In de war na gebruik primolut :-(

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by dear86, Jun 23, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. dear86

dear86 Actief lid

Dec 23, 2009
    122
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik wil even mijn verhaal kwijt en ben benieuwd of andere dames hier ook last van hebben. Omdat ik na mijn bevalling (begin maart) nog steeds niet ongesteld was geworden kreeg ik primolut voorgeschreven van mijn gynaecoloog. Deze heb ik 7 dagen geslikt en toen begon ik deprie te worden. Ik werd om alles geïrriteerd en zat ineens niet lekker in mijn vel. Omdat ik 3,5 jaar hormonen heb geslikt voor verschillende behandelingen om zwanger te worden wilde ik dit niet meer en ben er mee gestopt. Ik voelde me zo energiek en happy!
    Echter ging het vanochtend helemaal mis. Ik knakte toen mijn dochter niet wilde gaan slapen (nadat ze de fles ook al niet opgedronken had,ze is een slechte drinker). Ik voelde me verschrikkelijk moest huilen, diarree, koud, geen honger, droge mond, alles voelt zwaar en moe. Gewoon helemaal de weg kwijt dus. Ik heb dit al twee keer eerder gehad, tijdens een vakantie toen ik hormonen slikte ter voorbereiding van een terugplaatsing en net na de bevalling. Ik weet dan ook dat dit komt door de hormonen en ook dat het weer over gaat. Toch is het verschrikkelijk als ik het weer heb! Ik voel me dan zo schuldig tegenover mijn man en dochter!

Het gaat nu alweer een stuk beter maar ben bang om te gaan slapen en dat ik dan morgen weer hetzelfde heb. Ik ben gewoon helemaal uit balans en heb mezelf gezworen geen kunstmatige hormonen meer te gebruiken (wilde een Mirena maar die ga ik niet laten zetten.)

Ik wil graag weten of er meer meiden zijn die die dit gehad hebben!? Morgen de gynaecoloog bellen met het verhaal.

Alvast bedankt!

2. dear86

dear86 Actief lid

Dec 23, 2009
    122
    0
    0
    NULL
    NULL
    Niemand?

3. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ik zou gewoon met primolut stoppen (als dat mag). Waarom kreeg je dat voorgeschreven eigenlijk? Het is toch heel normaal als je na 3 maanden nog niet menstrueert? Hier pas na 8 maanden een hevige menstruatie en nog altijd is het niet op orde.

Ik gebruik ook geen anticonceptie (in de zin van hormonen), ik heb geen ervaring met het middel dat jij gebruikt maar was erg van slag toen ik jonger was van de Lovette (en dat is een lichte pil).

4. dear86

dear86 Actief lid

Dec 23, 2009
    122
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor je reactie. Zij vond het te lang duren. Er zat ook een heel groot ei in mijn linkereierstok en ik heb een keizersnede en baarmoederontsteking gehad. Weet het eigenlijk verder niet of 3 maanden lang is.

Ik ben vrijdag al gestopt met primolut maar de labieliteit is er nog steeds. Zit weer even in een knakmomentje. Dochter deed weer moeilijk met drinken en poef daar ging mijn goede gevoel weer en voelde me weer labiel. Moet wel zeggen dat het vandaag de hele dag goed gegaan is. Ik hoop dat de balans snel terug is,dit gevoel is echt niet leuk!
    Kan er gelukkig goed met mijn man over praten en hij steunt me goed. Dat lucht ook op.

5. dear86

dear86 Actief lid

Dec 23, 2009
    122
    0
    0
    NULL
    NULL
    Had deze post eerst ergens anders geplaatst maar denk dat er hier dames zijn die primolut gebruikt hebben dus ik hoop hier meer ervaringen te horen.

6. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ik heb laatst Primolut geslikt als menstruatie-uitsteller. Ivm vakantie en mijn zeer hevige en pijnlijke menstratie.

Vrijwel meteen voelde ik me niet mijzelf: ik was heel chaggo en boos op mijn man. Zo erg dat ik daar bijna depri van werd!

Wat een rotspul zeg! Ben ervan geschrokken en slik het nooit meer!

7. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik heb aantal keer primolut moeten slikken om hevige bloedingen te stoppen. Heb er gelukkig geen last van.
    Maar om het te slikken om een menstruatie op te wekken terwijl je net 3 maanden geleden bevallen bent, ik vind dat erg raar hoor! Er kunnen ook als je niet zelf voedt meerdere maanden overheen gaan voor je cyclus op gang komt. Het ene lichaam heeft nou eenmaal meer tijd nodig om te herstellen na een zwangerschap en bevalling dan het andere. Negen maanden ontzwangeren is gemiddeld, en als je geluk hebt word je die periode ook niet ongesteld. Lijkt me niet gezond om dat te forceren, zeker niet met zoiets heftigs als primolut!

