Heb ook via de verzekering de kraamzorg aangevraagd bij het bureau waar mijn voorkeur naar uit ging...althans, een tante van mijn vriend is kraamverzorgster en komt bij ons 'kramen', moest natuurlijk wel bij haar bureau aanmelden. De verzekering heeft vervolgens weer contact opgenomen met het kraamzorgbureau. Heb inmiddels een paar weekjes geleden het kraampakket gekregen: stelt wat dat betreft niet veel voor, kreeg er toevallig via de verzekering deze keer wel een tummytub bij! Zou anders bij de intake van de kraamzorg (rond 32wkn) even met hun overleggen wat ze prettig vinden dat je in huis hebt als je thuis komt uit het ziekenhuis... Zij weten vaak het beste wat ze wel en niet nodig hebben!!
Jeetje meiden......mag ik niet zeggen maar dan ben ik blij dat ik niet voor deze redenen medische indicatie heb..... Is een superinitiatief he!!!
bij mijn eerste alles zelf geregeld, ook zelf kraampakket meoten kopen. Ben nu goed verzekerd, maar betaal daar ook veel geld aan. Krijg nu veel meer vergoed en ook het kraampakket... Maar bij onze vorige verzekering betaalden we 80 euro minder!
Je kunt die kosten wel opgeven, maar er is een drempel voor aftrekbaarheid. Dus pas als je een x bedrag hebt uitgegeven kan dat tot aftrek leiden. Het is dus niet 'zomaar' aftrekbaar.
Dat is toch wel wat ongenuanceerd. Het ligt nogal aan de reden dat je een medische indicatie hebt. Ik heb ook een medische indicatie, maar ik hoef pas te komen als we een uur lang weeen om de 5 minuten hebben. Eerder mag wel als ik het niet vertrouw, maar het hoeft dus echt niet.
Zowel voor mij als TS geldt dit wel en vandaar dat het voor ons geen zin heeft om spullen voor een thuisbevalling aan te schaffen. TS heeft een vraag hierover en ik geef daar gericht antwoord op hoe het in onze situatie is, dus ik snap niet wat daar ongenuanceerd aan is. Dat het voor jou anders is, lijkt me alleen maar fijn voor je.
bij menzis ook ; een telefoontje en zij regelen de rest en we krijgen ook het kraampakket. Aangezien ik extra ben bij verzekerd krijgen we alles vergoed.
Natuurlijk komt de gynaecoloog niet naar je thuis, maar als het onverwacht heel snel gaat kan er door het ziekenhuis een verloskundige uit je buurt gestuurd worden... En om al bij de eerste wee in het ziekenuis te zitten...lijkt me ook niet ideaal en de kans dat je dan nog even naar huis gestuurd wordt is ook groot! Maar dat is natuurlijk voor iedereen persoonlijk....
Nee natuurlijk is dat niet ideaal, maar niet iedereen heeft deze keus en sommige onder ons moeten zich wel bij de eerste wee melden. Ik dacht dat dit inmiddels wel duidelijk was .
Hallo! Ik zal t even rechtzetten nu, want volgens mij begrijpt niet iedereen de strekking van mijn vraag. Het is mij inmiddels helemaal duidelijk dat ik het niet vergoed krijg, ivm niet genoeg aanvullend verzekerd. Ben blij voor degenen die het wel krijgen. Maar zoals Trees ook zegt, wij MOETEN in het ziekenhuis bevallen, laat ik het heel even plat zeggen: misschien dat het dan wel heel duidelijk is, maar nu blijft het ook erg vreemd: OMDAT WIJ IN LEVENSGEVAAR kunnen komen. De ene medische indicatie om in het ziekenhuis te bevallen is dus 'erger' dan de andere! Dus kun je niemand met niemand vergelijken. Trees en ik zullen dus wel zo snel mogelijk in het ziekenhuis belanden, thuis bevallen is geen optie. Laat dat gewoon duidelijk zijn. Het heeft dus te maken met de medische situatie, niets anders. En omdat dit TOCH MOET GEBEUREN IN HET ZIEKENHUIS, is het niet zeker wat je wel/niet nodig hebt. Wat je dan nog moet halen, is zo gehaald voor thuis erna of je haalt het zelf op eigen kosten en levert het overschot in bij het goede doel. Hopelijk is het nu voor iedereen duidelijk. Van mij mag dit topic nu dan ook gesloten worden, aangezien ik het antwoord op mijn vraag heb gekregen.
@Loe helemaal mee eens meid....als je dit topic wilt sluiten even op het gevaartekentje rechtsboven klikken bij je antwoord...