Ik mis de I LIKE button hier! Je hebt gewoon een 'doel' voor ogen. Het idee dat kindjes tijdens een romantische nacht op een bontkleed voor de open haard worden gemaakt heb ik laten varen.
ja die miste ik ook al, wij maken er nog wel echt iets leuks van hihi. maar niet elke keer wanneer er geklust wordt hoor.
Ik houdt nu ook mijn temp bij. Omdat mijn cyclus ineens in de war is ben ik er mee begonnen. Ook ovu testen omdat ik tot nu toe mijn eisprong nog niet gehad heb. Beetje vreemd allemaal. Ik houdt het bij op Fertility Friend, en ik heb ook nog een speciale app op mijn telefoon waar ik het bij hield. Ik vind het handig. Ik doe dat 's ochtends even en klaar. Verder niet hoor. We klussen lekker en daar hebben we lol en plezier in. Je moet doen waar je je goed bij voelt.
Na 2 keer zwanger te zijn geweest zonder de eerste dag van mijn laatste menstruatie te weten, heb ik mijn man moeten beloven dat ik dat in ieder geval netjes ga noteren... Om onduidelijkheid en onzekerheid te voorkomen . Ik moet zeggen dat ik nu wel geneigd ben om ook wat meer te noteren (maar nog niet gedaan, brengt me stiekem op ideeen dit topic ), om mijn cyclus (goed) te leren kennen voor als we er 'echt' voor gaan. De laatste keer dat ik iets noteerde was voor mijn dochter (ruim 3,5 jaar geleden dus) en dat heb ik toen ook maar 1 maand hoeven doen, want meteen raak . Veel succes allemaal.
Ik noteer menstruatie e.d. op Menstruatiekalender / Vruchtbaarheidskalender / Zwangerschapskalender / Anticonceptiekalender even invullen en je ziet meteen wat je vruchtbare dagen/je eisprong. Mocht het na een paar rondes niet lukken (waar we natuurlijk vanuit moeten gaan... ) dan ga ik ook ovulatietesten aanschaffen. Eerst zo maar kijken hoe het gaat...
Ik lees wel dat het heel persoonlijk is.. Wij wachten nu op mijn menstruatie en hopen daarna officieel te mogen beginnen met klussen. Ik heb meteen een lading ovulatietesten besteld. Wij hebben de insteek: Als we het gaan doen, doen we het goed. Waarom zou je dan geen hulpmiddelen gebruiken. Duidelijk doel voor ogen: Wij willen een kindje. Lekker genieten van elkaar doen we heus wel.. Dus laat je niet op je kop zitten door dooddoeners als: "anders ben je er veel te veel mee bezig" Persoonlijk vind ik dat echt grote onzin
In het begin ging ik ook alles bij houden maar op een gegeven moment kon ik nergens andere meer aan denken het word wel al minder maar is toch moeilijk. Zijn nu al in ronde 22.
t is inderdaad heel verschillend en persoonlijk. ik voel me er wel goed bij en blijf t ook maar gewoon doen. spannend amlie, ik zie dat je al 3 dagen overtijd bent! hoop voor je dat het raak is.
Wij zijn pas na 6 rondes met ovu testen begonnen maar die deden het niet? zelfs bij een ei waar van ik ZEKER wist dat het er was, sloeg ie niet uit.. Te veel mee bezig zijn.. ik geloof dat het echt waar is.. Ik ben zwnager geraakt in een perioden dat ik geen tijd had om hier over na te denken en eigenlijk dacht dat het nog wel wat kon gaan duren.. in ronde 8.. pats.. xzwanger... Dat is dus de maand rond kerst geweest... drukdrukdruk... MEnsen willen het vaak niet horen, maar ik ben er van overtuigt dat het zo is.. er minder mee bezig zijn is goed.. Ik zou geen schriftje doen.. Gemiddeld duurt het een jaar. Als je daar van uit gaat.. tja, dan heb je nog heel wat maanden te schrijven... koop dan nog maar wat schriftjes natuurlijk hoop ik dat je snel zwanger bent, maar denk echt datr het belangirijk is wat afstand te nemen,.
