Mobiel-zombie's

Discussie in 'De lounge' gestart door din0, 3 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. din0

din0 VIP lid

14 aug 2011
    5.172
    1.848
    113
    Je stapt in de lift met een paar anderen en ze zitten maar te tingelen met die knopjes op de mobiel.
    JE loopt over straat en je word nog net niet over hoop gelopen omdat dat schermpje toch veel beter is dan wat voor je ligt.
    Je zit in de tram/metro en je ziet alleen maar mensen op hun mobiel..
    En zelf een moeder die zo druk is met hun mobiel dat zede kinderwagen bijna tegen een auto duwt en gewoon verder gaat met typen en duwen.

Vandaag was ik dus bij bram om patat te eten :cool:
    Staat er een jonge naast me die dus echt zo zit te typen dat hij alleen maar aan dacht heeft voor de mobiel en afentoe dan toch een stukje te pakken..

Zijn we in een tijd perk van zombies :(..
    Waar is de tijd van opletten gebleven

2. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Erg hè? Sommigen kijken zelfs s nachts of ze 'niks gemist hebben'?! Ben zelf nog steeds superblij met m'n toestel uit t stenen tijdperk ;b

3. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

Tja ik ben zelf een mobiel zombie, kan me er ook niet zo druk om maken.. Ik doe dan ook echt alles met me telefoon, van bellen tot aan internet bankieren dus dat wat je vroeger eerst nog thuis moest doen kan je nu direct op je telefoon doen, ik kan niet meer zonder.

4. Joy2

Joy2 Niet meer actief

lekker belangrijk of ik mijn patat eet met mijn mobiel in me handen, of dat ik in de lift sta te whatsappen ;)

5. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

"Vroeger" (15 jaar geleden) waren Apple en Blackberry gewoon fruitsoorten om te eten
    Nu leren de kinderen zo hun ABC

A Apple
    B Blackberry
    M Macdonalds

Ipv aap nooit mies :p

6. Carlien

Carlien Fanatiek lid

23 feb 2010
    2.133
    1
    36
    Twente
    Ik vind het gewoon ASOCIAAL!! Vooral als je met een groep mensen bent, vergadering, verjaardag, visite, etc...

En de helft zit achter zo'n ding!:$ Je kunt net zo goed een boek meenemen;)..

Gr.
    Carlien

7. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Me 2

Kan niet meer zonder. Maar kan wel begrijpen dat het bloedirritant is voor mensen die het niet doen
    Het begint ook steeds jonger. Kids van 8 lopen hier al met hun Blackberry rond en zijn niet meer aanspreekbaar voor hun ouders omdat ze aan het pingen zijn

8. veulentje

veulentje Actief lid

30 sep 2012
    166
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind het vreselijk. Niemand kijkt meer om zich heen of naar elkaar. of praat met elkaar... Vind het regelmatig erg onbeleefd.
    Ik vind zombie er een goed woord voor!
    Vrienden zitten samen op een bankje en praten niet met elkaar met staren naar dat ding...leuke middag heb je dan...

Laatst las ik een leuk id
    Als je uit eten gaat met een groep; alle telefoons op een hoop. De eerste die zijn telefoon pakt betaald!
    Lijkt mij een stuk gezelliger!!

9. Luffy90

Luffy90 Niet meer actief

Ik heb bewust alleen nog maar wifi, dus als ik buiten ben heb ik geen internet op mijn mobiel. Dus er is niet veel te zien op mijn mobiel, eerst was ik net zo'n zombie.

10. kippiekip

Precies, maar ik heb ook liever dat ze straks lekker met elkaar pingen dan dat ze buiten gaan schooieren en weet ik veel wat gaan doen, tuurlijk hoeven ze niet 24/7 achter dat ding te hangen maar goed ik zie er geen kwaad in.

11. Carlien

Carlien Fanatiek lid

23 feb 2010
    2.133
    1
    36
    Twente
    Nee, dan krijg je cyberpesten, pedo's en weet ik het, want op internet heb je zoveel controle en toezicht als ouders..:(

12. spikkeltje

spikkeltje Niet meer actief

VInd het ook erg. zelfs in gezelschap op verjaardag, of aan tafel bij het eten met familie. Of als je met je kindje naar een ballorig gaat en je bent lekker samen aan het spelen. zie je allemaal vaders en moeders die zitten te "spelen"op hun mobiel.. Ik vind het wel erg. Net of je mobiel belangrijker is dan je kind. Mijn mobiel is voor onderweg, als er nood is...maar verder als je me nodig hebt bel je me maar op me huisnummer...en anders spreek je daar maar wat in..

13. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.069
    2.204
    113
    Brabant
    Natuurlijk is het een beetje vervelend als mensen zich in gezelschap terugtrekken om op hun smartphone te gaan 'tingelen'.
    Maar laatst zat in in mijn pauze laatst te 'tingelen' en werd ik daarop aangesproken door een collega die een tijdschrift aan het lezen was? Ik keek zo: HUH??

Weet je wat ik vervelend vind? Iemand die mij niet ongestoord mijn frietje wil laten eten, maar me aan zit te starten ofzo. Dan denk ik: ga even lekker 'tingelen'.
    :)

14. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

15. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Ik doe dat ook als ik op de bus zit te wachten of in de bus zelf, en om het nog wat erger te maken heb ik ook m'n koptelefoon op. Maar eerder omdat ik in paniek raak met zoveel mensen om me heen en me dan afsluit.
    Op verjaardagen enzo kijk ik alleen op mijn mobiel om te zien hoe laat het is :p

16. Jazziepooh

Jazziepooh Niet meer actief

Hier ook zo'n zombie.

Maar als ik met vrienden ben, ofzo, dan doe ik mn telefoon wel weg, hoor.

17. 24Mandy24

24Mandy24 Fanatiek lid

23 jul 2012
    3.499
    0
    36
    Ik kan ook echt niet meer zonder!

18. kippiekip

Pesten en pedo's heb je toch ook als ze gewoon naar buiten gaan zonder telefoon ??

19. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.837
    3.630
    113
    Ik kan me daar niet druk om maken eigenlijk. Ik vind het aso om het in gezelschap te doen, maar wat mensen doen die alleen in de lift, bij de Bram of waar dan ook staan zal me echt een zorg zijn. Ik zit er ook niet op te wachten dat ze mij gaan zitten aanstaren ;)

20. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

Is maar net waar je je druk om wilt maken. Wat boeit het mij nounof onbekende meneer en onbekende mevrouw geen aandacht besteden aan hetgeen om zich heen ondat ze in de weer zijn met hun mobiel.

Deel Deze Pagina