vraagje: ik maak me zorgen!

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Suzannes, 7 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suzannes

Suzannes Fanatiek lid

20 nov 2009
    1.130
    3
    36
    Dames, ik heb een vraag:

Januari zijn wij gaan klussen voor een kleintje.
    Afgelopen maand was ik ineens 3 weken overtijd ( heb normaal een redelijk constante cyclus van zo'n 32 a 33 dagen en slik al een jaar geen pil meer)! Echter, ik bleek NIET zwanger ( helaas...), dus mijn huisarts vertelde dat ik waarschijnlijk een menstruatie heb overgeslagen.

Vorige week dinsdag ( toen was ik nog niet ongesteld en ongeveer 3 weken overtijd) uit nieuwsgierigheid een ovu-testje gedaan. Er was een streepje zichtbaar, maar niet zo donker als de controlestreep. Ik dacht dus: mijn ei is onderweg! De 2 dagen erna ook getest, maar streepje werd steeds lichter en toen ben ik gestopt met testen. ik dacht: dan is mijn ei misschien de dag voor die ovu-test geweest.
    Afgelopen zondag ( dus 5 dagen na dat lichte ovutestje) begon ik klein beetje bloed te verliezen ( bij het afvegen) en afgelopen woensdag is mijn menstruatie echt goed losgebarsten.
    Nu ga ik me dus van alles in mijn hoofd halen: dat ik een korte luteale fase heb en dan niet zwanger kan worden!
    Immers, 5 a 7 dagen na een licht ovutestje ( niet positief, maar toch een lichte streep) werd ik ongesteld!
    Wat is jullie visie hierop? lijkt dit inderdaad alsof ik een korte LF heb? Of was alles ontregelt door menstruatie overslaan? Of kan dit ook eenmalig zijn?
    ik ga deze maand in ieder geval eens een aantal weken testen, maar ik maak me echt zorgen ineens... stom misschien, maar zo voel ik het.
    Excuses voor het lange verhaal, hoop dat mijn vraag duidelijk is geworden!

oja, en moet je voor dag 1 van je menstruatie nou de dag rekenen dat je steeds een klein beetje bloed verliest bij het afvegen of reken je dan de dag dat het echt losbarst?

2. lautjep

lautjep Niet meer actief

ik reken altijd vanaf de eerst dag dat ik iets zie.
    ik denk dat het komt door het overslaan van een ronde ( maar ik ben geen arts) ik zou mij niet meteen zorgen gaan maken. Ik zou nu ongeveer een groot pak ovu testen gaan bestellen en gaan beginnen met testen dan vind je je ei vanzelf en dan weet je meer.
    Ik hoop dat het goed komt. er is een site daar krijg je een gratis start pakket als je er een bestelt en hun naam ergens noemt. dan heb je er hoe dan ook genoeg.

Ik hoop dat je iets aan mijn tips hebt. Ik ben zelf ook aan het klooien met mijn ovu testen en temp.

3. Suzannes

Suzannes Fanatiek lid

20 nov 2009
    1.130
    3
    36
    bedankt voor je reactie!
    weet je toevallig de naam van die site voor dat pakket?

4. Alita

Alita Niet meer actief

welke ovutestjes gebruik je?
    En rekeken vanaf de dag dat het begint...

5. Suzannes

Suzannes Fanatiek lid

20 nov 2009
    1.130
    3
    36
    ik heb nu ovutestjes van babyboomshop, van die dipsticks.

6. Alita

Alita Niet meer actief

mm die schijnen toch goed te zijn....
    eigenlijk moet je nu gewoon overnieuw en juist beginnen met de ovutestjes wat je was gewoon ergens begonnen niet?

Hoe en wat mischien eens vragen bij het topic zwschapstesten en ovu testjes....

Deel Deze Pagina