Goeiemorgen! Ik ben nieuwschierig naar ervaringen met hoe alles verloopt als je gaat starten met clomid. Ik zit er zelf heel erg tegenop om er mee te beginnen (ben nog niet eens naar de huisarts geweest, daar niet van...), maar waar ik het meest tegenop zie is meerdere keren per week/maand naar de gyn moeten voor controles e.d. Omdat ik de bui al zie hangen zou ik toch graag even weten van ervaringsdeskundigen: -Hoe vaak moest jij per week/maand terug voor controles e.d.? -Was/is dit elke cyclus zo vaak of alleen als het niet goed aanslaat? -Hoe regel je dat op werk als je vaak weg moet? -Raden jullie aan zo snel mogelijk te beginnen of eerst een paar maanden zelf kijken hoe de cyclus verloopt? (Ik ben nu 3.5 maand van de ac af, 5.5 jaar daarvoor cycli van meerdere maanden, ben nu aan het kijken hoe mijn cyclus nu is) -Hele andere vraag: wordt het in het basispakket allemaal vergoed?(wel eerst zelf eigen risico??) Of moet ik een aanvullende verzekering regelen volgend jaar?
niemand...? Ik kan wel het hele forum gaan afspeuren maar dan krijg ik toch geen antwoorden op deze specifieke vragen...
Ik kan wel antwoord geven op je vragen hoor! Wat vervelend dat je ook lange cyclussen hebt, hoop dat clomid eventueel voor je gaat werken. Het is wel een spannend traject inderdaad (al ervaart iedeeen dat anders).
Hallo, hier geen ervaringen met clomid, dus kan je daar niet enorm mee helpen helaas. Je hebt heel wat jaren terug de diagnose pcos gekregen begrijp ik uit je onderschrift, is dit de reden dat je eventueel denkt clomid te moeten gaan gebruiken? Je bent nog niet zo lang van de ac af, dus ik weet niet hoe snel je al in aanmerking komt daarvoor. Meestal kan je pas na een jaar richting huisarts stappen bij het uitblijven van een zwangerschap en die verwijst je dan door naar een gyneacoloog. Die kan je evt clomid voor gaan schrijven, volgens mij gaat die niet via de huisarts. Ik zou je aanraden om eerst nog even af te wachten hoe je cyclus gaat verlopen. Mocht je zulke lange cyclussen houden als je vorige ronde, dan kan je wel eerder aan de bel trekken. Je zult wel regelmatig naar het ziekenhuis moeten, omdat met clomid-gebruik ze via echo's de groei in de gaten willen houden. Waarom zie je daar zo tegen op? Zelf moet ik ook regelmatig naar het ziekenhuis, maar doordat ik onregelmatig werk kan ik dit aardig goed regelen buiten werktijden om. Mocht dit een keertje niet lukken, ze zijn op mijn werk ook op de hoogte van onze situatie, dus dan probeer ik te ruilen.
Bedankt voor jullie antwoorden! Dan weet ik al een beetje meer wat ik kan verwachten. Ik ben inderdaad pas net van de anticonceptie en ik hoopte dat mijn cyclus misschien veranderd zou zijn. Ik wacht deze nog af en als die weer 60 dagen of meer duurt toch maar even een afspraak maken bij de huisarts. De reden dat ik tegen de ziekenhuisbezoeken op zie is... tja. Misschien maak ik er ook wel een te groot ding van hoor. Maar dan lijkt het "romantische" idee van samen een kindje maken een beetje weg te gaan. Ik weet niet zo goed hoe ik het moet uitleggen. Dan wordt het zo'n procedure. Ik heb ook soms gelezen dat er af en toe bij 50mg clomid er geen echo's e.d. worden gedaan maar dat ze daar soms gewoon mee naar huis gestuurd worden. Zal wel niet vaak voorkomen. En ik weet pas meer als ik met mijn huisarts gesproken heb Ik hoop dat de teunisbloemolie, Maca en zwangerWorden capsules aanslaan en ik dit keer een kortere cyclus heb, maar ik moet wel heel erg rekening houden met dat het een lange cuclus kan worden.