Kraampakket krijg je hier wel vergoed(cz) maar eigen bijdrage moeten wij ook betalen voor de kraamzorg.... Was bij dochter 160 euro maar is nu alweer verhoogd het uurtarief...
Hier heb ik de verzekering ingelicht, dit moest ik doen om de kraamzorg te regelen (via hun) Het kraampakket krijg je gratis bij Ohra, ongeacht je pakket, ik heb alleen basis.
Ach, een kraampakket is niet de wereld aan kosten... Volgens mij iets van 30 euro of zo en als je slim koopt (niet een heel pakket in een maar ook letten op goedkope/betere alternatieven) kan het ook wel goedkoper of mer naar wens. hier op het forum lees ik over een waterdichte moltom voor om je matras. Dat schijnt fijner te zijn dan een plasticgevalletjes dat in een kraampakket 'hoort'. Alleen wel even goed opletten dat je wel in huis hebt wat de verloskundige en kraamzorg echt nodig hebben! Ik ga het een voglende keer ook even aan de verloskundige vragen, wat echt nodig en wat overbodig is. En dan bij de intake van de kraamzorg wil ik diezelfde vraag weer stellen.
Trouwens ook al heb je een medische indicatie toch handig om thuis te hebben hoor! Stel je nu voor je haalt het zk niet? Ik vindt het een fijn pakket waar ik alles van gebruik!!
Ik ben ook medisch bevallen en ik heb alleen de zeiltjes voor het bed gebruikt, van die matjes als ze je verzorgen op het bed, watten,alcohol gebruikt. Ja idd stom dat een kraampaket niet gewoon bij een basisverzekering zit.
Dat heb ik dus nagevraagd afgelopen week in het ziekenhuis, maar de gynaecoloog komt echt niet bij je thuis om de bevalling te leiden. In dat geval wordt je met een ambulance met spoed naar het ziekenhuis gebracht. Eventueel verleent het ambulancepersoneel de eerste hulp en deze hebben een wagen vol spulletjes. Je hebt niet voor niks een medische indicatie, dus je moet gewoon z.s.m. naar het ziekenhuis bij de start van de bevalling (een medische bevalling is anders dan een poliklinische bevalling).
exact, ik heb een dermate medische indicatie dat er een cardioloog bij moet zijn, dus dat gaat niet gebeuren thuis op bed haha. Dat is wel een ding wat zeker is. Ik ga het eerst maar eens navragen in het ziekenhuis, want denk dat ik veel van de spulletjes niet nodig zal hebben. Paar steriele gaasjes zijn natuurlijk zo gehaald. Heb ondertussen zorg verzekering gebeld, krijg inderdaad gewoon geen pakket. Kraam zorg aanvragen moest perse via hen, dus dat gaat nu blijkbaar dubbelop gebeuren. oja.....zelfs de dame van mijn zorgverzekering vond het inderdaad vreemd dat zoiets nu juist niet in het basispakket zit. Was eerder wel zo vertelde ze.
Ik heb wel de zorgverzekering gebeld en die heeft de kraamzorg geregeld maar ik ben eigenlijk vergeten te vragen over het kraampakket. Ik ga dat morgen nog maar even doen,anders moet ik dat even in huis gaan halen, maar ja voorkeur is om in het ziekenhuis te gaan bevallen. Gr Sun
Heb net met m'n verzekeraar gebeld, en omdat ik altijd al een aanvullend + pakket had, krijg ik het kraampakket. Ook kost het me niks aan eigen bijdrage als ik er voor kies om in het ziekenhuis te bevallen. Ben ik echt heel blij mee!
de eigen bijdrage die je moet betalen voor kraamzorg wel even in de gaten houden. Hier krijg je een rekening van, die kun je opgeven aan de belasting bij de aangifte. Zijn extra medische kosten. heb ik bij nr 1 gedaan, was wel maar 150euro oid maar heb t gewoon opgegeven. betaal al zoveel premie dan mag ik wel wat terugkrijgen
Nee dat begrijp ik maar stel je voor.......het kan bijna niet binnen een uur maar we zouden niet de eerste zijn!! Bij dochter ben ik ook op medische indicatie bevallen en toen de vliezen waren gebroken zijn we direct gereden!! Nu moet ik dus ook weer op medische indicatie maar hier og niet over gehad.... Daarbij kost mij het kraampakket niks dus ach ja er zitten genoeg bruikbare spullen bij ook voor naderhand
Ik heb mijn kraampakket gratis van de verzekering gekregen, dus mij maakt het ook niet . Alleen het blijft wel zonde dat ik hier de helft ga weggooien. Wie weet kan ik er nog iemand anders blij mee maken? Ik moet gewoon het ziekenhuis halen, want de neuroloog moet ook mijn handje gaan vasthouden en thuis is veels te gevaarlijk. Vandaar dat ik vanaf de start me ook al moet melden en niet eerst thuis wee-en opvangen. Ook al zou ik een turbobevalling van een uur hebben, ben ik nog ruim op tijd. Neem aan dat voor TS hetzelfde geldt, want een cardioloog zul je er ook wel niet voor niks bij hebben.
Spullen van je kraampakket wat je niet gebruikt kun je hier weggeven... Stichting Baby Hope - home Geen idee waarom je een cardioloog erbij moet hebben, net zoals jouw`n neuroloog...
Oh dat is wel een goede link! Komen de spulletjes toch nog goed terecht. Geen idee waarom Loe/ TS een cardioloog nodig heeft. Ik heb epilepsie en als ik door de pijn en hormonen in een status beland (blijven hangen in een epileptisch insult) kan ik een hartstilstand krijgen. Is niet zo handig als ik aan het bevallen ben en vandaar dat de neuroloog gezellig komt mee puffen .
Ook ik heb dus een cardiale aandoening, waarvoor ik normaliter medicatie moet slikken en nu dus ook weinig waard ben in de zwangerschap. Als ik moet gaan puffen, laat staan persen, komen er ritmestoornissen. Ook heb ik een kastje in mijn lichaam met een paar draden eraan. Vandaar dus. (als we gelijk hadden gelopen, hadden ze de zaal wel voor ons af kunnen huren Trees!) oja, wat men soms vergeet: wat voor de ander weinig geld is blijkbaar (30 euro) kan voor een ander een hele hoop geld zijn......
Dat was gezellig geweest! De kneuzen bij elkaar op zaal hihi... Veel of weinig geld, het blijft ook gewoon zonde om iets aan te schaffen wat je toch niet nodig hebt.