Voor op groei, hoe nu verder?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door tinkywinky, 15 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tinkywinky

tinkywinky Actief lid

10 sep 2009
    303
    0
    0
    NULL
    Hallo Mirjam, Brigitte, Imke,

Ik ben weer op controle geweest en mijn buik is gevoeld en gemeten.
    Nu zou het kunnen dat ons kindje 1,5 week voor ligt op groei. Doordat ik wat dikker ben, moet ik dus een echo laten maken om dit even na te laten kijken.

Wat ik me nu afvraag:

Stel ons kindje ligt idd voor op de groei, komt hij dan steeds verder voor te liggen qua groei, of blijft het totaan de bevalling stabiel op 1,5 week voor?

Ik moet dus voor een cho naar het ziekenhuis. Moet deze echo vaker herhaalt worden tussen nu en de bevaldatum, of is het een eenmalig iets?

Wil het voorliggen op groei ook zeggen dat de kans aanwezig is dat je eerder bevalt?
    Ik bedoel, moet ik het nu houden op 30+4 weken, of ben ik nu zogenaamd al op 32 weken?
    Anders gezegt, schuift de uitgerekende datum nu 1,5 week op, of niet?

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,
    het wil zeker niet zeggen dat je kindje ook echoscopisch voor ligt, dat moet eerst bevestigd worden. Het wil ook niet zeggen dat je steeds 1,5 week voor blijft liggen. Het kan minder worden (als het ene groeispurt is geweest en hij gaat nu gewoon rustig doorgroeien). Het kan ook meer worden als ie lekker hard blijft doorgroeien, of het kan hetzelfde blijven.
    Afhankelijk van de echo-resultaten zul je 1 keer of vaker een groei-echo krijgen.
    Het wil zeker niet zeggen dat je eerder bevalt, je blijft in termijn gewoon hetzelfde, 30+4 weken.

Mirjam

Deel Deze Pagina