ben ik dan echt z'n piep wijf ???

Discussie in 'De lounge' gestart door lovelymom, 22 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lovelymom

lovelymom Fanatiek lid

30 nov 2011
    3.798
    0
    0
    Heey meiden ik probeer het zo duidelijk mogelijk uit te leggen de situatie !

Maar het ging zo
    Ik had op FB gezet dat ik de boodschappen niet meer 5 trappen omhoog kon tillen omdat het pijn deed (lees kreeg een pijnlijke hardebuik)

Vervolgens reageert schoonzusje daarop(ik heb daar niet echt zn super band mee want in haar ogen ben ik de vrouw die haar broer heeft afgepakt ) maar ze reageert dus met tuurlijk wel langzaam de trap op

Maar nu komt het ik vond het dus geen leuke opmerking en heb dat ook netjes verwoord in een feedback berichtje naar haar toe
    Nou men men men toen ging de beerput open
    Waarom onze dochter afgelopen zondag niet bij haar mocht zitten in de kerk
    Waarom we nooit bellen nu pa en ma op vakantie zijn en dat ze alleen goed is voor oppas

Maar aangezien dit de zoveelste aanvaring is was ik er zo klaar mee dat ze me loopt te zieken
    Altijd moet ze wat zeggen
    Overal moet ze zich mee bemoeien en altijd moet het om haar draaien, en krijg ik altijd de zwarte piet toe gespeeld !
    Nou hadden we het een soort van uitgesproken dat we gewoon normaal zou doen
    Nou zou ze dus oppassen vanavond !

Maar begint ze vanochtend toch weer ruzie te zoeken en dit keer tegen manlief
    En dat ze me geblokt heeft op fb en dat ze me geen 3 zoenen gaat geven bladiebla

Maar nu komt het manlief heeft dus gezegd dat we elkaar allemaal geen 3 zoenen geven manlief dus ook niet aan haar ze eigen zus
    Puur omdat hij ook klaar is met het gezeik
    En dat ik het altijd gedaan heb

Nou mevrouw die trok de scheur open en ja jammer van haar invloed en dat ze pa en ma gaat bellen want het kan niet dat broer en zus elkaar geen zoenen meer geven (me schoonouders zitten dus in turkije! En geniet van hun welverdiende rust)en komen straks dus gestresst van vakantie !
    En jawel ik ben een schoondochter die de zwarte piet weer toe krijgt gespeeld

Ik zou dus haar trouwboeket maken maar heb hier absoluut geen trek meer in en voor mij is de koek op

Maar ben ik dat echt zn rot wijf dat ik wil dat manlief achter me staat ?
    Want zei denkt dat alles bij mij vandaan komt en dat ik het leuk vind om haar te zieken (wat dus echt anders om is want ze zegt zo leuk zullen we nou is op houden met elkaar te zieken waar op ik antwoorde dat ik haar nooit geziekt heb en daar ook absoluut niet mee bezig ben)

Of zeggen jullie je hebt gelijk en wat zouden jullie doen in mijn situatie ? Contact verbreken? Ze woont nog wel thuis dat betekent dat opa en oma hun klein kinderen ook niet zien

2. Amfy

Amfy Niet meer actief

lekker naar de maan laten lopen

3. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    meid laatgaan, niks van aantrekken, zij vind dat jij loopt te zieken lekker laten lullen. en vanavond zou ze oppassen? Nou ik had dat afgebeld barst maar..

Lekker laten gaan! Geniet van je zwangerschap en je gezinnetje :d

4. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Wat een kinderachtige gedoe en dan heb ik het over alle partijen.

5. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    +1!
    Jullieklinken alsof jullie aan elkaar gewaagd zijn.

6. lovelymom

lovelymom Fanatiek lid

30 nov 2011
    3.798
    0
    0
    Nee ze past niet meer op,

7. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Jeetje maak je niet zo druk...

Zij denkt juj ziekt wat volgens jou niet zo is en zij denkt et precies andersom...

Misschien bedoelde ze helemaal niets met die opmerking maar haal jij in je hoofd van wel..

Laat lekker gaan besteed je energie aan wat nuttigs.

als jullie beiden niet op alle slakken zout leggen gat t vast beter

8. cc93

cc93 Bekend lid

10 okt 2010
    996
    2
    18
    Ik denk dat je wel teveel reageert op dingen die zij doet waar je het niet mee eens bent. Als ik dat zou doen bij mijn schoonzus was hier ook heibel!
    Ik hou me in omdat ik zoiets heb het is familie. Kijk mocht het nou echt niet door beugel kunnen s het een ander verhaal, maar ik lees in dit verhaal niet iets waarvan ik zeg dat kan echt niet.
    Een opmerking op FB die je niet zo leuk vindt tja lekker laten gaan, niet op reageren.

9. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Helemaal mee eens. Wie iets op fb zet weet dat hij leuke en minder leuke reakties kan krijgen. Haar reaktie vind ik persoonlijk niet vervelend maar het is hoe je hem leest. Ik vind het kinderachtig dat je daar een mail over gaat sturen en zou daar ook boos over worden. Ik bedoel... Jullie zijn familie! Het is nu behoorlijk uit de hand gelopen door een fb berichtje. Om dan nu te zeggen ik maak je trouwboeket niet meer vind ik niet kunnen. Ga naar elkaar toe, praat met elkaar ipv het nog erger te maken.

