Ik heb afgelopen juli een miskraam gehad, dit was ook mijn eerste keer zwanger zijn. Wij waren op dat moment 14 maanden bezig om zwanger te raken. De dag dat wij naar de gynaecoloog gingen heb ik positief getest dus die afspraak is nooit door gegaan. Nu heeft de verloskundige gezegd dat ik weer een jaar moet wachten voordat ik contact kan opnemen met huisarts voor doorverwijzing gynaecoloog. Iemand hier ervaring mee? Ben je alsnog eerder naar de gynaecoloog gegaan of heb je weer een jaar moeten wachten?
Gewoon naar de huisarts gaan en eisen dat je een verwijzing krijgt, dan krijg je eerst nog allerlei onderzoeken en ben je weer maanden verder..
Zijn er redenen om aan te nemen dat het aan jou zou kunnen liggen? Heb je een normale, regelmatige cyclus? Is je menstruatie niet te heftig (bijv. meerdere dagen last van pijn)? Als er niks geks is op te merken aan jezelf dan zou ik beginnen met het aanvragen van een zaadonderzoek. Dit kun je gewoon aanvragen bij je huisarts. Maar hou er wel rekening mee dat de meeste huisartsen geen verstand hebben van de uitslag. Dus kijk daarna zelf eventjes goed naar de cijfertjes.
14 maanden is een tijdje, dus ik zou zeker je huisarts vragen om een doorverwijzing. Je verloskundige gaat daar niet over. Sterkte en succes!
Mijn cyclus is wel regelmatig en ook direct terug gekomen na mijn miskraam. Pijn is wel toegekomen sinds de miskraam tijdens menstruatie en ovulatie. Zaadonderzoek is al gedaan en bij mij ook al bloedonderzoek voor de vorige keer dat we naar de gynaecoloog zouden gaan
Is je doorverwijzing niet nog geldig? Ik zou de gynaecoloog bellen en kijken of je alsnog een afspraak kunt krijgen?