Hapjes maken met kinderen (ook lekker voor volwassenen)

Discussie in 'De lounge' gestart door tupp, 5 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.793
    18.993
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Binnenkort wil ik met een groep kinderen (10 t/m 12 jaar) hapjes gaan maken. Ik weet alleen nog niet wat. Het liefst iets waarbij ze echt allemaal wat te doen hebben en hun eigen hapjes maken. (Dus niet 1 taart met de hele groep ofzo.)

We hebben wel een oventje ter beschikking, maar waarschijnlijk geen gasstel / pannen. Misschien dat één brandertje wel lukt hoor, maar dat vind ik met een groep van een stuk of 15 kinderen niet zo handig. Dan is het straks toch weer de juf die het doet i.p.v. E kinderen zelf.
    Het moeten ook nog hapjes zijn die makkelijk te vervoeren zijn, dus niet iets wat instort wat we moeten er nog een stuk mee lopen. En het moet ook voor volwassenen lekker zijn. Dus geen snoepspiesjes ofzo. Het mag trouwens ook wel iets meer werk zijn dan dat, we hebben een uur de tijd om ze te maken. (eventueel mag het bakken wel iets langer duren, we hebben daarna nog een activiteit.)

Maar met al die eisen, kom ik zelf niet veel vedrer dan appelflappen. (of kersenflappen of abrikozenflappen ofzo) Niet echt origineel. Heeft er iemand een leuker idee?

2. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Bladerdeeg met een knakworstje en dan in de oven. Of gehaktballetjes ect ect

Of mini sausijsjes( weet niet hoe je het schrijft)

Poffertjes kant en klaar en dan in de oven. ect ect.

Veel plezier alvast.

3. Malaika

Malaika Fanatiek lid

27 aug 2006
    1.359
    0
    36
    Limburg
    Ik kan alleen hartige hapjes bedenken. Of wil je zoete hapjes?
    Wraps vullen met vanalles en nog wat.
    Spiesjes maken van mozarella, tomaatjes en basilicum.
    Komkommer uithollen en vullen met salades.

4. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    toevallig heeft mijn schoonzusje met een groepje van 5 meiden in die leeftijd, gisteren cupcakes versierd.
    Maar dan met marsepein, botercreme en natuurlijk de gekleurde snoepjes. Maar dus ook wat 'sjiekere' cupcakes.

de cupcakes had ze zelf dan al wel thuis gebakken en ook de botercreme was al gemaakt.

Voor de kinderen was het dus vooral interessant om met de botercreme en de marsepein aan de gang te gaan.

Alleen zij had dus een groep van 5 kinderen...

5. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.793
    18.993
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik wil ook graag zeker weten dat (bijna) iedereen het mag. Dus hapjes met vlees of vis vallen al af. We hebben diverse religies onder één dak. :)
    Zoet of hartig maakt me niet uit. Wel graag dat de kinderen het eht helemaal zelf maken. Dus echt met de kids naar de supermarkt om ingrediënten te halen en het dan helemaal zelf maken. Alleen iets versieren is dus niet helemaal de bedoeling.
    We zouden de cupcakes natuurlijk zelf kunnen maken. (is toch niet al te moeilijk, hoop ik??) dan tijdens het bakken een andere activiteit en daarna versieren. Maar hoe lang moeten ze dan afkoelen voorat je ze kunt versieren?

Wraps is ook een leuk idee. Ik maak ze zelf wel eens met zalm en kruienkaas enzo. Iemand ideetjes voor een lekkere vegetarische variant?

6. Tese

Tese Niet meer actief

Of van die kleine hartige taartjes? Kun je ook vega maken.

Deel Deze Pagina