Ik heb met de camera een filmpje gemaakt. Nu wil ik die graag uploaden naar Internet. Maarhoe doe ik dat? Kan ik dat rechtstreeks doen, met een kabeltje van de camera naar de laptop. Of moet ik het filmpje eerst op een dvd zetten. Ik ben een nurd met dit soort dingen, dus graag helder uitleggen. Hahaha, anders snap ik het niet. Alvast bedankt! (We kunnen niet echt de goede kabel vinden)
Dat ligt helemaal aan de camera, zit er een geheugenkaartje in of een usbkabel? Je zult hem dan eerst op je laptop moeten zetten en dan kun je hem op internet uploaden. Naar bijvoorbeeld youtube of photobucket. Staat er niks in de gebruiksaanwijzing van je camera?
Euh....geen idee waar de gebruiksaanwijzing ligt. Het is een sony dcr-hc37. Het is gewoon met een dv-bandje, dus geen geheugenkaart.
Moet ik misschien bepaalde programma's erop zetten? Ik weet ook niet meer of er een cd'tje bij zat. Misschien morgen maar eens gaan zoeken naar gebruiksaanwijzing en cd'tjes.
Vaak heb je inderdaad een kabeltje nodig en een programma die de informatie van het bandje vertaald naar een digitaal bestand..
Grrr! Gebruiksaanwijzing gevonden cd-rom niet. Dus dan maar downloaden. Lukt niet. Morgen maar weer verder kijken. Echt irri dit!
Je hebt dan inderdaad waarschijnlijk een dv kabel nodig. En het is dan de vraag of je wel een dv aansluiting hebt op je laptop. Je herkent de dv aansluiting aan een klein vierkantje met aan de onderkant een klein bochtje erin zeg maar.
dv-aansluiting hebben we wel op de laptop. Dus dan maar op zoek naar het kabeltje. Ik neem toch aan ddat je die erbij krijgt als je een videocamera koopt?
Nee ik heb hem er apart bij moeten kopen. En je moet even kijken of het 4 pins is. Het kan dus zomaar zijn dat je laptop er 6 heeft en je camera 4,of andersom. En kan je vertellen dat het converteren van een filmpje heel lang kan duren. Ik had eens een opname van mijn zoon(toneelstuk van school)van een half uur. 3 uur later stond hij nog niet op mijn laptop
Thx voor de tip! Ik zie altijd zoveel leuke filmpjes voorbij komen, dus ik dacht zo moeilijk kan het niet zijn. Wel dus!
Ik pak voor korte filmpjes altijd mijn digitale (foto) camera en kan dan iets van maximaal 3 minuten opnemen geloof ik. Dan is het wat makkelijker,kaartje in de card reader en uploaden maar. Mischien heb je die functie ook op je digitale camera?