Niet doen, is nergens voor nodig. Je baby heeft nog een hele kleine, tere maag, en de nachtvoedingen zijn nog (een poos) nodig voor de ontwikkeling van zijn hersenen. Daarbij kan een kleine baby gewoon nog niets anders verdragen dan pure melk. Indikken kan wel, maar het gevolg zijn maagkrampen en verstopping. En dan nog is de vraag of je het "gewenste" resultaat krijgt. Maar ik denk dat je je vooral moet afvragen of je wilt dat hij 's avonds ongezond vol zit voor een vervolgens ongezond lange nacht zonder voeding...
Op 6 weken is er absoluut nog niets dat je kan gebruiker om je baby een voller gevoel te geven. Als het is om te laten doorslapen: relax, dat is echt nog niet aan de orde op 6 weken. Als het is omdat je baby nooit verzadigd lijkt: voeding voor hongerige baby's proberen. En voor voor de rest: niet te veel verwachten van je baby op 6 weken.
Met helemaal niets. Een baby van 6 weken kan daar nog helemaal niet tegen. Nachtvoedingen, want ik denk dat je het daarvoor doet, zijn normaal op die leeftijd. Het is niet natuurlijk om voeding in te dikken op deze leeftijd. Dus gewoon geduld hebben en proberen een beetje ritme te krijgen.
Ik zou zelf ook niet indikken maar ik moest het wel vanwege een refluxbaby. Ik heb het toen op advies van de KA ingedikt met Johannes broodpit meel ofzo.
Wat idioot zeg....nachtvoedingen horen er nu eenmaal bij,in ieder geval wel met 6 weken..Doorslapen op zich een doel maken geeft me echt de kriebels..
TS,je hebt een paar posts geplaatst over de schema's van je kindje en dat je moeite had met het feit dat er geen ritme is. Hoe gaat het nu? Wellicht kunnen we toch met je meedenken
Ik had dat als tip gekregen voor de nachten. Ik heb nu qua schema om de 3,5 uur voeden. Op verzoek is redelijk chaotisch, onze dochter slaapt in de avond wel door, ze ziet de avond voor de nacht aan.