Hallo dames Ik heb hier dus een artikel voor me liggen die in de quest van deze week staat. Die heb ik net dus binnen gekregen! Ik moest hem even overtypen. Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden! Komt ie! ------------------------------------------------------------ zwanger worden? eet volle zuivel! Vrouwen die zwanger willen worden, kunnen beter regelmatig een bakje volle yoghurt nemen dan een beker magere melk. Onderzoekers van onder meer de amerikaanse harvard school of public health bekeken 8 jaar lang de zuivelconsumptie van ruim 18.000 getrouwde vrouwen met een kinderwens. Aan de totale hoeveelheid zuivel die ze aten of dronken, viel niets spannends te ontdekken. maar toen de wetenschappers die opsplitsten in magere en vette varianten, zagen ze iets interessants. Een dagelijkse extra portie magere zuivel deed de kans op onvruchtbaarheid door een probleem in de eierstokken aan merkelijk stijgen. In totaal 438 vrouwen hadden hier last van. Hoe het kan, weten de Amerikanen zelf ook niet. Misschien is het toeval, zeggen ze. Maar het kan ook te maken hebben met de manier waarop vette zuivel in de fabriek mager wordt gemaakt. Bij dat proces worden bijvoorbeeld bepaalde eiwitten toegevoegd, die bij dieren tot en lichte vermannelijking kunnen leiden! ----------------------------------------------------------- kuz sizzel
Ja ik had ook al zoiets gehoord. Ik lust geen melk en als ik yoghurt eet dan idd mager. hmmmm zou het dan echt zo zijn?
Ik eet elke dag halfvolle yoghurt (onder welke noemer valt dat...?) en drink volle melk, maar toch schenk ik niet zo bijster veel aandacht aan al dit soort "onderzoeken". Ik moet eerlijk zeggen: "zo is er altijd wel wat"...
De enige zuivel die ik drink, is halfvolle melk. Dat zal er toch niet onder vallen? En trouwens, tegenwoordig is er overal wel een onderzoekje van waaruit blijkt dat iets ergens slecht voor is. Korreltje zout zou ik zeggen.
Ik eet het eigenlijk allebei de ene keer normale yogurt en de andere keer weer volle yogurt. Tja en nu ronde 6 we wachten af Bedankt iig om het artikel met ons te delen Groetjes Veer