Hoi Dames, Ik zit met het volgende. Damiën is nu 6 maanden en eet behoorlijk veel. 08.30 uur 200 cc klaargemaakte voeding. 11.00 uur fruithapje (heel potje of bijv hele banaan) 12.30 uur 200 cc klaargemaakte voeding 15.30 uur groentehapje (groot potje) 16.30 uur 200 cc klaargemaakte voeding 20.30 uur 200cc klaargemaakte voeding met 3 scheppen Nutrix. Mijn vraag is nu of dit niet een beetje heel veel is. Ben bang dat ik zijn maag te groot ga maken. Hij eet/drinkt alles met zeer groot gemak op. Sommige zeggen dat ik de fles na de groentehap met halveren dus 100 cc klaargemaakte voeding geven i.p.v. 200 cc klaargemaakte voeding. Hoe doen jullie dit? Wat is raadzaam? Is het inderdaad veel te veel voeding? Wie kan mij helpen? Groetjes Karin
Wat een heerlijk vreetzakje heb je Geef je al opvolgmelk? Die schijnt ook wat voedzamer te zijn, maar daar mogen ze maar 600 - 800 cc van hebben (de adviezen zijn wat wisselend ) Je zou kunnen proberen een tussendoortje aan te bieden (wat diksap, thee o.i.d. met een rijstewafel of liga) Zo rond 15 uur....dan kan je de groentehap opschuiven en dan als toetje de fles er achter aan geven. Zo kom je misschien op 3,5 fles uit. En misschien ook de ochtendfles met pap? Straks met 7 maanden kun je bambix geven dat vult ook weer meer.
Flessen van 200 geven is goed. Hebben ze ook nodig. Idd, probeer rond een uur of drie een liga tegeven en daarna wat diksap of thee. Probeer de groente te verschuiven naar 17.00u. En dan als toetje 90+3 melk. Dan om 19.00/20.00 laatste fles met rijstebloem erin.
het lijkt mij niet echt veel maar gewoon vrij normaal haha. een kind ontwikkeld zich zo hard en moet zoveel leren. en alles wat ze op kunnen wat maakt het dan uit. word hij nu te dik dan zou ik gaan kijken om wat te schappen of te verkleinen maar als hij het allemaal opeet zal hij het wel nodig hebben.
Komt bekent voor. Hieer nog een hongerwolfje. Krijgt voeding voor hongerige baby. dit is ons schema. 8.15 uur fles 240cc 11.30 uur fles 240cc 13.30 potje frui 6 maanden olvarit 15.30 groente hap. (zelf gemaakt, verhouding 2 groente eetl. en 1 aardappel eetl. totaal krijgt hij 4 eetlepels METEEN erna fles 100cc 18.o0 uur soms danonntje start,als hij honger heeft Laatste fles 19.30-20.00 Lijkt dus heel veel op dat van jou. Alleen na groente hap,krijgt hij iets minder. maar de rest vd flessen heeft hij echt 7schepjes nodig. de 1ste en laatste fles gaat helemaal op. Die van 11.30 soms 30cc over. groetjes
Ik zal mijn schema ook ff neerzetten, maar Lynn drinkt op het moment niet veel, dus is niet echt een vergelijking (trouwens het schema verandert om de haverklap) 07.30 bordje bambix (ik maak 200cc klaar met 7 scheppen bambix, ze laat wel wat staan, geen idee hoeveel) 10.00 uur 1 tot 2 stuks fruit (afhankelijk van de grootte) 12,00 uur fles, ze drinkt zo'n 150 cc 15.00 diksap, rijstewafel o.i.d. 16.00 flesje van 100 cc (het is de bedoeling dat deze wegvalt, maar omdat ze de rest van de dag zo weinig drinkt hou ik deze er maar in) 17.30 uur : groente (zo'n 3 eetlepels),aardappel ( 1 tot 1,5 aardappel) en vlees ( 1 tot 1,5 eetlepel) of een potje van 200 gram 20.00 uur fles, ze drinkt zo'n 150 tot 180 cc Misschien heb je er wat aan.
Hoi Hoi, Ja het is allemaal best ingewikkeld. Geef nu s'morgens de papfles in plaats van s'avonds. De fles na het groentehapje geef ik 100 cc in plaats van 200cc dan krijgt hij in totaal 700 cc flesvoeding per dag. Heb inderdaad ook zoiets van als hij het nodig heeft dan moet hij het ook krijgen. Damiën weegt ook echt niet eens zoveel. Op het moment iets meer als 7,6 kilo. Groetjes Karin