Hier ook niet. Na mijn miskraam komt er niet alleen 'bloed' uit maar ook stolsels. Nee dankje daar hoef ik ook niet nog een piemel bij
Ik ben er wel open over. Naarmijn man helemaal. Hij weet precies wanneer ik een eisprong heb en dus 2 weken later ongesteld zal worden. En hij merkt het vaak al aan mijn humeur Ik heb hevige menstruaties en de eerste 2 dagen kan ik dan weinig. Moet dan echt in de buurt van een wc blijven. Vriendinnen weten dus dat ik dan bv niet kan gaan wandelen of afspreken. Niets geks aan vind ik als je dat van elkaar weet.
Hij wist altijd wel dat ik er ziek van was, overgeven, hevige pijn enz. (endometriose). Sinds mijn eerste bevalling is hij nergens meer vies van eigenlijk haha. Maar hij hoeft ook niet alle details. De lieverd kwam een tijd geleden wel met een doos roomsoesjes thuis toen ik hem savonds vroeg een pak maandverband te halen. Overigens had ik zoveel buikpijn dat ik een ware overstroming verwachtte, maar kon het zonder maandverband af. Na 3 dagen helse pijnen en een bezoek aan de huisarts belandde ik op de spoed, en HIJ was degene die eiste dat er NU iets aan gedaan werd. Zo lief!
Heel open. Ik roep al een week voor ik ongesteld wordt dat ik het moet worden. Dan begint mijn snaaidrang en mijn hormonale buien. Mijn kinderen weten dat dus ook.
Ook heel open. Man wist het altijd omdat ik altijd mega buikpijn had. Dat kun je niet verbergen. Tegen vriend zeg ik het ook gewoon en die geeft er niets om. Maar die geeft nergens iets om.
Ik hou het liever voor me. Mijn vriend weet het (uiteraard) wel, het maandverband leg ik klaar bij de wc. Maar op het werk bijvoorbeeld vertel ik het niet. Mocht ik nou onverwacht maandverband nodig hebben, dan pak ik het wel gewoon uit mijn tas. Maar anders heb ik het liever in mijn broekzak al bij me.
Ik ben zelf heel open hierover, zowel tegenover mijn man als mijn collega's. Er worden soms maandverbandjes uitgewissel op m'n werk, open en bloot (maar ik werk wel in een hoofdzakelijk vrouwelijke omgeving). Ook met vriendinnen heb ik het regelmatig over overmatig bloedverlies, stolsels en meer van die dingen. Dat is gewoon bespreekbaar. Seks tijdens de menstruatie deed ik gewoon toen ik jong was. Langs de andere kant weet ik ook van een aantal vriendinnen dat ze hun menstruatie zo verborgen mogelijk houden voor hun man. Die praten er echt helemaal niet over en leggen ook maandverbanden en dergelijke uit het zicht. Niet iedereen is dus even open.