Zooo misselijk en overgeven: uitdroging?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Jorna, 29 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jorna

Jorna Nieuw lid

13 mrt 2007
    4
    0
    0
    Enkhuizen
    Hallo,

Ik ben nu 8 weken zwanger en eigenlijk al vanaf het begin ontzettend misselijk, maar het wordt alleen maar erger. Gaf al wel af en toe over, maar sinds afgelopen zondag is het echt raak. Zelfs glaasjes water en kopjes thee komen er met gemak uit. Het is echt hard werken om nog een klein beetje voedsel binnen te houden (voornamelijk droge crackers). Ik heb me al ziek moeten melden op m'n werk omdat ik amper nog op m'n benen kan staan. Totaal geen energie (niet zo gek als je nauwelijks iets binnen krijgt en het kindje het kleine beetje energie dat er is voor zichzelf opeist (met alle liefde overigens)) dus. Maar dit houd ik natuurlijk niet zo lang vol, kom qua vocht dat ik binnenhou met moeite op een halve liter. Urine lijkt wel stroop (vrij dik en donker). Nu ben ik een beetje bang voor uitdroging, want dat lijkt me niet goed voor mij en het kindje. Ik heb alle tips zolals iets eten op bed (wat er vervolgens uitkomt zodra ik opsta), kleinere maaltijden per dag, thee met gember en dode cola (zonder koolzuur dus) al geprobeerd zonder resultaat, maar ik ben het nu wel een beetje zat. Dit hou ik niet nog weken vol nl. Wat moet ik doen, help!

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Jorna,

je krijgt inderdaad wel weinig binnen. Het is wel even belangrijk dat je je urine door de vk op ketonen laat controleren. Als die er namelijk inzitten krijg je te weinig vocht binnen en moet er iets aan gedaan worden. Dus als je nog geen contact hebt opgenomen met vk of huisarts, morgen meteen even je vk bellen hoor. Al is het maar voor de zekerheid.
    Verder kan het inderdaad wel tot 12 weken duren voor je je weer een beetje beter voelt. Het gaat dan elke dag een beetje beter.
    Tot die tijd jezelf goed in de gaten houden en je inderdaad maar ziek melden als het niet meer gaat. Wat je zegt klopt, je kleintje pakt wel wat ie nodig heeft, maar je moet dus goed voor jezelf zorgn. Eet en drink wat je wel binnen kunt houden, dat vind ik nu belangrijker dan dat je aan al je voedingsstoffen komt. Misschien kun je als je dit binnen kunt houden een vitaminepreparaatje slikken.

Groetjes en sterkte,

Brigitte

Deel Deze Pagina