Ik vroeg me of hoe laat jullie kleintjes savonds naar bed gaan we proberen Anne altijd rond 7 uur in bed te hebben. Nu lees ik vaak dat kindjes rond deze leeftijd veel later gaan. is 7 uur te vroeg (Anne slaapt snachts slecht dit heeft ze altijd al gedaan).
Volgens mij is dit zeker niet te vroeg, ons meisje van anderhalf die gaat tussen 7 en half 8, meestal ligt ze rond 19.10 op bed, zelfs mijn oudste van 8 die gaat om 8 uur naar bed! Denk niet dat je moet uitgaan van wat anderen doen, wat jij doet is toch goed voor jou kindje!
Mijn dochter is bijna 2 en die ligt ook om half 8 op bed, maar als ze tussen de middag niet heeft geslapen al om half 7 en dan slaapt ze gelijk. Doen wat jij denkt dat goed is, ik vindt 7 uur een prima tijd voor deze leeftijd.
Elyesa gaat al sinds hij een jaar is om 20.30u naar bed maar dat is omdat hij smiddags van 13u tot 15u slaapt als ik hem savonds vroeger in bed steek slaapt hij gewoon niet.
Hier ook tussenn 19.00-19.30 naar bed en bevalt prima zo. Het ligt er denk ik ook aan hoe je kinje verder slaapt. Idd. als ze 's middags lang slapen zal het misschien wat later zijn omdat ze dan toch niet slapen. Maar 19.00 is niets mis mee hoor!
Hier gaan ze tussen 18.45 en 19.30... ligt een beetje hoelaat we eten enzo. Ze gaan sinds een klein half jaar tegelijk (2,5 en bijna 1)
Fien gaat tussen 18.30 en 19.30. Ligt eraan tot hoelaat ze 's middags slaapt. Als ze pas rond 17.00 uit bed komt blijft ze op tot 19.30.....
iris ligt er ook tussen 7 en half 8 meestal wel in vind ik ook wel een mooie tijd vooral omdat ze overdag niet veel slaapt
het ligt er eigenlijk aan. als tamer om 12 uur slaapt voor zijn middag dut dan gaat hij om half 7 naar bed. maar las hij later naar bed gaat voor izjn middag dut dan gaat hij rond 7 uur og half 8 naar bed. maar zeker niet later dan half 8
Emme ligt tussen 19.30 en 20.00 uur in bed. Ze slaapt wel nog 2x overdag. Ik ben pas om 18.15 thuis van m'n werk en vind het gezellig om met z'n drietjes aan tafel te eten. Daarna als ik de vaatwasser inruim en de keuken doe nog even spelen en daarna in bad/bed. Pim
civan gaat sinds zijn 12 maanden om 8 uur naar bed,hij heeft daarna nog een tijdje gehad dat hij om 9 uur pas naar bed wilde, maar dat is nu weer 8 uur geworden
tussen 8 en 9, ligt een beetje aan hoeveel ze overdag heeft geslapen.. nu heeft ze al een paar dagen een bui dat ze voor 10 uur niet wil slapen, maar dat duurt vaak een weekje en dan slaapt ze weer normaal.
Jelina gaat elke dag tussen 20.00 en 20.30 na bed, als ik haar (zoals gisteren) om 19.00 uur in bed leg wordt ze rond 23.00 uur wakker, en dan is ze klaarwakker, alsof ze de hele nacht geslapen heeft. Het is echt per kind verschillend. Maar als jij vind dat anne slecht slaapt en je denkt dat het komt omdat ze te vroeg na bed gaat, kan je het allicht eens proberen om haar een uurtje later in bed te leggen.
Keano gaat tussen 18.32-19.30 naar bed toe, hij valt dan ook als een blok in slaap! Hij slaapt 's middags meerstal ook nog van 12.30-15.00. Liefs, misspuma