Vraagje gordelroos

Discussie in 'De lounge' gestart door elsie22, 2 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. elsie22

elsie22 Niet meer actief

Hoi,

Ik werk in de thuiszorg, vanmorgen was ik bij iemand met gordelroos, nu las ik op internet dat je waterpokken kan krijgen daarvan, nu heb ik dat vroeger gehad maar nu vroeg ik mij af kan mijn zoontje dit nu krijgen doordat ik bij die mevrouw geweest ben?:)

Alvast bedankt.

2. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.199
    16.537
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Nee dit kan niet.
    Gordelroos kun je niet mee naar huis nemen op je kleding.
    Je kunt er waterpokken door krijgen door direct contact met vocht uit de blaasjes en verspreid zich niet door de lucht zoals waterpokken dit doet.
    Ook kun je van gordelroos geen gordelroos krijgen.
    Je zoon zal op deze manier dus geen waterpokken kunnen krijgen.

3. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
  4. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Het kan wel, maar dan moet jij het vocht uit de blaasjes mee naar huis nemen. Maar het lijkt me dat je hygienisch werkt en handschoentjes aan heb gedaan. Als wij mensen met gordelroos verzorgen, dan is dat altijd met handschoenen aan. Iig als de plekken actief zijn en verzorgd moeten worden.

5. Peetj

Peetj Bekend lid

28 mei 2013
    753
    0
    0
    Wij hebben op dit moment een client met behoorlijke gordelroos. Schort voor, handschoenen aan. Niets aan de hand.

6. elsie22

elsie22 Niet meer actief

Draag idd gewoon handschoenen, maar omdat ik het las vroeg ik het mij af. Na het verzorgen ervan evengoed handen wassen.

7. Gespannen

Gespannen Bekend lid

14 jul 2012
    905
    3
    18
    In de zorg
    Noord-Holland
    Een dochtertje van vrienden van ons heeft de waterpokken gekregen nadat haar vader gordelroos had. Toen is er wel bewust voor besmetting gezorgd. Veel kusjes geven ed.

Toen een client op mijn werk gordelroos had heeft mijn dochter die toendertijd nog geen waterpokken gehad had ze ook niet gekregen.

Deel Deze Pagina