BV en fles bij 3,5 maand

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door mirjam2112, 21 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mirjam2112

mirjam2112 Niet meer actief

Ik weet niet zo goed waar te plaatsen maar aangezien hij meer fv dan bv krijgt, dan maar hier ...

Totdat ik ging werken (2wk geleden) kreeg Justin volledige bv en nu alleen maar 's ochtends en 's avonds... .ik moet er dus helemaal inkomen !
    Vandaag (KDV dag) was zo:
    0600 - bv
    0930 - fles 200 ml
    1400 - fles 140 ml
    1800 - bv
    1930 - fles 150 ml

Maar thuis gaat het meestal erg rommelig. Dan drinkt hij weer 230 dan weer 130, er is geen pijl op te trekken ... en sinds ik fles en bv combineer slaapt hij niet meer door, en áls hij wakker wordt wil hij niet anders meer dan bij mij slapen ... het lijkt wel alsof ik niet genoeg bv meer aanmaak ...
    Kortom; ik weet totaal niet waar we aan toe zijn ..

Hoeveel drinken jullie kindjes van deze leeftijd en hoe laat ??
    Ik maak hem overigens nooit wakker rond 2300, ten eerste omdat ik dan meestal zelf ook slaap en dus liever wacht tot hij zelf komt en ten tweede omdat hij regelmatig doorslaap (sliep) en het dus geen zin heeft ...

Hij is trouwens al ruim 8kg dus volgens het 'schema' mag hij maar 4 x 200 hebben ... maar goed hij is nog erg jong natuurlijk ...

2. kiddie

kiddie Niet meer actief

Hoi, FV heb ik geen verstand van maar BV wel. Het lijkt me logisch dat je produktie achteruit holt als je maar 2 keer geeft. Of kolf je nog? Ik denk dat je op deze leeftijd minimaal 6 voedingen moet hebben wil je op peil blijven. Ik zat zelf toen wel op 9/10. En 's nachts, ik denk dat hij mama mist na al die tijd Bv. Hij maakt een inhaalslag.

3. mirjam2112

Dat dacht ik ook, dat hij even extra wil kroelen .... ach mama vind het niet erg maar ben zo bang dat ik een keer de dekens (of met dit weer het laken) over hem heen trek .....

maar ik dacht als je af ging bouwen dat je productie zich daarop aanpast ???
    Ik kolf niet op m'n werk (3 dgn in de week) maar op de dagen dat ik thuis ben leg ik hem extra vaak aan (voordat hij de fles krijgt, om het enigzins op peil te houden als dat zin heeft maar ook voor de intimiteit)

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Klinkt als regeldagen en huidhonger. Vergeet niet dat het voor je kind ook flink wennen is dat je werkt!

2 voedingen op een dag zelf geven is wel aan de erg magere kant hoor, waarom heb je zo drastisch afgebouwd? Je werkt toch geen 7 dagen per week 10 uur op een dag? Handiger is om gewoon zelf te voeden als je bij je kind bent en alleen de werkvoedingen voor overbrugging te gebruiken.

5. mirjam2112

Daar gaat m'n vraag nu toch niet om ..
    Ik ben benieuwd hoeveel kindjes van dezelfde leeftijd drinken zodat ik m'n eigen schema daarmee kan vergelijken.

Vandaag ging bijv hartstikke goed, zouden we vandaag volledig fles hebben gegeven zou hij 4 x 230 hebben gehad en nu weten we niet of we hem nog wakker moeten maken om 23u in zo'n geval ??
    Was vandaag:
    0600 bv
    1000 fles230
    1400 fles 230
    1800 bv
    en nu krijgthij straks rond 8en nog fles zoveel hij wil (zal wel rond de 150 komen)

6. kiddie

kiddie Niet meer actief

Ik denk dta het bij elk kindje heel anders is? Iig bij Bv weet je gewoon niet wat ze drinken. Dan heb je toch niet met schema's te maken?

Deel Deze Pagina