Ik heb er nog dikke ogen van. Ik heb net te horen gekregen dat mijn contract niet verlengd word. Dit was een schoonmaakbaantje bij een huisartsenpraktijk van 6.00 tot 7.30 in de ochtend. Ik verdiende hier 320 per maand mee en die hadden we zo ontzettend hard nodig! Daarnaast maak ik nog 3 dagen schoon. Ik ben al lang op zoek naar ander werk maar word gewoon niet aangenomen. Ik weet het even niet meer hoor. Ik solliciteer op alles maar vanwege mijn cv word ik niet aangenomen. Ik heb een prachtige werkervaring maar als ik bij een supermarkt/ winkel solliciteer dan word ik afgewezen omdat ik te oud (29) ben of m'n vorige werk te hoog in functie was. Echt ik weet het niet meer mensen. Ik jank nog even verder over deze uitzichtloze situatie.
he wat rot voor je! Heb je al eens gedacht aan huishoudelijk medewerker in een verpleeg/verzorgingshuis? Daar zijn vaak wel fijne uren te werken, ochtenden of avonden) Waar ik werk zoeken ze altijd mensen. Je helpt dan met eten koken, strijken,huishoudelijk werk en soms met iemand samen met de verzorgende uit bed of in bed helpen. Misschien eens kijken bij verpleeg en verzorgingshuizen in de buurt? Ik hoop voor je dat je snel wat vind!
Stel je zou niet werken en je man wel krijg je ook een vergoeding van rond de 150 euro ofzo lees ik van meerdere dames? Weet ff niet meer hoe het heet. Stel je vind geen werk zou je dit aan kunnen vragen bij de belasting. Hopelijk vind je snel weer iets
Of bij mensen thuis schoonmaken? Vaak bij de winkels hangen briefjes van mensen die een schoonmaakster zoeken. M'n moeder doet het ook en vind het super! Sterkte meis! Huilen lucht soms wel even op, doe het soms ook hoor.
Als ik jou was zou ik een advertentie op marktplaats zetten om bij mensen thuis schoon te maken, zwart. Je komt netjes over en daarmee heb je al een flinke voorsprong op de helft van de schoonmakers die zih aanbieden op mp. Je kan zo 12,50 per uur vragen en vaak deel je je eigen tijd in. Verder snap ik goed dat je er doorheen zit, wat is eigenlijk de rede dat je contract niet wordt verlebgd?!
Het heet geen aanrechtsubsidie, da's in de volksmond zo. Moet je ff op de site van de belastingdienst kijken bij algemene heffingskorting. Daarvoor moet je ook aangifte doen, maar dan zonder inkomen of met heel weinig
Ik maak nu al schoon bij mensen thuis en dat loopt terug. Het word weer winter dus mensen gaan het meer zelf doen. In de lente trekt het weer aan.
dit is inderdaad een rottijd wat banen en solliciteren betreft, mensen die een dure studie achter de rug hebben komen niet aan het werk, mensen met goede werkervaring zoals jij komen niet aan het werk, het is echt heel frustrerend, als je er echt niet meer uit komt dan kan je (als je ww krijgt) het UWV vragen je te helpen bij het zoeken naar een baan. toen ik nog werk zocht keek ik ook altijd op Uitzendbureau.nl - Vacatures van uitzendbureaus daarmee kun je per functie en plaats dagelijks zoeken. er stond altijd best veel op. of netwerken, linkedin en dat soort dingen, ik heb via linkedin al een paar keer een sollicitatie gehad.
Dit doe ik al. De reden is heel stom. Ik had me twee weken geleden ziekgemeld omdat ik mijn voet verzwikt had. Had al foto's laten maken en het was zwaar gekneusd. Ik had er mee doorgelopen omdat ik met kinderen m'n rust niet kon pakken. Dat ging redelijk. Maar op een gegeven moment knakte er iets in m'n voet en kon ik bijna niet meer lopen. Dus toen moest ik wel thuisblijven. Dit heb ik uitgelegd (moet me daar ziekmelden per mail) en ze vonden het raar dat ik het uitgelegd had en me niet gewoon ziekmelde met de reden dat ik niet kan staan. Daar kregen ze een raar onderbuikgevoel van.
Dus al ik het begrijp verlengen ze je contract niet omdat je eerlijk bent geweest tegen je werkgever? Wel raar hoor. Vind dit eigenlijks niet kloppen. Ga anders eens naar een vakbond toe en leg dit eens voor want ze mogen je niet zomaar om dit ontslaan.
Klopt! Helaas wordt het de komende twaalf jaar afgebouwd, waarna het verdwijnt. Maar wellicht kan het voor nu nog wat lucht geven. TO, wat voor werk zoek je eigenlijk (obv je opleiding)? Voor schoonmakers e.d. krijgen wij hier ook vaak briefjes in de brievenbus. Zou je ook kunnen doen. Maar wel balen hoor! En zeker de reden! Misschien dachten ze dat het een smoes was omdat je teveel uitlegde. Maarja, dan nog...
Da's wel een lullige reden om het niet te verlengen. Ze zouden het juist moeten waarderen dat je eerlijk bent geweest. Ik kan me voorstellen dat je verdrietig bent. Ik heb het ook eens meegemaakt dat m'n contract niet verlengd werd,(was al 2 keer verlengd, zou de 3e keer worden) ik zou terug komen na mijn zwangerschapsverlof van de 2e, het was juni en mijn zomervakantie in juli was al goedgekeurd. Maar opeens , een week voor het einde van mijn verlof, kwam ik op gesprek bij een nieuwe manager, die vroeg eerst heel gemeen: heb je het naar je zin hier?, toen ik ja zei, zei ze: nou, je contract wordt niet verlengd.(ik zou niet flexibel genoeg meer kunnen zijn met een kleine erbij, terwijl ik gewoon dezelfde dagen zou kunnen werken). Ik ben er ook weken naar van geweest, huilen, hoofdpijn enz. Een jaar later gingen ze failliet, dat gunde ik ze van harte (voor mijn ex-collega's vond ik het rot hoor) Ik was ook bang dat ik niets anders zou vinden en wij konden ook niet zonder mijn inkomsten, maar uiteindelijk heb ik nu een veel betere werkgever gevonden. Heel veel succes met het vinden van wat anders en rustig aan he?.
Vervelend zeg! Ja dit is geen gemakkelijke tijd om weer aan het werk te komen, ik heb er zelf ook last van en zit alweer 3 maanden thuis. Maar blijf solliciteren en volhouden, dan komt het vast goed!
Thanks meiden. Ben me nu ook alweer suf aan het solliciteren. Ik vind het ook een rare reden en had het niet aan zien komen. Ik voel heel erg de behoefte om uit te leggen waarom ik me ziekmeld. Omdat ik me gewoon schuldig voel als ik niet werk. En ben ook na 3 dagen weer gaan werken. Ik snap er echt niets van bah bah bah.