Ik heb even adviesnodig over wat te doen.. zal het verhaal even uitleggen. Wij gingen naar een limousine kijken voor onze bruiloft. De navigatie stuurden ons naar een terrein van meerdere bedrijven. Daar aangekomen zien we een vrouw met een grote hond en een kindje en twee mannen bezig met een auto. Die vrouw had de hond aan de riem. De hond trok kennelijk waardoor de riem losschoot. Hond was gewoon lief aan het spelen met haar, en het kindje en de mannen. Wij lopen gewoon langs niks aan de hand.. we lopen nog zon 10 meter verder en ik hoor geblaf, dus ik draai om en zie die hond op me af komen. Ik denk nog och die wilt spelen en is gewoon enthousiast.. Hij springt tegen mij aan dus ik draai gelijk met mijn rug naar hem toe.. daarop hapt die mij, in mijn bil in mijn arm. Dus mijn vriend zegt, Bijt die jouw nou? Dus ik roep JA! Paniek in mijn ogen. Hond gewoon verder bijtend, dus mijn vriend draaid zodat die voor mij komt en die hond begint hem te bijten.. Hem bijt die echt door..Die hond wil weer naar mij om mij weer te bijten en op dat moment pakt de eigenaresse de hond vast en zet hem in een auto. Vriend blijkt een flinke snee in zijn rug te hebben, trui kapot, t-shirt kapot. Eigenaresse is meteen mee gereden naar de ehbo waar vriendlief verbonden is en een tetanus prik gehad heeft. Ze was zelf ook zeer aangedaan en moest ook huilen. Haar hond had dit nog nooit gedaan zei ze. Ze heeft haar adres en telefoonnr afgegeven aan ons. Ze zij dat het ras van haar hond de bloedhond was ofzo.. Maar wat nu? Aangifte geen aangifte? Verzekering geen verzekering? Eigenrisico moet vriendlief nu gaan betalen, en niet door eigen toedoen.. Iemand tips?
Zij moet in ieder geval met haar aansprakelijkheidsverzekering de kosten dekken die jullie moeten maken. Aangifte moet je zelf over nadenken, ligt eraan of je wil dat er wat met die hond gebeurd.. Misschien wel handig als ie voortaan gemuilkorfd wordt buiten ofzo.. Maar wat super vervelend, jullie zijn vast erg geschrokken, veel sterkte!
Jeetje!! Wat erg! Is het niet zo dat honden afgemaakt moeten worden als ze iemand aanvallen en doorbijten? Volgens mij is muilkorfen dan niet genoeg.....
Ik vind het in ieder geval al heel netjes om te lezen dat de eigenaresse is meegegaan. Zo te lezen is zij ook erg geschrokken. Ik zou haar wel de kosten laten betalen en vraag het anders even na bij de politie wat de gevolgen zijn voor de hond. Misschien is het wel zo dat een muilkorf afdoende is, als dit nog nooit eerder is gebeurd. Sterkte, hoop dat jullie gauw over de schrik heenkomen.
als mijn hond dit zou doen, zonder enige reden, ging ik zelf met haar naar de dierenarts om haar in te laten slapen! zon hond vertrouw ik dan nooit meer! vreselijk als een hond zomaar uit het nuets aanvalt! deze keer zijn het volwassen mensen, de volgende keer een kindje? wel heel netjes van die mevr dat ze mee is gegaan maar zou wel haar de onkosten laten betalen
Wat erg en wat zullen jullie geschrokken zijn! Zelf zou ik geen aangifte doen, maar de kosten inderdaad wel verhalen op de eigenaresse. Ook zou ik gewoon in alle eerlijkheid aan haar vragen wat zij van plan is te gaan doen aan het gedrag van de hond. Misschien is ze van plan hem voortaan te muilkorven, dierenarts te bezoeken voor advies of misschien wil ze er niets aan doen. In dat laatste geval kan je er altijd nog voor kiezen toch aangifte te gaan doen, omdat je wilt voorkomen dat anderen hetzelfde gebeurt. Maargoed dat zou ik doen denk ik. Gelukkig nooit in die situatie gezeten. Hopelijk zijn jullie de schrik en verwondingen snel te boven!
Vind je het gek dat veel mensen uit de buurt willen blijven van een hond, ik ben vroeger ook aangevallen door een hond. En standaard reactie van een baas is dan "oww ben je bang"".
Wij willen zowieso dat ze alle onkosten dekt..wij hebben hier niet om gevraagt. Ze ging zowieso de club bellen waar ze met haar hond bij zit zei ze. Ik heb haar nog gsmst gister avond maar krijg geen reactie.
Een hond word volgens mij niet meteen afgemaakt als hij iemand aanvalt. Er word meestal gekeken of het zou helpen als hij een cursus gaat volgen. Ik zou geen aangifte doen, het was van hun uit per ongeluk en ook heel vervelend. Wel onkosten laten betalen.
