succesverhalen met IUI?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door baboe, 2 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. baboe

baboe Bekend lid

15 jul 2008
    587
    0
    0
    operatieassistente
    Wij gaan over 2 mnd starten met IUI en ik vraag me af of er hier veel dames zijn die, na lange tijd zelf tevergeefs geprobeerd te hebben, alsnog zwanger zijn geworden door IUI? Ik lees niet zo heel veel over vrouwen die via IUI zijn zwanger geraakt en ik heb behoefte aan een oppepper!

2. Dopey

Dopey Bekend lid

21 nov 2008
    893
    1
    0
    Ik ben zwanger geworden na IUI! Na ruim 2 jaar zelf proberen en "alles is goed" was de 4e poging raak :D helaas wel ge-eindigd in een miskraam maar dat kan altijd. Succes!

3. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Hier nog geen succesverhaal helaas (ook nog nooit zwanger geweest), maar ook ik ben benieuwd naar positieve ervaringen.

4. baboe

baboe Bekend lid

15 jul 2008
    587
    0
    0
    operatieassistente
    @Dopey: wat heftig dat het toch nog mis ging. Ik kan me voorstellen (na zelf al bijna 2 jaar bezig te zijn) dat je helemaal gek word als je dan eindelijk zwanger raakt. Dat het dan moet misgaan lijkt me erg heftig. Wel fijn om te weten dat het in ieder geval KAN!
    Bij jou dus ook geen enkele oorzaak kunnen vinden voor het lange uitblijven van zwangerschap?
    @Behappy: same here-->nog nooit ook maar in de buurt van zwanger geweest en nu gaan we dus met IUI starten. Ik zou het liefste willen dat hier 2000 vrouwen schrijven dat ze direct zwanger waren, maar volgens mij is het slagingspercentage van die IUI helemaal niet zo hoog.

We wachten af: komen er nog meer successtories?!

5. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.293
    1.461
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Hai,

Hier wel een succesverhaal, ik ben de eerste zie ik :):)

Wij zijn in januari 2006 met de pil gestopt en ik was 30 april 2008 (dat was mijn testdatum) zwanger van mijn mooie zoontje Luca.

Na een jaar proberen zijn we de MMM ingegaan en dan krijg je de onderzoeken die jullie ook allemaal hebben gehad...................en het probleem lag bij mij. Mijn linkereileider zit dicht door verklevingen en ik ben ook de jongste niet meer (ben nu 37). Mijn vriend en ik zijn elkaar pas na on 30ste tegen gekomen (dat kan ook gebeuren). Wij hadden nu elke maand minder dan 5% procent om zwanger te raken.

De 4e IUI behandeling was dus succesvol en mijn zwangerschap verliep voorspoedig en ook de bevalling ging goed, Luca was er binnen 4 uur.

Ik heb vaak gedacht dat het ons niet meer zou lukken en dat het wel IVF zou worden maar gelukkig is dat ons bespaart gebleven. Als het nodig was geweest dan hadden we dat natuurlijk gedaan. In verband met mijn leeftijd zouden we na de 4e IUI doorgaan voor IVF, we hadden de tefoonnummers van de IVF afdeling al op zak. Gelukkig hoefde dat niet.

Lees anders maar eens het IUI topic, daar komt een lijst voor waar iedereen op staat die zwanger is geworden door IUI (ik sta daar ook op). Ik heb een tijdje intensief op dit topic mee geschreven en het is erg leuk en fijn om met lotgenoten te praten.

Veel succes en liefs
    Nataly

6. draaimolen

draaimolen Actief lid

22 apr 2007
    479
    0
    0
    Hier een zeer positief verhaal...
    Na 1,5 jaar zelf zonder resultaat bezig te zijn geweest, bleek na onderzoeken dat ik vijandig bmslijm heb. In 2007 mochten we starten met IUI, de 1e was gelijk raak en mijn zoontje is alweer bijna 15 maanden. Afgelopen mei wilden we weer graag doorgaan voor een tweede wonder, dus weer afspraak gemaakt met het zh voor hernieuwde intake. Konden gelijk weer starten met IUI, deze keer was poging 2 raak. Wij hebben dus heel veel geluk dat het beide keren zo vlug is gegaan. Ik wens je heel veel succes en hoop dat IUI het ook voor jullie gaat doen!!

