Gisteren waren we bij de babydump en daar zeiden ze dat je je kindje gewoon in je kinderwagen kon laten slapen, dus dat dat niet perse een wiegje hoeft. Ik wil het kindje graag eerst naast ons bed hebben slapen en daarna pas in eigen ledikantje. Ik wou daarom dus een wiegje. En we hebben een boot, en een ledikantje in een boot wil ook niet echt. Dus kan het volgens jullie dat de baby dan gewoon in de bak van de kinderwagen slaapt ?
volgens mij kan dit wel hoor! Ik wil in iedergeval wel de wieg van de kinderwagen gaan gebruiken bij ons op de slaapkamer. Zeker als ik 'snachts vaak moet voeden vind ik dit gemakkelijk! En op die manier word de wieg tenminste ook veel gebruikt! 2 vliegen in 1 klap!
Vind dit eigenlijk wel een goed idee. Heb zelf nl ook al zitten denken hoe ik dit moest gaan oplossen omdat wij geen plaats hebben voor een wieg in onze slaapkamer.
Ik heb wel es gelezen dat de bak van de kinderwagen niet 'ademend' genoeg zou zijn. Bovendien vind ik het matrasje wat er in ligt niet echt comfortabel aanvoelen. Maar ik ken wel meer mensen die het zo doen dus volgens mij kan het wel. Heb er zelf voor gekozen om wieltjes onder het ledikantje te maken. Zet het 's nachts naast m'n bed. En overdag rijd ik het naar de babykamer. Kan die kleine daar ook alvast wennen.
Ik zou de kleine er niet een hele nacht in laten slapen. Het ventileert te weinig, ook omdat de zijkanten dicht zijn. Je hebt ook van die rieten reiswiegen ,erg goedkoop en een leuk alternatief. Als je op marktplaats op rieten reiswieg zoekt zie je wat ik bedoel.
nee geen idee... ik zou gewoon de reiswieg van je kinderwagen gebruiken.. Daar hebben Lisa en Tim ook de eerste dagen in geslapen.. en wat dat ademen betreft.. ze liggen s'nachts toch op hun ruggetje.. dus plek genoeg om te ademen.
Je kindje kan gewoon in de kinderwagen slapen,hoor.Daar gebruik ik hem juist voor. Ik heb allemaal zomerbabietjes gehad, deze wordt ook weer eind mei geboren, en die zal gewoon overdag in de kinderwagen slapen.Handig, wij zijn veel buiten, we wonen ook op het platteland, dus dat zijn we gewend. Heerlijk gezond, lekker met goed weer, op het terras in de buitenlucht, gezond juist. Voor s'nachts heb ik wel een wieg, maar dat komt eigenlijk omdat ik wiegjes maak. Ik knap namelijk jaren 60 wiegjes op, je weet wel, schommelwiegjes. Die schilder ik dan, en voorzie ze geheel van nieuwe bekleding, matrasje etc.
Het matrasje in mijn kinderwagen is wel heel dun, is dat niet erg? Het lijkt mij eigenlijk niet zo lekker liggen...
Kelsey en Damiën hebben ook de eerste dagen in de reiswieg door gebracht en dit ging heerlijk. Ook omdat de reiswieg niet meteen zo groot voor ze is als een ledikant dus dat gaf ze dan ook weer een knus gevoel. De aankomende derde zal dit helaas niet mee maken want ik heb een duo wagen....dus geen mooie stevige reiswieg. En nu zit ik toch te overwegen om een wiegje aan te schaffen.
@Jopie : wat voor reiswieg heb je? Ik heb de reiswieg van de Quinny (de dreami dus) en dat ging prima.
Ik heb een bugaboo frog. Er staat een foto in m'n album. Ik heb op internet een rieten reiswiegje gevonden, die 2 weken gebruikt is. Met matrasje en dekje. Ze willen er 30 euro voor hebben. Ik vind dat nogal veel eigenlijk....
Lars heeft de eerste 6 weken ook in de bak gelegen,. Ging prima. Overdag in zijn bedje en 's nachts in de bak. Het matrasje is niet super dik, maar je kindje is ook niet zwaar, dus het ligt gewoon goed hoor.
Het matrasje van de reiswieg is niet geschikt om er hele nachten op te slapen. Het rieten wiegje is ook bij Prenatal te koop.
Volgens mij moet het wel kunnen, hoor wel vaker dat dit zo gedaan wordt. Als je tweifelt over het matrasje zou je ook altijd nog een ander matras kunnen aanschaffen. Ik heb er ook over gedacht het zo te doen maar heb uiteindelijk toch gekozen voor een wieg. Ik heb een reiswieg en een onderstel via marktplaats gekocht om in het begin te gebruiken zodat ik de 'wieg' ook mee naar beneden kan nemen en in de box kan zetten. Met sommige kinderwagenbakken kan dat ook maar bij sommigen zit het bevestigingsmechanisme eronder en dan staat de bak niet lekker. Dan moet je hem dus altijd op de wagen bevestigd hebben, dit leek mij niet handig want als ik de wagen dan nodig zou hebben zou ik hem steeds de trap op en af moeten slepen. Het onderstel wat ik erbij heb gekocht is in te klappen en kan ik als ik het wil ook zo naar beneden tillen of op een ander kamer zetten (zitten ook wieltjes onder).
Wow daar had ik nog helemaal niet aan gedacht dat ie in de dreami kon op het begin! ik was ook opzoek naar een wiegje, maar die vind ik ammel niet zo mooi! dus dan is dit de ideale uitkomst, ai als het niet slecht is voor het babytje dan he! Thnx..
@tassie, waar haal jij de informatie vandaan dat het matrasje van een kinderwagenbak niet geschikt is om op te slapen? Ik ken heeeel veel mensen die het zo doen en de kraamhulp gaf mij zelfs die tip. Lijkt me sterk dat het niet goed is!
Ik heb dus vrienden die het wel deden. Maar een andere vriendin mocht het weer niet doen van haar kraamhulp..... Het lijkt ons wel handig, ook op de boot. En ledikantje op wielen is bij ons geen optie, we slapen op een andere verdieping en ledikantje past ook zeker niet in boot. Maar ik wil natuurlijk wel het beste voor ons kindje.
@Inky Het matrasje is niet geschikt om HELE NACHTEN op te slapen. Dit werd door de kraamhulp aan mijn schoonzus verteld.
Is mij ook verteld, dat het matrasje van een wagen niet geschikt is voor de nacht. Zou slecht zijn voor het ruggetje. Maarja zoals met alles, veranderen ze weer van mening over wat wel en niet goed zou zijn voor een baby.