vraagje help!!

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door mamma chan, 24 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamma chan

mamma chan Fanatiek lid

17 aug 2008
    3.024
    242
    63
    Vrouw
    Zit in de zorg
    overijssel
    Ik heb een dochter van nu 6mnd, we hebben al een lange weg achter de rug omdat ze niet doorsliep (nu nog niet) en in overleg met het buro andere voeding geprobeerd.

Nu het volgende:

Ze zit nu op 4 flessen (ik bied haar 180/6 aan) ze drinkt het soms op en soms ook niet..
    fruit en groente eet ze half potje
    de laatste fles die zit meestal tussen 8 en 9 met een uitloop naar half 10

als ze om 8 uur de fles krijgt zet ik me wekker voor een 5de fles..

Het maakt allemaal niet uit wat ik doe ze wordt steevast wakker tussen 3 en 4 en wil gewoon eten..
    als ik de speen geef dan kan ik weet ik niet hoevaak heen en weer lopen en als ik dr iets eten geef slaapt ze meteen weer verder...

Ze zeggen op buro laten huilen... dat hebben we geprobeerd en dat is niks dan heb ik iedereen wakker.. en ik heb echt het idee dat ze honger heeft..
    Zit ik qua aantal flessen goed?? en qua hoeveel heid wat moet ze hebben??

heb al pyamapapje gegeven(vind ze erg lekker)
    rijstebloem al..

2de vraag is:

ze overstrekt zich soms na het eten.. wat kan dit zijn??

sorry voor het lange verhaal..

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hallo!
    Uit je mailtje maak ik op dat ze net 6 maanden is. Krijgt ze nog borstvoeding, de zuigelingenmelk of al opvolgmelk? De opvolgmelk is namelijk iets zwaarder en daar mag maar maximaal 800ml van per 24 uur. Van de zuigelingenmelk mag een kindje nog maximaal 1000ml. Misschien heeft het verband met het drinktempo? Wanneer kindjes een flesje (zonder stoppen en boertje laten) sneller leegdrinken dan 15 tot 20 minuten, kan het zijn dat de verzadiging niet goed intreedt (en kunnen kindjes zich overstrekken). Hierdoor blijven ze eerder (dan nodig) komen voor een volgend flesje en meer vragen. Een kleinere speen zou al een oplossing kunnen zijn. Mocht je al op de opvolgmelk over zijn dan mag je ook de hoeveelheid van 800ml verdelen over 5 flesjes. Soms helpt het om ook de bijvoeding op te hogen. De nachtvoeding zou je heel langzaam qua schepjes kunnen proberen af te bouwen. Wel dezelfde hoeveelheid water maar verdeeld over een week de schepjes langzaam afbouwen. Ik hoop dat je hier al mee vooruit kan. Succes!
    groetjes Femke

Deel Deze Pagina