waterpokken bij 3,5 maanden

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door webmeesteres, 19 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. webmeesteres

webmeesteres Nieuw lid

8 mei 2008
    2
    0
    0
    Help, mijn dochtertje van 3,5 maanden heeft de waterpokken te pakken!

Donderdag kwam het 1e blaasje, en er zitten nu een stuk of 10 waterbultjes, en nog een stuk of 15 kleine vlekjes die misschien nog waterpokken gaan worden.

We hebben haar gisteren gebadderd in een havermoutbadje en we hebben ook Calendulan kinderemulsie van VSM in huis om de vlekjes mee te deppen.

Gisteren en vandaag had ze 37,7 koorts. Moeten we het gewoon door laten sudderen, of is een bezoekje aan de arts noodzakelijk omdat ze nog zo jong is?

2. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Als eerste...je moet doen waar jij je goed bij voelt. Als je twijfeld ga je naar de HA.

Ten tweede ga ik je nu mijn eigen ervaring vertellen. Mijn jongste (nu 6 maanden) kreeg toen hij 2 maanden oud was de waterpokken. Met name boven op z'n hoofd, gezicht en een enkele pok op arm, been, buik, rug en voet.
    Hij had toen ook wat verhoging, maar was er niet ziek van. Verhoging of matige koorts is ook niet erg want het lichaam reageert juist op de waterpokken-virus. Hier ook drie dagen havermout gebruikt.

Als je dochter verder alert is, goed drinkt, voldoende plasluiers heeft zou ik me geen zorgen maken.

Ilja

Deel Deze Pagina