Onze dochter krijgt sinds twee weken een boterham 's middags i.p.v. de fles. In het begin ging het prima, at ze bijna een hele boterham. Nu eet ze nog maar 4a 5 stukjes en wil dan verder niks meer hebben. Heeft ze daar wel genoeg aan?? Kan het ook zijn dat ze overdag minder honger heeft omdat ze 's avonds een papfles krijgt?? Dit is haar schema: 9.00 200cc papfles 10.30 fruit naar behoefte (eet ze ook steeds minder de laatste dagen) 13.30 boterham met water erbij 16.30/17.00 pot groente en 75cc joghurt 19.30 200 cc papfles Graag jullie reactie
Zoveel krijgt ze nieteens. Als ik het vergelijk met mijn zoontje (die had een hele fles extra). Maar dat was een hongerlappie. Kinderen hebben nou eenmaal fases waarin ze wat meer, of wat minder eten. Wij zijn trouwens wel opgehouden met de avondpapfles toen we 's ochtends bambix, en als lunch een boterham zijn gaan geven. We gaven dan 's avonds een gewone 180/6 fles..
hier at ze eerst lange tijd een halve boterham, toen ineens van de ene op de andere 1 hele en daarna ineens 2, kort daarna (en dan luste ze nog wel meer) . Nu krijgt ze er net 1,5 snee brood in. Het wisselt gewoon nogal. Net als dat we lang bezig geweest zijn met leren drinken uit de tuitfles (tussendoor, water en sap) en dat deed ze goed en de laatste paar dagen drinkt ze ineens weer amper wat...
Hier ook steeds slechter eten... vanaf wanneer zaten jullie kindjes op 3 flessen? Hier is het nu al een week zo: 07.00 - 08.00 - 180+6 09.00 fruit (vandaag 3 hapjes en toen wou hij niet meer) 12.30 180+6 (meestal is dit pap..) 15.00 koekje met sap 17.30 6+potje met toetje 23.00 papfles 180+6
Sukkie, waarom geef je nog maar 2 flessen? Heeft dat een speciale reden? Het is namelijk erg weinig melkvoeding voor een kindje van 6 maanden...Ik zou dan liever nog even een paar weekjes wachten met brood (omdat dat dus nog niet zo goed gaat) en dan liever nog een fles melk geven tussen de middag en daarbij eventueel een broodkorst geven om te wennen...
Gisteravond met mijn man er over gehad om nog weer terug te gaan naar het schema van 6 maanden en inderdaad nog weer 3 flessen te geven omdat ze zo weinig brood eet. Ik mocht van het CB al met het schema van 7-9 maanden beginnen omdat ze al zo goed fruit en groente at. En verdomd, vanochtend pastte oma op, eet ze gewoon een hele boterham In het schema van 7-9 maanden staat trouwens wel dat er bij het brood een tuitbekertje opvolgmelk hoort, alleen staat er geen hoeveelheid bij. En ik neem ook niet aan dat ze dat koud moet drinken?? Wie weet hier van? Maar het brood eten gaat dus weer wat beter....
Hmmmm, ondanks dat de bijvoeding zo goed gaat, vind ik (maar wie ben ik) 2 flessen erg weinig voor een kindje van 6,5 maand. Persoonlijk zou ik in deze het cb niet volgen en 3 flessen aan blijven bieden en daarnaast de rest geven....Maargoed, zij kennen jou kindje in levende lijve en ik niet, dussss. Volg je eigen gevoel. Als jou gevoel zegt dat er nog wel een extra melkvoeding bij kan (hoe is het gewicht van je kindje?), dan zou ik het gewoon doen. Ik zou er bijvoorbeeld liever voor kiezen om rond 12 uur een broodje te geven en dan om 1 uur à half 2 nog lekker een fles melk...(maargoed, nogmaals.....wie ben ik ) En melk tìjdens de boterham is af te raden. Melk remt het opnemen van vitaminen uit andere voedingsmiddelen, daarom melk het liefst een uurtje voor of na een maaltijd geven, maar dit terzijde
Onze dochter woog twee weken geleden 7,2 kilo bij 65 cm. Flinke dame hoor. Er komt vanaf morgen 100cc opvolgmelk bij. Ik wist niet hoeveel ik daar van moest geven dus heb het CB even gemaild. Ongeveer 100cc bij de boterham is voldoende. Dus dan krijgt ze qua melk wel genoeg binnen lijkt me? Oh, lees nu je berichtje goed, niet bij het brood dus? Ze krijgt ook joghurt bij de groente....