8. dear86

dear86 Actief lid

Dec 23, 2009
    122
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ zogelukkig. Bedankt voor je reactie, fijn om wat herkenning te hebben (niet dat ik je die gevoelens gun hoor ;). Ik ben me ook helemaal lam geschrokken! Het gaat wat beter nu maar nog steeds erg bang dat het weer omslaat. Hoelang duurde het bij jou voordat je weer jezelf was? Ben zo bang dat ik erin blijf hangen al weet ik in mijn achterhoofd dat dit niet zo is.

@dirksmama ik weet het ook niet precies. Zij vond het erg lang duren en vertrouwende op haar ben ik daar vanuit gegaan. Heb gisteren de poli gebeld met het verhaal en kreeg een nogal vaag antwoord. Ze zei dat zij voor gyneacologie zijn en niet voor mensen met depressieve gevoelens. Ze vroeg wat ik wilde. Dus ik zei: ik wil weten of dit kan van die medicijnen. Ze zei dat het inderdaad wel eens voorkwam en dat ik het 1 a 2 weken moet afwachten en als het dan nog niet beter is moet ik de huisarts bellen. Voelde me nogal onbegrepen.

Had echt niet verwacht zo van slag te raken van die rotpillen!

9. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Nou het is echt geen zeldzame bijwerking van dit middel hoor! Jammer dat je zo afgescheept wordt, ik zou e.e.a. met je huisarts bespreken.

10. Miepiemoos

Miepiemoos Bekend lid

May 13, 2013
    973
    160
    43
    Ik had het van provera...(weet nou niet of hetzelfde middel is, wel dat het beide is om DE menstruatie op te wekken) ik heb woedeaanvallen gehad (nog nooit eerder) en een vreselijke huilbui, onzeker enz enz...na stoppen gelijk beter. Zelfs met clomid ook nergens last van!

11. dear86

dear86 Actief lid

Dec 23, 2009
    122
    0
    0
    NULL
    NULL
    @dirksmama zij deed mij geloven van wel maar naar wat speuren op internet zag ik inderdaad al dat meer meiden hier last van hebben.

@Miepiemoos dat klinkt hetzelfde als wat ik had! Verschrikkelijk he? Ik heb het ook met provera gehad (dit moest ik toen gebruiken voor een Cryo terugplaatsing). Ik heb het verder ook met geen 1 ander medicijn gehad! Ik ben er blijkbaar gewoon heel gevoelig voor.

Ik ben er gelukkig zo goed als doorheen. Voel me alweer stukken beter. Pffff wat een opluchting. Was zo bang dat ik erin zou blijven hangen. Bedankt voor jullie reacties!

12. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ah, gelukkig dat het weer beter gaat!

Nu moet je lichaam ook weer even in balans komen; even 'puur' eten.

Niet teveel verzadigd vet, geraffineerde suiker en chemische hulpstoffen.

En iedere dag veel water drinken en een groene smoothie maken, dat ontzuurt je lichaam.;)

13. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
  14. Miepiemoos

Miepiemoos Bekend lid

May 13, 2013
    973
    160
    43
    Fijn dat het weer beter gaat!!! Ik Ben ook weer zen hahaha

15. Babke

Babke VIP lid

Oct 24, 2011
    5,895
    4
    0
    Roosendaal
    Ik voelde me bij de eerste primolut zwaar van de leg, bij de tweede had ik er minder last van. Ze hadden de eerste keer 7 dagen mee gegeven en de tweede keer 10. Heb er dus toen ook echt maar 7 dagen van ingenomen, Ik vond het wel best.

Sterkte meid. En ik zou gewoon even lekker de pillen met rust laten tot je lekkerder in je vel zit.

16. djoon

djoon Niet meer actief

Primolut is een ramp:( het heeft gelukkig wel z'n werk gedaan bij mij maar hoop zoo dat ik het niet meer hoef te slikken.
    Ik ben normaal nooit snel boos en nu was ik echt aant koken terwijl manlief eigenlijk niets deed.
    Ik was bijv al super boos dat ik door de regen moest fietsen zoo kende mezelf echt niet.

Gelukkig ist bij mij nu al wel weer weg. Maar ik wacht liever iets langer dan weer aan die rot pilletjes

17. dear86

dear86 Actief lid

Dec 23, 2009
    122
    0
    0
    NULL
    NULL
    @miepiemoos dat is fijn dat je weer zen bent! :)

@babke ik heb ook maar 7 dagen van de 10 ingenomen. Ik voelde me met de dag labieler worden dus ben toen gestopt. Voor mij nooit geen primolut meer.

@djoon ik werd ook woest en met woest bedoel ik ook echt woest! Raakte gewoon buiten zinnen terwijl ik dat ook nooit heb normaal gesproken. Bij mij is het nu ook zo goed als over gelukkig. Een hele opluchting.

Ben "blij" te lezen dat ik niet de enige ben met deze bijwerkingen! Was een beetje bang dat ik in een pd zou krijgen maar gelukkig is dit niet het geval.

Share This Page