Hou er ook rekening mee dat de huursverhoging voor een vrije sector hoger is dan voor sociale huur..waar mijn buren 6eur omhoog gingen, gingen wij 33euro omhoog....en dat tikt toch aan. Wij zijn eigenlijk uit nood verhuist..moesten dus ook naar vrije sector, soms hebben we helemaal geen geld over...maar we zijn hier gelukkig! Moeilijk hoor, 27kilometer is eigenlijk niks om te reizen...mijn man rijd er 50 enkelreis,
Ja, ik zit al te denken om idd hier het komend half jaar te blijven wonen en dan te doen alsof we maar 300 euro over houden. Dus eens kijken hoe dat is en of we dat kunnen. Wel rekening houdend met benzinekosten nu naar werk. Eens kijken hoe dat gaat en of het lukt.
Oh echt? Dat wist ik niet. Dat is wel heel veel meer dan. Maar jullie houden dus ook vaak niets over en toch zijn jullie er gelukkig mee? Ik weet dat het niet heel erg veel is om te reizen, maar we werken nu beide in die stad en daar is de werkgelegenheid veel groter dan waar we nu wonen. Dus voor ons een logische stap om te verhuizen plus dat we dan nog dichter bij werk wonen.
Huurverhoging mag niet hoger zijn dan een door de overheid vastgesteld maximaal percentage, niet bij sociaal of markthuurwoningen... Verder zijn er plannen om de huren van woningen in de toekomst veel meer af te gaan stemmen op het inkomen. Dus waar je nu misschien nog 460 euro betaald, wordt dit in de toekomst misschien ook wel opgehoogd naar 700 euro. Juist om het scheefwonen (met een te hoog inkomen in een te goedkope woning) tegen te gaan. Dze maatregel zullen ze nie morgen gaan invieren, maar het is wel iets om in je achterhoofd te houden.
Poeh, dat zou helemaal erg zijn als we voor onze huidige woning ook 700 euro moeten betalen!! . Nou ja dat is nog even toekomst muziek. Maar wel bedankt voor de tip. We zullen er rekening mee houden.