hoi dames ben 37 weken zwanger vandaag dus druk bezig alles in pakken voor het ziekenhuis ik heb een maatje 44 (dit omdat kleine babys heel erg in de familie zit) en een maatje 50 en een maatje 56 dus in totaal 3 pakjes ingepakt ervan uitgaande dat 1 maatje toch wel moet passen hihi alleen nu las ik ergens dat wanneer het kindje net geboren is ze kleertjes aan doen wie meteen vies worden ofzo hoe hebben jullie dat gedaan want die pakjes zijn heel mooi en vind het jammer dat het vies word..?
Nou dat zat ik me inderdaad ook wel af te vragen.. hoorde wel vaker dat ze vies worden en dat is zonde.. maar een (mooi) eerste pakje is ook wel erg leuk.!! Ik heb er ook drie pakjes inzitten.. 1x maatje 50 en 2x maatje 50/56.. ze schatten het 7,5 8 pond dus moet er zeker wel in 1 passen.. Maar dan lees ik eventjes mee, over wat anderen ervan zeggen En of het inderdaad super vies word. Maar volgens mij doet de wasmachine ook wonderen
Hier is alles er gewoon uitgegaan in de was. Ze was ook niet zo vies met de geboorte dus dat scheelt. Sowieso kun je het huidsmeer er zo uitwassen en voor de rest, bloed etc, een schepje vanish doet wonderen.
Hier waren ze ook maar een heel klein beetje vies, maar met wassen was het er zo weer uit dus kon ze haar eerste pakje daarna nog heel vaak aan
Hoi hoi Nou hier hadden we voor de kleine toen ook een duur pakje gekocht als 1e pakje en die is niet vies geworden toen Kleine man heeft hem na die tijd nog vaak aangehad Ze wassen de klein wel pas de volgende dag ivm huidsmeer maar ze vegen de kleine wel iets af zodat ze niet heel erg onder het bloed zitten )hier tenminste) Succes met de aankomende bevalling!!
Hier kreeg ze alleen een mutsje op en die werd wel vies. Verder hebben ze haar pas aangekleed toen ze een beetje schoongepoetst was. Heb dus geen gekke vlekken gevonden ofzo hoor! Je kunt voor de zekerheid een extra rompertje meenemen. Dan wordt die vies en niet de bovenkleertjes (of iig niet zo erg ) Liefs,
hier een mutsje en een pakje aan gelijk na de geboorte. Moet zeggen dat ik nooit rare vlekken hebben gehad. Ze maken het kindje eerst bloedvrij en laten smeer wel iets zitten, maar dat ik nou zeg wat vies nee. Zal een foto bijvoegen van gelijk na de bevalling in de kleertjes. Heb je een idee
aah wat lief zeg dat valt inderdaad erg mee ja.. ze vegen wel eerst je kindje een beetje af (bloed enz) voordat ze het pakje aantrekken dus..?
Ohhh wat een popje zeg..!!! Ik kan bijna niet wachten hihihi (beetje off-topic, maar wou het even zeggen, wat een skeetje)
Mijn jochie was redelijk schoon met de geboorte. Maar omdat ik nog een nachtje (en nog 5 extra bleek daarna) moet blijven, kreeg hij een ziekenhuispakje aan. Dat was echt ideaal om aan te doen. Pas op dag 6 heb ik hem zijn eerste eigen pakje aangedaan.. Maar het 1e pakje was ook wel schoon gebleven, aangezien er amper bloed en smeerresten waren.. De kleren van mijn neefje zijn ook prima schoon geworden, en die had echt veel smeer bij de geboorte..
Mijn dochtertje was ook vrijwel schoon bij de geboorte, amper huidsmeer etc. Het stomme is dat ik me niet meer zo goed kan herinneren hoe alles toen precies is gegaan. Maar volgens mij kreeg ze gewoon haar kleertjes aan, en die zijn niet vies geworden hoor! Alleen het mutsje een beetje, die ging aan het einde van de dag dan ook in de was. Maar ik had echt genoeg aan 1 eerste pakje.
Een ziekenhuispakje wat moet ik me daarbij voorstellen? Mijn kleine en ik moeten straks namelijk ook minstens 3 dagen blijven.
Mijn dochter haar kleertjes waren ook meteen super vies! Ze gaf ook veel vruchtwater over nog omdat ze er lekker van had liggen drinken tijdens de bevalling... Dus alles zat onder constand. Ik kan je aanraden lekker veel mee te nemen voor je baby, het is toch allemaal zo mini! Want ik had namelijk te weinig bij me en op een gegeven moment lag ze gewoon in vieze ondergespuugde kleertjes, ik vond het zo zielig... En ik had ook mijn lievelings kleertjes voor haar meegenomen maar alle viezigheid was je er heel makkelijk uit hoor, alles was nog wit ook.
Dat verschilt vast wel per ziekenhuis. Maar het principe is wel hetzelfde vaak: Een omslagromper, waar je je kindje op kunt leggen en dan aan de voorkant dichtknoopt (drukknopen). En een jumpsuit (?) met ook weer een sluiting voorop. Daardoor hoef je amper moeilijk te doen als je de kleertjes klaar hebt liggen op het aankleedkussen. Bij ons ziekenhuis hadden die dingen dunne gele en blauwe streepjes op een wit pakje. Redelijk neutraal dus. Echt mooi is het niet. De stof is natuurlijk voor vaak-gebruik, wel zacht natuurlijk. Ons jochie paste het pakje redelijk, met 4 kg, maar kindje die groter en kleiner waren pastte het niet altijd zo mooi (andere kinderen op de kamer waren 2,5 en 5,5kg, dan is het wat minder schattig.. Ik vond het wel prima, de kleine was nu wat sterker, voordat ik zijn mooie over-het-hoofd shirtje aan moest trekken..
Haha, vies wordt het vast wel. Ik heb Julia de eerste uren in een doek bij me gehad, en pas daarna kreeg ze kleertjes aan. Die werden niet echt vies ofzo, maar een beetje smeer ofzo zit er wel aan. Ik denk dat je maat 56 wel thuis kan laten. De meeste kindjes passen maatje 50 wel (al is het misschien bij sommigen na 2 weken te klein). Ik had zelf 1 pakje mee, maat 50/56 en dat was vrij ruim.
Oja, het ziekenhuis bij ons had ook kleertjes. Van te voren vond ik dat niks en wilde ik per sé dat ze eigen kleertjes aan had. Maar ze spuugde aardig veel, dus steeds een schoon shirtje. Toen heeft ze regelmatig truitjes van het ziekenhuis aan gehad. Maakte me toen niet zoveel meer uit.
Nou, de mijne was er echt snel uit. Echte 50 kleertjes heeft hij niet aangehad. Alleen 50 die qua lengte vielen als 56, of combi 50-56.. Maar dat was een 8-ponder. Als TS een kleintje verwacht, en de VK/gyn dat ook denkt, dan is 56 misschien wel overdreven..
bij mijn werd mijn zoon geschat op 9 pond. Alleen maar maat 56 en 62 in huis. Bij de geboorte 47 cm en 3190 gram. Alles te groot en de volgende dag heeft de vader nog kleertje van 44 en 50 gekocht omdat alle shirtjes jurkjes waren
Hier was het 1e pakje wel vies. Zoonlief moest gelijk poepen en die 1e ontlasting liep overal langs en het hele pakje onder. Heb het niet meer schoon gekregen. Ik doe dus nu bij de volgende niet mn mooiste pakje gelijk aan. Wel iets dat ik leuk vind, maar niet het duurste.....haha