Vraag einde contract

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Kapedi, 13 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kapedi

Kapedi Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.483
    94
    48
    Hallo goedemiddag,

ik heb al een keer een vraag gesteld, maar heb er nog een waarvan ik het antwoord niet kan vinden. Mijn werkgever is waarschijnlijk niet van plan mijn contract te verlengen op 01 april 2012. Ik heb daar dan 3 jaar gewerkt. Op 03 mei zou ik met verlof gaan, 6 weken voor mijn uitgerekende datum op 14-06-2012. Hoe gaat het dan precies in zijn werk. Om de periode tussen 01-04 en 03-05 te overbruggen vraag ik dan ww aan? hoe hoog is mijn ww en hoe hoog wordt de wazo dan? Is dat 100 procent van mijn ww uitkering of 100 procent van mijn laatstverdiende loon bij mijn werkgever. Ik sta fulltime (36uur) op de loonlijst, maar neem ouderschapsverlof op en werk nu dus 24 uur. Ik heb begrepen dat de hoogte van je ww zo hoog is als het aantal uur dat je beschikbaar bent voor werk. Ik wil straks ook weer 24 uur werken. Bij elkaar opgeteld heb ik 13 jaar aaneengesloten gewerkt.
    Sorry voor de vele vragen, maar er komt ook ineens zoveel op me af.

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Kapedi,

Als je contract per 1 april 2012 niet verlengd wordt kun je een WW-uitkering aanvragen.

De hoogte van je WW-uitkering wordt berekend aan de hand van je inkomen.

UWV gebruikt hiervoor een periode van 1 jaar voorafgaand aan je eerste WW-dag.
    Je hebt uren voor je ouderschapsverlof opgenomen.
    Deze uren tellen mee als gewerkte uren voor de berekening van je uitkering.
    Op deze manier stelt UWV je dagloon vast.
    Hiervan ontvang je de eerste 2 maanden 75% en vervolgens 70%.

De WW-uitkering wordt bij jou dus berekend over 36 uur.
    Je geeft aan dat je 24 uur beschikbaar voor werk bent.
    Je krijgt dan WW-uitkering betaald voor deze 24 uur.

De hoogte van je WAZO wordt berekend aan de hand van je inkomen van 4 weken of 1 maand voor de ingangsdatum van je verlof.
    Hierbij gaat het dan om het laatste volledige tijdvak.

In jouw situatie zal dit de laatste volledige WW-betaling van 4 weken zijn.
    UWV gebruikt dan het dagloon van de WW-uitkering als uitgangspunt.

Actuele informatie over de hoogte van je WAZO vind je hier.

Ik wens je een voorspoedige zwangerschap.

Met vriendelijke groet,

Ella
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina