Ontbijten bij bv

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door foetbal, 25 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. foetbal

foetbal Actief lid

20 feb 2008
    209
    0
    0
    Onze man van 9 mnd krijgt 3x per dag bv, 's ochtends als ontbijt, tussen de middag na z'n boterham en 's avonds na z'n warme eten.

Nu vraag ik me af of 'ie 's morgens wel genoeg heeft aan alleen bv. Hij huilt niet en is niet chagerijnig ofzo.
    De voedingsrichtlijnen van het cb geven aan dat 'ie kan ontbijten met een bordje pap (aangemaakt met evt. bv.)
    Dat zou betekenen dat ik eerst moet kolven 's morgens, daar heb ik eigenlijk geen tijd voor.

Wat geven andere moeders als ontbijt naast bv?

2. Linda86

Linda86 VIP lid

Milan krijgt ook nog bv, en die eet (vanaf een maand of 8) ook 's ochtends brood. 's Middags kreeg 'ie dat al wat langer.

Pap hebben we hier nooit gegeven, ik vind dat niet handig met bv, dan moet je daar eerst weer voor gaan kolven, terwijl je ook gewoon brood kan geven.

3. Alita

Alita Niet meer actief

dat vraag ik me ook af hier krijgt ze ook nog bv s`morgens....

4. Line

Line Fanatiek lid

7 jan 2007
    2.694
    266
    83
    Ik heb ook nooit pap gegeven, vind het onnodig als je gewoon nog bv geeft. Langzamerhand (ik denk met zo'n 10 maanden) ben ik 'sochtends een broodje gaan geven. Dan gaf ik haar rond 6.30 bv en zo rond 8.00 als ik zelf ging ontbijten een broodje.

5. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    Hier eet T 's morgens vaak een boterham... en drinkt 2x BV voordat ik ga werken

6. lintjezuur

lintjezuur Actief lid

5 nov 2006
    430
    0
    0
    Tussen 6.00 en 7.00 borstvoeding. Een uurtje later een boterham. Hier ook geen pap. Veel te veel gedoe. En ook niet nodig naar mijn idee. Tot aan een jaar is de borstvoeding de hoofdvoeding.

7. Keiko

Keiko Actief lid

28 jul 2008
    497
    0
    0
    Gewoon bv hoor. Pap is helemaal niet nodig als ie al brood eet, dan krijgt ie genoeg granen binnen.

8. winnythepooh

winnythepooh Niet meer actief

Hoi,

Ik lees even mee, zover ben ik zelf nog niet. T/m 6 maanden ga ik hem alleen bv geven, maar daarna ben ik erg nieuwschierig inderdaad hoe andere moeders dat doen. Ik had laatst de felicitas over de vloer voor het laatste pakket en die gaf me verschillende pakjes enzo van nestle aan met pap enz en ik zei dat heb ik niet nodig want ik geef bv, ja maar dat is voor vanaf 3 a 4 maanden ofzo voor extra erbij dus ik d8 nou ja ik zeg maar niets meer...maar zo te lezen klopt het dus wel wat ik zei, gewoon alleen maar bv t/m 6 maanden en daarna sochtends bv en daarnaast een boterham ofzo?

9. appeltje

appeltje Niet meer actief

Ik heb nooit pap gegeven.... maar idd bv en een boterham. Ik heb pas 2 maanden geleden voor het eerst pap gemaakt en hij vindt het erg lekker! Ik eet zelf ook Brinta 's ochtends en hij ging van mijn lepel snoepen. Maar voor de voedingsstoffen e.d. is pap helemaal niet nodig. Vanaf een maand of 7 langzaam broodkorst en wat kleine stukjes introduceren. Eerst rond lunchtijd, later ook 's ochtends een paar hapjes en dat langzaam opvoeren. Ik ga de bv in bed, daarna wassen, aankleden en beneden zijn broodje met tussendoor wat slokjes water voor het doorspoelen.

Dus mijn inziens is hoe jij het wilde doen helemaal prima. Al weet ik dat er cb's zijn die erg op die pap hameren. Alsof je 's ochtends gaat zitten kolven om pap te kunnen geven. Er moet ook nog gewerkt worden! ;)

10. 4days

4days Niet meer actief

Hoe ouder het kindje wordt, hoe meer bv het drinken gaat worden i.p.v. de maaltijd. Ik geef mijn zoontje nu de hele dag normaal te eten, dus ontbijt, lunch, avondeten en tussendoortjes. Daarnaast krijgt hij als drinken alleen bv, hij drinkt dat ook meestal nog zeker 6 keer per dag. (hoewel dit varieert) Ik denk dat het verstandig is om smorgens brood te geven naast de bv.

11. yenolah

yenolah Fanatiek lid

12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Ik begin ´s ochtends met BV, dan een stuk fruit als ontbijt (evt. ook nog rijstewafel of kinderkoekje), dan ´s middags eerst BV en dan een tijdje later een boterham en/of yoghurt en ´s avonds eerst beetje BV dan iets later warm eten en voor naar bed gaan nog een keer BV.

12. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    Hier krijgt hij 's ochtends eerst bv bij mij in het grote bed. Dan ga ik douchen, aankleden, terwijl hij even in zn bedje zit te spelen. Daarna kleed ik hem aan en gaan we samen naar beneden waar we dan een boterhammetje eten.

13. Sannaa

Sannaa Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.232
    0
    0
    Velsen
    Hier hetzelfde als Coco. Ik heb in Stefan kleintjes boek gelezen dat je vanaf 9 mnd een ontbijtje kan maken voor hem. Dus krijgt Luca van mij een banaan of een peer en een rijstwafel of beschuitje erbij. Hij vindt het heerlijk. Lekker samen met mama ontbijten.

14. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Mijn dochtertje is net een jaar en ik heb pas sinds een paar weekjes het gevoel dat de BV 's ochtends niet meer genoeg is en de wachttijd naar het fruit eten te lang.
    Nu geef ik haar een broodje na het BV drinken, pap vind ik ook niet nodig.

Deel Deze Pagina