Ons dochterjte wil sinds een aantal dagen echt de laatste fles niet meer drinken (van ong. 19.00 uur). Vraag me af of ze nu niet iets te kort komt en of er meer baby''s bij deze leeftijd de avondfles niet meer wilde? zo ziet haar dag eruit : half 7 flesje 190/6 met wat bambix slappje tot ong. hooguit 9 uur half 10 fruithapje 11 uur broodkorst met boter 12 uur flesje 190/6 slaapje tot ongeveer 1 uur of de fles er pas na als ze erg moe is 14.30 uur rijstewafeltje 16.00 uur groentehapje slaapje voor het laaste flesje Het is geen optie om de avondfels later aan te bieden aangezein ze tegen 7 uur echt moe is en wil slapen.
Mmm.. moeilijk... Iman komt de nacht niet door zonder die laatste fles, en als ze net gegeten heeft en dan al naar bed wil, maak ik haar wakker voordat ik zelf naar bed ga voor de fles. Anders weet ik dat ze snachts komt. (wakker maken= ik geef haar de fles aan in haar bedje, zeg n paar keer haar naam en zij drinkt de fles zelf op en slaapt verder)
Indy slaapt dus wel gewoon de hele nacht door...ze heeft nu al twee nachten gehad dat ze dus niks opdronk voordat ze ging slapen.
Fantastisch als ze geen fles meer nodig heeft om de nacht door te komen! Menu ziet er verder ook goed uit.
Vanaf 6 maanden mogen ze in principe naar 2 flessen, als ze dat zelf aangeven. Je schema ziet er goed uit, ik zou alleen de groente wat meer naar etenstijd verplaatsen, zo rond half 6, als ze echt de fles blijft weigeren. En dan inderdaad wat meer diksap oid aanbieden, zodat ze wel aan haar vochtbehoefte komt...
nee klopt ik geef over de hele dag verspreid ook wat diksap en zat er inderdaad ook aan te denken om haar groente iets later proberen te geven...heel veel later zal niet gaan want meestal gaat ze rond 5 uur nog een slaapje doen
Loetje, vanaf 6 maanden mogen ze naar 3 flessen, 2 flessen dan volgens mij nog niet hoor. Maar vanaf wanneer wel weet ik eigenlijk niet.
Op mijn voedingsoverzichtje van het cb, staat bij een halfjaar 2 tot 4 flessen van 200cc...Liever 4 dan 2 natuurlijk, maar als je een fles er absoluut niet inkrijgt, dan is 2 flessen in principe voldoende, mits ze dan buiten de flessen om voldoende vocht binnenkrijgen en hun fruit en groente (en eventueel brood) wel goed eten..