Ik geef onze meid volledige bv, maar nu zit ik met een vraagje. Ik moet heel af en toe een paar uur weg en de kleine kan dan niet mee. Ik heb al geprobeerd om te kolven (avent en weet de naam niet handkolf), maar ik krijg er nooit meer dan 10cc uit. Of ik nu na de ochtendvoeding kolf of meteen na een voeding het maakt niet uit, ook s'nachts niet (onze meid slaapt al door). En het is niet vaak dat ik zonder haar wegmoet, dit wordt de eerste keer. Nu ben ik aan het proberen om haar een flesje kv te geven, maar deze weigert ze (ik geef deze niet maar papa). Ik heb al verschillende flesjes geprobeerd, maar ze wil alleen maar tiet . Ik moet bijv: 15 september naar het ziekenhuis voor MRI-scan en ze kan dus niet mee, en blijft ze of bij oma of bij papa. Weet iemand wat ik kan doen? Het is maar 1 voeding. Ik hoop dat het een beetje duidelijk is.
Hoi Teigetje, Klinkt wel herkenbaar! Ik kreeg met de handkolf van Avent geen toeschietreflex. Duurde tijden voordat ik een paar cc had gekolfd. Voel/heb jij wel een tsr? Je schijnt een neusspray te hebben die dit reflex opwekt. Ikzelf heb op internet een 2de hands elektrische kolf gekocht en ik kolf nu uit volle borsten soms wel 350 cc!
Je zou idd eens een electrische kolf kunnen proberen (huren?). En als het om 1 voeding gaat en ze wil gewoon echt de fles niet, dan haalt ze dat wel in... Kolven direct na een voeding hoort trouwens een kleine opbrengst te geven he? Je zou dus wel al die kleine beetjes bij elkaar kunnen gooien, (alles van 1 dag steeds in de koelkast, als het helemaal koud is kan het bij elkaar en in de vriezer. Wat uit de vriezer komt, kun je gewoon weer bij elkaar gooien tot je een complete voeding hebt). Succes!
Je hebt zo te horen idd geen toeschietreflex. Wat je kunt proberen, is tijdens het voeden de andere borst afkolven, zodat je gebruikmaakt van de tsr die je kindje opwekt. Anders idd even naar de huisarts voor een oxytocinespray.
Ik sluit me helemaal aan bij Keiko. Ook heb je nog trucjes om de tsr op te wekken tijdens het kolven: Ontspannen, warmte op de borst voor het voeden, kopje warme thee erbij, denken/kijken naar je kindje, massage van de borsten voor het kolven.
Ik had van die handige koelpads speciaal voor je borsten die je ook kon verwarmen. Dan verspreidde de warmte een stuk beter dan een kruik.