Ik heb van alles gedaan.. Ovu teste, tempe etc etc... Maar mijn fertiliteit arts verbood me dit allemaal.. Het zou voor extra druk kunnen zorgen en dan lukt het minder goed/snel (bewezen aan de uni van maastricht) Het enige wat ik bijhield was hoe lang mijn cyclus precies was want ja dat is natuurlijk wel handig om een beetje inzicht te krijgen.
bianc en melanie, jullie ook bedankt voor jullie reacties. tuurlijk ben ik er veel mee bezig maar ik heb niet het gevoel dat ik er teveel mee bezig door alles bij te houden. het is zo verschillend. ik ga er ook vanuit dat het wel even kan duren en weet dat het gemiddeld een jaar kan duren.
precies, maar goed ik begrijp je helemaal hoor meid, toen ik bijna 4 jaar geleden begon met zwanger worden.. pfff wat een gedoe hahaha echt bij alles wat ik zag of voelde was het JAAA?? IS HET RAAK?? Het aandeel kruidvat is op de beurs gestegen door al die testen die ik heb gekocht maar steeds negatief waren hahaha.. Doe wat je zelf het fijnst vind en geniet van je mannetje en jullie kinderwens. Ik duim voor je! liefs Melanie
ik vind het helemaal niet zo veel wat je bij houdt hoor. ik deed dat ook en had er ook plezier in (wel 2x binnen half jaar zwanger, dus het is bij mij nooit vervelend geworden). ik zette een kruisje in mn agenda bij de 1e dag van mn menstruatie en lette er op wanneer ik vruchtbaar slijm kreeg zodat ik ongeveer wist wanneer mn eisprong was. de eerste maanden was ik wel na mn eisprong veel bezig met wat ik voelde. maar de maand dat ik zwanger was was ik er niet echt mee bezig. of nou ja, ik dacht dat het niet raak was omdat ik alle kwaaltjes kreeg die ik normaal heb voor mn menstruatie. lage rugpijn, iets opgezette borsten, menstruatiekrampen... echt niks anders dan anders. pas met 5/6 weken kreeg ik de enorme boobies en werd ik misselijk... ik heb trouwens nooit getemperatuurd of ovulatietesten gedaan, dat lijkt me niet ontspannen. ook eerder testen geeft alleen maar stress (heb ik 2x gedaan, vond het niks!), veel leuker om echt overtijd te zijn en dan te testen. maar goed, ik had een regelmatige cyclus en we zijn dus niet heel lang bezig geweest, dus ik heb makkelijk praten misschien. hopelijk ben je snel zwanger!
Ik doe temperaturen en dat vul ik in op Fertility Friend. En als ik daar toch ben vul ik meteen even mijn slijm in en of we geklust hebben. Ik vind het vooral erg leuk om te doen, en het geeft me het gevoel dat ik toch elke dag wat doe en niet alleen maar zit af te wachten. We ziten pas in ronde 2, maar ik merk wel dat het mij meer rust geeft. Zeker in de eerste ronde vroeg ik me bij elk pijntje af wat het geweest kon zijn, ging meteen op internet zoeken enz. Nu ik mijn temperatuur invul heb ik wat meer rust en zo hoop ik wat meer inzicht in mijn cyclus te krijgen. Gewoon om te kijken of wat ik meet overeenkomt met wat ik voel. Ik vind niet dat ik er teveel mee bezig ben, natuurlijk denk ik er zo wel elke dag aan, maar dat is het dan ook. En mocht het toch niet lukken, dan heb ik in ieder geval wat inzicht in mijn cyclus. Ik denk dat dit heel persoonlijk is. Voor de een zal dit meer rust geven en voor de ander juist niet. Gewoon lekker doen waar je je goed bij voelt.
klopt, toen wij netstopte stuiterde ik ook hoor! hahah.. Maar goed, doe idd wat je zelf denkt, ik zou het de volgende zwangerschap of poging tot in ieder geval anders doen...