeds heen en weer en ik dacht: zie ik dat nog goed??
    En opeens zei ze:
    het zijn er 2!!!!!!!!!!!!!!!!

Allebei met hartactie, alleen is er een kindje net iets kleiner...
    Ze zitten in dezelfde vruchtzak wat het een zwangerschap maakt met extra spanning. Ik ben nu doorverwezen naar een gynaecoloog. Volgende week maandag weer een echo, dan op de poli. En dan dinsdag gesprek bij de gyn!

Niet te bevatten dit!!!!

20. Ik begrijp dat het allemaal nog heel erg spannend is, maar wat ontzettend leuk zeg, een tweeling :D En gefeliciteerd met de hartactie! :) Blijf je ons op de hoogte houden??

Deel Deze Pagina