Vraagje IUI en teveel eicellen

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door bianca w, 6 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bianca w

bianca w Nieuw lid

6 jan 2008
    2
    0
    0
    :oops:
    Hallo allemaal ik ben nieuw op deze pagina dus ik zal me even voorstellen:
    Ik ben Bianca en ik heb van jullie veel informatie gekregen en daarom wil ik ook aan jullie wat vragen.
    Ik heb mijn derde ronde Clomid gehad .100 mg ,50 mg was te weinig, nu ben ik gisteren op controle geweest en het blijkt dat ik nu te veel eicellen heb die aan het rijpen zijn( een stuk of 8 ).
    De gynecoloog wil met Duphaston deze cyclus afbreken, nu lees ik in een reactie van Wendy dat haar gynecoloog hier luchtiger over doet door te zeggen dat ze waarschijnlijk toch niet allemaal bevrucht zullen worden.
    Ik zit in cyclusdag 13 en je snapt het al ik zit erover te denken om de gok te nemen.
    Heeft iemand van jullie hier ervaring mee en weet iemand meer van de werking van Duphaston.
    Allemaal veel succes en ik hoop op een snel antwoord.
    Groeten Bianca!

2. Makkie

Makkie Niet meer actief

hoi bianca,

Ten eerste welkom hier! Helaas is het jullie dus ook nog niet gelukt om zwanger te worden... hoop dat het snel raak is!

Ik heb ook een keer gehad dat ik 3 eitjes had die rijp waren... de gyn wilde de cyclus niet afbreken, maar 'verbood' ons om onveilige sex te hebben. Wij hebben de gok gewoon genomen... en ik werd 2 weken later gewoon ongesteld.... dus de kans is klein dat ze dan allemaal bevrucht worden, maar het KAN natuurlijk wel. Ik weet niet om hoeveel eitjes het gaat? Het kunnen er natuurlijk ook een hele boel kleinere zijn, waardoor ze denkt dat de clomid niet meer gaat werken en daarom de cyclus wil afbreken. Ook kan het natuurlijk zo zijn je eierstokken overgestimuleerd zijn en dat ze de kans op cystes wil voorkomen.

Duphaston is een middel om een menstruatie op te wekken. Bij mij werkte duphaston destijds niet, was te licht. Kreeg toen Primolut en dit werkte wel.

Mocht je nog vragen hebben, daar zijn we voor op dit forum! Succes meis!

3. Katrien Duck

Katrien Duck Fanatiek lid

15 sep 2006
    1.683
    0
    0
    Ik heb er ook wel eens 3 gehad, en niks bevrucht.... Als het er niet meer zijn zou ik de gok nemen. ;)

Succes!

4. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik zou het risico niet lopen
    Ik heb tijdens mijn hormooninjecties een overstimulatie van 12 eitjes gehad, bij mij werd de cyclus afgebroken en ik mocht geen sex hebben omdat de gyn ( en ik) niet zaten te wachten op een 6 ling.

Keus ligt bij jezelf, als jullie het risico op een meerling willen nemen zou ik het gewoon doen !

Succes

5. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.206
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Hoi Bianca,

Ik heb ook een keer overstimulatie gehad en ik had toen ongeveer rond de 9 eitjes. Wij mochten ook zeker geen sex hebben in die periode of met condoom. Als de gyn tegen je gezegd hebt dat je niet moet/mag sexen zou ik het persoonlijk niet doen. Zo een arts heeft er verstand van en zegt het niet voor niets.

Succes met de keuze maken in ieder geval.

gr vruchtje

6. Katrien Duck

Katrien Duck Fanatiek lid

15 sep 2006
    1.683
    0
    0
    Met 9 of 12 eitjes lijkt het me ook geen discussie...... :)

7. niet meer als 3 zou ik ook nog wel doen denk ik...
    maar meer niet, enneh 12 is inderdaad wel duidelijk.. :)

8. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Wij hebben zelf een keer een IUI-behandeling (inseminatie) gehad, toen er 3 follikels op springen stonden. Drie was voor de gyn de bovengrens dat de behandeling nog door kon gaan, als het er meer waren geweest was alles ook afgebroken. Zelf zou ik die grens ook aanhouden en niet onveilig gaan klussen als het er meer zijn.

9. bianca w

bianca w Nieuw lid

6 jan 2008
    2
    0
    0
    Hallo allemaal.

Ontzettend bedankt voor jullie snelle reacties, het aantal eitjres was ongeveer 8 a 9.
    Ik ben dus maar gestart met Duphaston, en hoop volgende maand op meer succes.
    Ja normaal ben ik nuchter en realistisch maar na een jaar proberen en 3 Clomid kuren( weten dat het veel erger kan) ja dan gaat je gevoel steeds meer meespelen, maar dat hoef ik jullie niet uit te leggen.
    Ik vind het fijn om nu met jullie contact te hebben, het geeft steun en helderheid.
    Rach 84 ik zie dat je morgen mag testen en duim voor je.
    Allemaal serkte en nogmaals bedankt.

Veel liefs Bianca

10. Elmo

Elmo Niet meer actief

Welkom op dit forum!

Ik heb je vraag even duidelijker gemaakt.
    Het is niet toegestaan een onduidelijke titel te gebruiken.

Succes met je beslissing.

Elmo

Deel Deze Pagina