Wat moet ik hier toch mee..

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Babyengel, 3 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Steeds vaker doet meneer moeilijk in bed, omdat hij niet wilt slapen. Hij blijft net zo lang geluiden maken en spelen (soms huilen) tot hij niet meer kan en dus in slaap valt. Dat kan erg laat zijn. Als ik hem om half 9 in bed leg dan hoor ik hem om half 12 soms nog! Hij wilt niet meer eten of drinken dus ik begrijp het niet.

's Ochtends wordt hij om half 9 weer wakker, maar dan is hij eigenlijk nog een beetje moe. Dus hij gaat 's middags nog terug naar bed, anders rolt hij om.

Hij heeft vaker moeilijke slaapperioden gehad, maar het gaat nu steeds meer uit te hand lopen. Ik word er gek van en weet niet zo goed wat ik hiermee aan moet.. ondertusen ben ik wel moe er van want ik kan niet op tijd naar bed omdat hij nog ligt te klagen!

Hellup :)

2. Bastet

Bastet Niet meer actief

Gewoon negeren en zelf naar bed gaan?
    Wanneer jij naar bed gaat en hij is nog wakker dan kun je zeggen dat hij kan doen wat hij wil, maar dat mama nu gaat slapen.
    Nog een laatste keer welterusten wensen en ook echt gaan slapen.

Of vragen waarom hij niet wil slapen.
    Misschien is hij bezig met zijn fantasie, en heeft hij bedacht dat er 'iets' op zijn kamer is?

3. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    Heb je wel eens een muziekje geprobeerd?
    Misschien vind ie het te stil ofzo ( noem ook maar wat hihi )
    Onze oudste kan alleen maar in slaap vallen met zn nachtlampje met muziek. Muziekje duurt 10 minuten en stopt dan automatisch.
    In die tussentijd is meneertje al lekker in dromenland :)

4. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

onze zoon dat doet altijd al, ik zelf moet eerlijk zeggen dat ik er niet mee zit,

hij gaat max. om half 8 naar bed ( met hier en daar een uitzondering natuurlijk) en meestal valt hij zo rond 21.30 in slaap,

5. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Middagslaapje eraf halen. Hij is blijkbaar nog niet moe 's avonds. Je krijgt dan wel even een jengeld kind, maar vroeg eten en dan lekker vroeg naar bed. Kijken of hij dan nog zo bezig is in bed.

6. Marjannn

Marjannn Bekend lid

31 dec 2008
    500
    0
    0
    (Sport)masseur
    Mijn dochter kan 's avonds ook heel lang liggen kletsen en lezen in haar bedje. Ik maak me er niet druk om, ga ook gewoon naar bed als ik zelf wil slapen. Als ze nog niet moe is, begrijp ik dat ze niet kan slapen, dus dan maar even andere dingen doen, totdat ze wel moe is. Wij gaan toch ook niet slapen als we niet moe zijn?
    Inderdaad, probeer het eens met het middagslaapje eraf. Als mijn dochter tussen de middag slaapt, slaapt ze 's avonds ook niet voor 11 uur.

7. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Hier was het bij beide kinderen een teken dat het middagslaapje eraf kon.

8. Ik krijg het middagslaapje er nog niet af. Hij ging vanmiddag gewoon op de bank slapen, hij was echt op. Wou ook niet meer eten en drinken. Maar ik ga hem met een uur weer wakker maken (als hij 1 uur heeft geslapen).

Het maakt mij niet uit als hij niet direct in slaap valt, hij deed er altijd een half uur over. Maar als hij 3 uur wakker ligt en in bed zeurt vind ik dat toch wat te gek worden.. hij heeft een paar speelgoedjes in bed en daar speelt hij normaal gesproken lief mee maar na een uur heeft hij dat ook gezien ;) ik kan dan zelf van die geluiden niet slapen :)
    Hij kan nog niet praten trouwens dus krijg geen antwoord wat hij wilt.

Misschien kan straks wel het slaapje eraf, maar als hij in de woonkamer gaat slapen vind ik ook niet de bedoeling eigenlijk :p

9. Marjannn

Marjannn Bekend lid

31 dec 2008
    500
    0
    0
    (Sport)masseur
    Hmm vervelend, hij is dus blijkbaar wel moe, maar gaat niet slapen. En als je z'n speeltjes nu helemaal weglaat? Mijn dochter vraagt sinds kort soms als ze niet kan slapen of ik even bij haar wil komen zitten. Ik ga dan op haar peuterbankje zitten (ik zeg niks, zit gewoon lekker te laptoppen) en dat geeft haar blijkbaar een veilig gevoel, want ze slaapt dan direct. Je sluit de dag wel lekker rustig af, neem ik aan?

10. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Sluit ik me bij aan...

