wie wil met mij meedenken? Ik heb vrijdag een punctie gehad die bijna pijnloos verliep. Ook daarna voelde ik me prima. Ik heb wel redelijk rustig aan gedaan (tja, wat is rustig aan doen!??......redelijk veel gezeten/op bank gelegen, geen boodschappen gedaan, veel thuis gebleven) maar helaas sinds gisteren in toennemende mate een gespannen gevoel in buik (''knoop'') en vannacht veel buikpijn en oppeens gingen mijn alarmbellen af: ''zou het overstimulatie zijn''? Het stomme is dat ik daar totaal niet op had gerekend omdat ik voor de punctie eigenlijk te weinig follikels had (uiteindelijk 8). Dus ik dacht dat overstimulatie alleen voorkwam bij veel follikels. Achteraf heb ik misschien ook te weinig gedronken..... mijn vraag is: wie herkent dit verhaal? kan het ook iets anders zijn dan overstimulatie? is de kans groot dat terugplaatsing (die ik vanmiddag zou hebben) niet doorgaat? in ieder geval hou ik nu bedrust en drink ik veel.....zucht.
Hoi Nana, Ik herken het helemaal wat u voelt. Ik had dat ook steeds na de punctie. Eerste dagen nergens geen last van en dan begint het ineens. Ik had ook een hele opgeblazen en zeer pijnlijke buik ( net onder mijn ribben, in mijn flanken en onderbuik). Ik heb ook meteen het ziekenhuis gebeld (was de laatste keer een dag voor tp) en ik moest de ochtend voor de tp bloed laten prikken en een echo. Bloed was goed dus mocht gewoon tp hebben. Wel had ik veel vrij vocht en zeer vergroote eierstokken. Ook was ik vanaf de punctie 2 kilo aangekomen. Ik denk dat ik ook te weinig gedronken had want toen ik daar op ging letten en heeeel veel rust hield ( ik mocht ook niets van de arts) werd het gelijk minder en trok het weg. Waarom heb jij het ziekenhuis nog niet gebeld eigenlijk? Daar zijn ze voor hè! Succes