Tegenwoordig word een hond niet zo maar meer afgemaakt door een bijtincident. Er wordt eerst een test gedaan waaruit moet blijken of de hond echt agressief/bang is. Dit is best een zware test voor de hond. Wat betreft de kosten zou ik deze wel verhalen op de eigenaar/eigenaresse van de hond. Als mijn hond zoiets zou doen zou ik dat zeker vergoeden.
Je kan naast aangifte ook melding doen bij de politie. Dus dat het opgeschreven wordt, maar niets mee gedaan wordt. Daar zou ik wel voor kiezen, immers als het blijkt dat het nogmaals gebeurd kunnen er wel verdere stappen worden ondernomen, mits je dat nu niet wilt. Sterkte & succes
ik zou zowiezo je wa verzekering bellen en het verhaal uitleggen en de gegevens van die vrouw achterlaten, vaak regelen zij het met hun verzekering en krijg je zo alles vergoed. en idd wel melding maken van die hond, een hond doet het niet zomaar
Inderdaad, als je ivm wat er met de hond gebeurt geen aangifte wilt doen dan toch in ieder geval melding maken voor het geval hij ineens iets verkeerd in zn kop heeft en dit vaker gaat doen! En zwart op wit laten zetten dat deze mevrouw jullie kosten vergoed. Want daar hebben jullie simpelweg recht op!
Inderdaad de verzekeringen dit laten regelen. Dan krijg je alles gewoon vergoed van haar verzekering... Maar jullie zullen de schrik wel flink in de benen hebben... Hoop dat het allemaal netjes geregeld wordt maar als ik het zp lees heeft de eigenaresse die intentie absoluut wel. Persoonlijk vind ik de reacties "volgende keer bijt hij een kind in het gezicht" "die hond bijt de volgende keer zo maar weer iemand" "ik zou hem af laten maken zo'n hond kan je nooit meer vertrouwen" een beetje overtrokken. Een van mijn honden heeft ook wel eens gebeten maar ik zag alle signalen die de hond af gaf wel en de persoon die hij gebeten heeft heeft bewust gekozen om dit te negeren. Geen haar op mijn hoofd die eraan denk om m in te laten slapen. Maar gelukkig laten dierenartsen tegenwoordig niet zo snel een gezonde hond meer inslapen.. Ik zou echter wel melding doen bij de politie. Als de hond het vaker gedaan heeft dan neemt de politie wel actie en krijgt de eigenaar een aanlijgebod en misschien zelfs een muilkorf verbod. 1x aangifte betekend trouwens niet meteen dat de hond ingeslapen wordt. Hij krijgt een waarschuwing dan en pas bij de derder waarachuwing zit het aanlijngebod en muilkorf gebod. Voordat een hond in geslapeb word moet deze hond echt wel heel vaak de fout in gaan.
De Bloedhond is een buitengewone speurhond en een aangename gezinshond. Het is een zachtaardige, aanhankelijke hond. Op jonge leeftijd is hij wat onstuimig. Verder is het een vriendelijke, vasthoudende, zelfstandige hond die niet veel blaft en een bijzonder goede neus heeft. Verder is hij wat verlegen aangelegd. De Bloedhond is bijzonder goedmoedig, verwelkomt vreemden en laat van kinderen alles toe. Samenleven met andere honden, katten of andere huisdieren gaat in goede harmonie. De Bloedhond heeft een prachtige blaf, die - ook al blaft hij niet zo vaak - bij de buren wat ergernis kan opwekken. Dit vond ik dus het zou kunnen dat de hond het normaal nooit zou doen als je kijkt naar zijn karakter.. Maargoed er is een rede geweest waardoor hij zich bedreigt voelde en tot dit besluit kwam... Toch zou ik wel stappen ondernemen en contact houden met de eigenaar.
he Bah wat schikken!! Misschien zag de hond wel een bedreiging in jullie op zijn terrein? Zou geen aangifte doen maar wel alles op haar verhalen.
Poeh ik zou me kapot schamen als een van onze hondjes zou bijten.. Wij hebben 2 mopsjes en een beagle, haha die bijten nog niet als je erop gaat zitten...maar ik weet niet wat ze doen in bedreigde situatie.. Ik zou idd alles vergoeden en met ze meegaan naar de arts. Zou mijn hondjes (maar dat hebben ze al) alleen nog maar uitlaten in een tuigje waar ze niet uit kunnen glippen. Mijn ouders wonen op een afgelegen boederijtje, een van hun honden bijt echt. Maar die komt niet van hun terrein af. Hij heeft al meerdere mensen gebeten die het waarschuwingsbordje hebben genegeerd en toch door de poort gegaan zijn (man van leesmap en de postbode)......het terrein van mijn ouders is zo afgezet met stenen schuttingen dat de honden niet weg kunnen. Als je dan zo dom bent het bordje te negeren, is het je eigen schuld. Ook al vonden mijn ouders het verschrikkelijk en hebben ze ook de schade vergoedt. Ze hebben er nog onder gehangen (pas op voor de hond) hij bijt echt!!! En dan zeggen de mensen, ik ben niet bang voor honden........sjaa..... Als mijn honden op openbaar terrein zouden bijten, zouden ze nooit meer op openbaar terrein komen.