Logisch dat ze steeds maar weer in slaap vallen, maar je moet dan toch ff doorbijten en hem bezig houden zodat dat niet gebeurt.
    Dan issie savonds moe genoeg om te slapen en sochtends uitgerust genoeg om smiddags niet in slaap te vallen.

Hij is savonds niet moe OMDAT jij hem smiddags nog laat slapen.
    Logisch toch...

11. piemie

piemie Fanatiek lid

28 mrt 2009
    1.769
    0
    0
    kapster
    het Gooi
    Mijn zoontje slaapt niet elke middag, als hij wel slaapt is hij een uur aan het kletsen 's avonds en als hij niet slaapt is hij zo vertrokken en 's ochtends later wakker. Ik zou het eens proberen als ik jou was.

12. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

hm ja ik ken het wel..onze zoon kan zo ontzettend veel smoesjes verzinnen! zelfs nu hij bij mij in bed mag slapen.
    buikpijn
    kusje
    nog een kusje
    knuffel
    even auto zoeken hoor
    mama ik moet even water drinken
    mama ik heb geplast (terwijl hij een luier aan heeft)
    mama ik heb gepuft
    mama dit mama dat...

ik doe altijd ok laatste kusje laatste knuffel..en dan begint het...slaap lekker, mama wilt niks meer horen, i love you tot morgen!!! en je mag niet meer uit het bedje.
    en dan zeg ik meestal iets van, nu lekker slapen dan ben je morgen goed uitgerust om bv. pannenkoeken met mama te maken. beetje leuk vooruitzicht naar de volgende dag, maar dan moet je het ook wel echt doen.

elke keer dat ik iets leuks beloof dan gaat het prima, gewoon simpele dingen, maken we morgen een mooie tekening, taartje maken, lekker spelen, boodschapjes doen enz enz.

13. Ik vind het meer moeilijk, omdat hij nog maar net 2 is en altijd echt zijn slaapje nodig had. Als hij 's middags op de grond gaat slapen, vind ik het sneu om hem wakker te houden.
    Bovendien valt hij ook vaak moeilijk in slaap als hij niet zo goed heeft gegeten. En laat hij toevallig weer minder goed eten momenteel.

Hoe dan ook, vandaag is hij gewoon wakker gebleven en ging om 8 uur naar bed.. na 3 kwartier in bed spelen in slaap gevallen.. was niet doodop. Ben benieuwd hoe het de komende dagen gaat!

14. Kleine Muis

Kleine Muis Actief lid

20 dec 2011
    362
    0
    0
    NULL
    NULL
    toen onze zoon niet moe genoeg was s'avonds en lang wakker bleef was dat voor ons het moment het middagslaapje af te bouwen. en toen sliep hij veel sneller en veel beter s'avonds en s'nachts. hij was toen 22 maanden. sommige vinden dat jong, voor ons werkte het heel goed en voor hem ook, hij ging veel beter in zijn veel zitten, opmdat hij niet aldoor wakker werd meer 's nachts en bovendien beter eten.

15. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Zou ook mijn advies zijn.

Wakker houden dus middags een paar dagen moeilijk en dan grotere kans dat hij s avonds wel weer gaat slapen. Is ook niet raar dat een een kind van drie jaar zijn middag slaapje gaat overslaan.

Natuurlijk is die nu moe middags zou ik ook zijn na het avond spoken.

Door zetten dus en is het gelukt daarna een rust moment in de dag voor je zelf en zoon creeeren bijvoorbeeld een dvdtje kijken of een rustig spelletje. Na dat hij gewent is om s middags niet meer te slapen.

16. Pnirmal hij is geen drie maar nog maar net twee.

De ene keer slaan we het slaapje over, hij gaat 's middags alleen nog naar bed als ie omrolt.. Maar kan niet echt zeggen dat het slapen zoveel makkelijker gaat. Het komt ook een beetje doordat hij nog niet helemaal vol zit als hij gaat slapen denk ik, hoewel hij aangeeft dat hij niet meer wilt. Heeft hij vaker fases van. Maar goed, zal straks wel beter gaan!

17. marilouise

marilouise Niet meer actief

Ik denk dat het heel erg met de leeftijd te maken heeft, Hier ook een mannetje die dat momenteel heel erg doet, hier gaat die zelfs nog hysterisch gillen. Man man man.

Wij laten hem nu overdag wakker proberen hem er gewoon doorheen te "slepen" en zoals gisteren was ik met de was boven ging die ineens op bed liggen zelf, dus ik zei wil je slapen ja nou broek uit en in bed gelegd en hij heeft3 kwartier geslapen en sávonds maar een kwartier gehuild en niet geschreeuwd.
    dit was voor het eerst sinds 2 weken dat het zo ging.Terwijl ik hem zelf ook nog veel te klein vindt om zijn middagslaapje over te slaan. daar dacht meneer anders over

Deel Deze Pagina