7. linda73

linda73 Actief lid

22 jul 2009
    114
    0
    16
    Draaimolen: hardstikke mooi dat het zo snel gelukt is!! hoop dat de andere meiden en ik ook snel dat geluk mogen hebben...voelde jij direct dat je zwanger was, had je ook symptomen en zo ja wat voor 'klachten'....

8. draaimolen

draaimolen Actief lid

22 apr 2007
    479
    0
    0
    Hey Linda, ja wij beseffen dat we enorm veel mazzel hebben gehad. Nu was het vijandige bmslijm wel ons enige probleem. Zaad van mijn man was tiptop, dus dat scheelt natuurlijk ook wel dat er verder geen andere 'problemen' waren.

Beide keren wist ik al een paar dagen voor mij nod dat het raak was. Ik kreeg allemaal van die kleine witte puntjes/melkkliertjes op mijn tepels en ik heb beide keren duidelijk de innesteling gevoeld. De eerste keer wist ik dit achteraf dat het dat was geweest, de tweede keer, nu dus, herkende ik het gevoel van de eerste keer. De innesteling voelde als soort steekjes/speldeprikken rond mijn navel, heel vreemd gevoel. Hield een paar minuutjes aan en toen was het weer weg.

Symptomen heb ik erg weinig, blijkbaar ben ik niet zo gevoelig voor hormonen (van alle spuiten (lucrin/gonal-f/pregnyl), utrogestan e.d. heb ik ook nooit last gehad) Ben nu ook helemaal niet misselijk, 1e zwangerschap ook niet geweest gelukkig. Dus hopelijk blijft dat zo!

Ik wens jou en uiteraard alle anderen die bezig zijn heel veel succes, hopelijk mogen jullie ook snel een klein wonder in jullie armen sluiten!!!

9. lauwtje

lauwtje Fanatiek lid

21 mei 2007
    1.358
    0
    36
    Ik ben gek op positieve IUI verhalen ;) Bij mij waren de eerste 2 pogingen raak. Maarheel snel mis gegaan. Is achteraf gebleken.. Weet dus dat het wel kan!! :D

10. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

In het algemene IUI-topic staat ook een lijstje met zwangeren door IUI. Er is net weer eentje bijgekomen die bij de 2e IUI zwanger is geworden, maar miskraam en die nu dankzij de 3e IUI weer zwanger is (Sen13).

Dus het kan wel degelijk!

11. Dopey

Dopey Bekend lid

21 nov 2008
    893
    1
    0
    klopt, geen oorzaak... en het stelt inderdaad gerust te weten dat ik wel zwanger KAN worden, nu nog zwanger blijven...dit maakt gelijk dat ik enorm op 2 gedachtes hink: 1. het was de vorige keer raak, dus nu vast weer, maar 2. de vorige keer had ik ook 4 pogingen nodig, dus....

Nee, klopt, maar IUI wordt ook pas gedaan als de kans op succes met IUI groter is dan spontaan....en na zoals ik zo lang bezig te zijn, is de kans op spontaan erg klein, maar met IUI iets hoger. SPannend is het!

12. baboe

baboe Bekend lid

15 jul 2008
    587
    0
    0
    operatieassistente
    Allemaal super bedankt voor jullie reacties! Wat een geweldige succesverhalen! Dat geeft me echt weer hoop, moed en kracht. Dat het helemaal nog niet kansloos is en dat we er gewoon voor moeten gaan.
    Dank voor jullie reacties en heel veel geluk en succes in de toekomst.
    Ik ga ff dat IUI topic checken om de succeslijst te bekijken.
    En de dames die, net als ik, nog niet zwanger zijn: ik duim voor ons allemaal dat wij ook dat geluk mogen krijgen.
    Liefs!

Deel Deze Pagina