ALs gelopen 24dec zijn we begonnen met onze eerste IVF poging. De tijd hier naar toe was heel spannend en duurde naar mijn gevoel erg lang.......was helemaal niet zo want we mochten na onze IUI direct door gaan. Zelf moesten we het een maandje verder schuiven omdat ik anders mijn reisje naar Rome moest afzeggen. Dus ik mag niet klagen. Toen het eindelijk zo ver was kwam er een soort van rust over me heen, iets wat me vertelde: "Nu komt het goed!". We zijn nu bij na 2 mnd verder en het is goed gekomen! We zijn zwanger......met grote voorzichtigheid want niks is bij ons nog zeker en daar maak ik me nou juist zorgen om! We zijn nu 6wkn 5dgn zwanger en we hebben al twee ego's gehad. Op de eerste was een vruchtzakje te zien maar er werd gezegd dat hij aan de kleine kant was en er veder niks van te zeggen viel........dit was al niet leuk! Op de twee was het vruchtzakje heel moeilijk te zien Dit kwam omdat mijn eierstok het vruchtzakje klem zet......de eierstok is door de punctie heel erg opgezet en door het groeien van mijn baarmoeder komt alles in de verdrukking. Het enige wat we met zekerheid konden zeggen is dat het gegroeit was maar verder was het niet in beeld te krijgen. We moesten dan ook rekening houden met een miskraam... Heeft iemand hier ervaring mee? hoelang duurd het voordat die eierstok minder gezwollen is? Ik ben heel bang dat we volgende week nog niks zien omdat die eierstok nog meer in de weg licht en we nog langer moeten wachten op uitsluitsel! Dit vind ik echt het meest nare van de IVF.........je weet zo snel dat je zwanger bent en je krijgt zo snel een eerste EGO dat je dit dus allemaal me kan maken! Oke het was een heel verhaal maar ik maak me echt zorgen! Veel liefs Sandra en bedankt voor het luisteren!
oei meis dat kan ik me voorstellen dat je nu erg ongerust bent. ik heb helaas ook geen verlossende woorden voor je want ik weet het niet. ik wil je toch heel veel sterkte wensen. en ik zal duimen dat toch alles goed komt liefs lana
jeetje meid dat is zeker niet leuk en wil je helemaal niet horen het ergste is dat je niets anders kan doen als afwachten (is natuurlijk helemaal heen antwoord waar je op zit te wachten) ik heb na de 1e icsi poging een miskraam gehad had het idee dat het niet helemaal goed zat en verloor wat bloed toen een echo gekregen maar daar was al heel snel duidelijk op dat het niet goed was daarna bloed moeten laten prikken en dat gaf de doorslag.... ik hoop en duim voor je dat toch alles goed blijkt te zijn en dat je eierstok snel slinkt zodat ze wat meer kunnen zien liefs anna