Ik vraag me af wat er allemaal in jullie luiertas zit standaar om mee te nemen. Ik begin volgende week (begin verlof) een beetje met alles op orde te maken en wil ook al een basisuitrusting in de luiertas stoppen. Wat gaat er nog meer standaard mee behalve luiers en spuugdoekjes?
er gaat helaas steeds meer in, naarmate Thomas ouder wordt veeel spuugdoekjes/slabben, billendoekjes, luiers, verschoonmatje + hydrofiel-luier, extra setje kleren, knuffeldoekjes en/of speeltje(s), speen. Evt jasje als het van dat halve jas aan jas uit weer is. En evt voedingen natuurlijk (maar dat zit er natuurlijk niet standaard in) En nu hij ouders is: dentinox (!) voor de tandjes, snoetenpoetsers, evt groente/fruit-hap als we rond etenstijd op pad gaan.... veel dus... dus als mensen een handige(re) luiertas weten waar dat allemaal in past, dan hou ik me van harte aanbevolen, want het is nu altijd proppen geblazen!
Ff denken, best wel veel. Hoe ouder hoe meer idd. Luiers, billendoekjes, wegwerpzakjes, verschoningsmatje (zit hier al standaard bij de tas), 2 rompertjes, 1 shirtje, 1 broekje, slabbertjes, hydrofieldoek, spuugdoekje, fles, voeding, speen. En nu hij ouder is dus ook: vork, lepel, klein speelgoed, leesboekje.
Haha hier precies hetzelfde! Spuugdoekjes Hydrofielluiers Luiers Billendoekjes Luierzakjes Broek Trui Romper Sokken Boekjes Soms speelgoed Liga Fruitreepje Paracetamolzetpillen Zinkzalf En dan nog allerlei losse meuk. Geen luiertas is te groot, misschien is een weekendtas een geschikte oplossing voor ons..
hihi Ala je borstvoeding geeft, scheelt het al een hoop ruimte hoor (geen flessen en poederbakjes enzo)! Extra setje kleren neemt veel ruimte in beslag, maar is wel de moeite waard als je met kleintje straks in de Bijenkorf (of een andere willekeurige openbare plek) staat en ze de hele boel onder piest of poept.... Tsja met een baby heb je nu eenmaal altijd je halve inboedel bij je helaas.... Jer had onze koffers moeten zien met onze vakantie naar Madeira drie weken geleden! hihi
-2 hydrofiele luiers (ééntje als knoeidoek tijdens het voeden en ééntje om mijn kind op te leggen als ik haar verschoon in openbaar toilet) -klein 'mama'tasje met labello, paracetamol ed aangezien ik geen handtas meer gebruik -antibacterieel spul voor mijn handen
hier in de tas; * luiers * billendoekjes * billencreme * spuugdoek * hydroluier * schone romper * setje kleding met sokjes erbij * luierzakjes * speeltjes voor Joey * medicijnen * fles * poedertoren * thermofles * flesje water * groente/fruithapje + lepeltje * snoetenpoetsers * liga * diksap Dit is voor 1 dagje weg....
Na 1 jaar wordt het weer minder, Favoriete knuffel Luier en doekjes ( eventueel zakjes) Etui met extra speen, ehbo dingetjes Drinken, koekje en rozijnen Extra broek en romper hydrofiele luier Ballonnen met een touwtje ( klein en zijn ook leuke speeltjes)
ik heb hetzelfde als jullie mee en het past allemaal prima ik heb zelfs nog ruimte over. ik heb in de luiertas, *verzorgings matje *4luiers *billendoekjes *extra setje kleren *rompertje *sokjes *maandverband *poedertorentje *deoderant ( wel mini) *fles *speentje *sudocodeme ( mini ) dat was het wel zo'n beetje. Ik heb de luiertas van quinny.
Luiers, doekjes, een setje kleding, koekje, beker drinken, als we lang weg gaan een fruithap of groentehap en een stukje speelgoed.
* Verzorgingsmatje * Luiers * Billendoekjes * Luierzakjes (om de vieze luiers in te doen) * Extra setje kleren * 2 extra rompertjes * Een paar sokjes * 2 Hydrofielluiers * 2 Spuugdoekjes * Een extra speentje * Sudocodeme zo'n klein potje * Speelgoed * Zonnebrandcreme factor 50 voor baby's * Dentinox (zal je net zien dat je weg bent en het niet bij je hebt als het nodig is) * Mijn portemonnee en autopapieren (ik gebruik geen handtas meer) * Zakdoekjes * Tampons + Maandverband Volgens mij was dat het al
oh ja , idd ook nog zonnebrand en portemonnaie, telefoon, sleutels, rijbewijs e.d. @ witte reus: Hmm ik ga dan ook maar eens kijken naar die quinny luiertas... Jouw uk is nog wel wat kleiner; scheelt misschien (kleinere maat luiertjes en kleertjes)?
oh ja dat heb ik er ook nog in. mijn portomonnee, en telefoon. mijn sleutel leg ik of in de maxicosi of in de wagenbak. dat is een tik die ik heb hihi
Ik geef borstvoeding, maar Eva knoeit nog steeds erg en mijn andere borst lekt lekker mee, dus ik heb altijd een setje doekjes mee om te voeden (hydrofiel, grote spuugdoek voor bij andere borst, klein spuugdoekje en een slab). 's Ochtends voed ik Eva op bed en gebruik niets, dan is mijn t-shirt aan de onderkant van mijn 'gedronken' borst nat, mijn t-shirt bij mijn andere borst en Eva zit ook helemaal onder. Dus wordt niets als ik zonder die doekjes wegga . Het voordeel van borstvoeding dat je niets mee hoeft te nemen gaat voor ons dus niet op. Ik heb in mijn luiertas (ook die van Quinny, ik vind 'm heel fijn!): verschoonmatje (zit er bij) 4 luiers klein potje sudocrem billendoekjes die doekjes die ik boven dus omschreef en nog wat extra spuugdoekjes en slabben 2 rompers 1 broekje 1 shirtje zonnebrandcreme (kleine tube) luierzakjes zakdoekjes omslagdoek Wat klein speelgoed (zo'n kraakboekje neemt geen ruimte in) Eva krijgt per dag 1 fruit- en 1 groentehap, die geef ik meestal niet onderweg als dat niet hoeft, wel zo makkelijk. Verder krijgt ze geen ander drinken, dus dat hoeft ook niet mee. Als ik al snoetenpoetsers nodig heb, dan gebruik ik gewoon even een billendoekje. Ik vind de tas wel vol genoeg zitten zo .