vraagje kinkhoest/rs virus

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door priscilla1987, 7 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. priscilla1987

priscilla1987 Fanatiek lid

14 jul 2008
    3.373
    522
    113
    Vrouw
    thuiszorg medewerkster
    BRABANT
    hallo ik heb een vraag een vriendin van me haar kindje is opgenomen vandaag waren gewoon even op controle in het ziekenhuis nu blijkt dat die kinkhoest heeft of het rs-virus..hij heb samen met me zoon in de box gelegen en dicht bij elkaar gezeten heb haar zoontje ook vast gehouden..

nu mijn vraag is het besmettelijk??me zoontje is zaterdag al ziek geweest maar nu beginnen te bromgeluidjes te komen....we hadden het al aan die arts gevraagd maar kwam ook maar uit het kan ja kunnen ze moeilijk in een hok plaatsen maar kwam toch niet iets uit van hou hem in de gaten;)

2. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Tja, net zoals ieder virus is ook dit besmettelijk. Het is alleen heel erg verschillend of je er ook ziek van gaat worden of niet. Je hoeft dus niet extra op te passen, want heel vaak gaat zo'n virus gewoon zijn beloop en heeft je kindje er weinig last van. Het zijn de uitzonderingen die opgenomen moeten worden en er echt heel erg ziek van worden. Oftewel gewoon in de gaten houden net zoals je zou doen als hij gewoonweg ziek zou zijn. En als je dan denkt dat er iets niet goed is de huisarts bellen. Er zijn momenteel echt enorm veel virussen die rondwaden, dus de kans dat je er 1 oppikt is erg groot en dat is ieder voorjaar weer hetzelfde verhaal.;)

3. priscilla1987

priscilla1987 Fanatiek lid

14 jul 2008
    3.373
    522
    113
    Vrouw
    thuiszorg medewerkster
    BRABANT
    ik kijk het even aan moet zoiezo morgen naar het bureau toe maar hij hoest zo erg dat die er in blijft hangen;)

4. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Het is inderdaad heel besmettelijk. Hier in de regio zwerft ook kinkhoest, zelfs een verpleegkundige van de kinderafdeling in het zh heeft het.

5. Dorianne

Dorianne Fanatiek lid

27 okt 2009
    1.608
    1
    0
    gehandicaptenzorg
    kinkhoest en het rs virus is hl besmetelijk.
    wat betreft het rs virus (mijn zoon ligt op het moment in het ziekenhuis met het rs-virus) het ene kind is er zieker van dan het andere! hoe jonger het kind hoe zieker! mijn zoon is 11 weken.
    beterschap voor jullie kleine man...

het rs-virus kunnen ze testen

6. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Ik en mijn zoontje hebben in oktober kinkhoest gehad, mijn andere zoon heeft het niet gehad. Wel verkouden maar niet zo extreem als wij het hadden. Terwijl het een tweeling is en vrijwel altijd samen zijn.

Mijn vriendin was toen ook net bevallen en ik was nog bij haar geweest en bij de baby. Daar schrok ik wel wat van want ja haar kindje was nog zo klein. Maar onze huisarts dacht dat dat het wel mee zou vallen. Haar dochter is verder ook niet ziek geweest.

7. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Nee, niet naare het bureau gaan zeg! Je huisarts gelijk bellen!
    Straks besmet jouw kind alle kindjes op het CB! (Dat zou jij toch ook niet leuk vinden?). Dus die afspraak moet je verplaatsen, hoe vervelend dat ook is.

Het CB is niet voor dit soort vragen, maar voor de ontwikkeling. Als je denkt dat je kind ziek is, zul je naar de HA moeten gaan.

En ja, zowel kinkhoest als RS-virus zijn heel besmettelijk. Mijn neefje had het RSvirus toen mijn dochter geboren werd en daarom is mijn zus pas later op kraambezoek gekomen, toen haar zoon helemaal beter was.

Deel Deze Pagina