10. lovelymom

lovelymom Fanatiek lid

30 nov 2011
    3.798
    0
    0
    Weet je wat het is ik reageer nooit teveel op haar
    En het is natuurlijk niet alleen dit
    Zij neemt heel veel kwalijk van mij
    En ik ook van haar omdat ze teveel bemoeit met de opvoeding van mijn kinderen
    Iedereen in de omgeving heeft dat door
    ik laat haar juist om na de zoveelste aanvaring ik het beu ben, beu dat ze me weer op de kast krijgt

En het komt er altijd op neer dat ik maar excuses moet maken
    En heel eerlijk ben ik er een beetje klaar me dat ze telkens zo over me heen loopt
    Ze heeft letterlijk vanochtend tegen manlief gezegt dat ze me niet kan accepteren

11. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Nou laat haar lekker in haat sop gaar koken dan..

Gewoon negeren dat soort dingen..
    Bij elkaar in gezelschap gewoon netjes en aardig blijven, de eer aan jezelf houden en laten zien dat ze je niet meer op de kast krijgt..

Dan is t zo voorbij ;)

12. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Beetje kinderachtig allemaal! get over it...

13. raspberry

raspberry Niet meer actief

In ruzies is het altijd verstandig om het te hebben over hoe je het WEL wilt en niet over wat er allemaal mis zou zijn, of wat je wel of niet gedaan hebt.
    Jij hebt blijkbaar de ervaring dat zij jou altijd loopt te zieken en zij omgekeerd ook. Dan kun je een welles-nietes-spelletje gaan lopen doen, maar daar ga je niet uitkomen.
    Wat je beter kunt doen, is met elkaar praten over hoe je graag zou willen dat de ander zich opstelt tegen je. Niet verwoorden als: ik wil niet dat je dit of dat nog doet, maar juist: ik stel het op prijs als je zo of zo doet.

Dat zij zegt: ik ga geen 3 zoenen geven: ene oor in, andere uit. Je hebt net ruzie gehad, zij heeft er blijkbaar behoefte aan om daarin even een grens te trekken, omdat ze er tegenop ziet om dan 'normaal' te moeten doen, en als dat voor haar betekent dat ze even niet hoeft te zoenen maar wat meer afstand houdt: lekker zo laten toch?
    Ik heb de indruk dat jij dat dan weer direct als zieken ziet, ik zou denken dat het de normaalste zaak van de wereld is, dat je na een ruzie even weer voorzichtig opbouwt met elkaar en niet doet alsof er niets gebeurd is...

14. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Mee eens.
    Waar gaat het over, komop zeg!

15. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ook daarover: heeft zij zelf kinderen? Zoniet: haar adviezen ene oor in en andere oor uit laten gaan. Of afspreken dat ze commentaar maar bij anderen moet spuien, als ze jullie opvoedstijl zo vreselijk vindt, maar dat jij er niets mee kunt en er liever niets over hoort.
    Ga daar toch niet zo serieus op in! Jullie maken je keuzes, daar zullen altijd anderen over vallen. Lekker belangrijk: het zijn jullie kinderen, jullie moeten er mee dealen.

16. Amezen

Amezen Fanatiek lid

13 aug 2012
    1.421
    0
    0
    Haarlemmermeer
    Ik begrijp niet zo goed wat er mis was met haar opmerking 'langzaam de trap op lopen'? Dat was toch alleen maar een goed advies?

17. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

Ik vind jullie allebei raar reageren... Echt niveau kleuter

18. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Ik ben het eens met velen voor mij. Hoe kinderachtig!!

Ik zou het vanavond voor eens en voor altijd uitspreken en anders gewoon op een volwassen manier met elkaar omgaan.

19. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Hebben jullie soms allebei last van hormonen?

20. lovelymom

lovelymom Fanatiek lid

30 nov 2011
    3.798
    0
    0
    rozemarijke
    nee ze heeft geen kinderen

@ all
    bedankt voor jullie visie !
    het was uitgepraat gister al
    we zouden normaal doen enzz,, ik zeg prima
    en vanochtend dacht ze er blijkbaar weer anders over
    want ze begon toen tegen der broer

ik en manlief hebben afgesproken nog 2 maanden tot ze gaat trouwen
    wij doen normaal zodat niemand iets op ons kan afrekenen
    daarna hebben we besloten om het contact zo te houden dat we alleen komen op verjaardagen en bij s.o thuis
    we doen normaal maar gaan zeker niet de deur plat lopen
    dit is de druppel die voor ons doet overlopen nog geen half jaar terug ookal bonje omdat zij de diagnose van onze dochter niet wil accepteren en vind dat we haar anders moeten behandelen
    en een paar jaar daarvoor ookal, wij leven vooral lekker voor ons gezin, maar zij vind het blijkbaar nodig om om de zoveel tijd raar te gaan doen,
    als zij me niet wil accepteren dan zij dat zo
    maar laat me niet meer klein krijgen door haar

Deel Deze Pagina