Hallo, Per 1 november ga ik als het goed is met zwangerschapsverlof. Ik heb aangegeven bij mijn werkgever dat het bestaande ouderschapsverlof tijdelijk onderbroken moet worden. Mijn inziens gaat dan mijn contract weer in van 4 dagen en zou ik ook het bijbehorende salaris dienen te ontvangen. Klopt dit? Mijn werkgever weet het niet en zou het navragen, dit duurt echter al ruim 2 maanden, vandaar dat ik het jullie wil vragen. Ik heb op uw site gekeken maar dat is mij niet helemaal duidelijk. Kunt u mij derhalve aangeven of mijn salaris voor die 4 maanden dan voor 3 (met ouderschapsverlof) of 4 dagen (zonder ouderschapsverlof) uitbetaald dient te worden? Groetjes
Beste Hope1979, Je zwangerschaps- en bevallingsverlof (WAZO) is 100% van het dagloon. Dat is gebaseerd op het gemiddelde SV-loon per dag in de maand of 4 weken voordat je met verlof ging. Het SV-loon (loon sociale verzekeringen) staat meestal op je loonstrook. Jouw loon was in deze periode lager vanwege je ouderschapsverlof. Daarom wordt de WAZO gebaseerd op het loon van de laatste periode van 4 weken of 1 maand voorafgaand aan je ouderschapsverlof. Actuele informatie vind je hier. Met vriendelijke groet, Robert UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare