Ik heb van alles geprobeerd. Sommige diëten werken goed maar hou ik niet vol. Dus dan toch maar besloten het op de normale manier te doen. Gezond eten, en misschien ook maar eens gaan bewegen. (bah bah!) Ik moet zo'n 40 kilo kwijt. Maar weten jullie wat variatie voor me? Want ik kom niet verder dan 's ochtends 2 broodjes (of beschuit of cracottes) met mager beleg, 's middags hetzelfde en dan 's avonds m'n prakkie met een stikkie vlees en een mager toetje erna. Tussendoor dan fruit. Ik lees wel eens dat mensen een kom yoghert met muesli doen maar dat zit echt bomvol met suiker dus daar wil ik niet aan beginnen. Maar goed, hebben jullie variatietips? En hoeveel calorien zal ik aanhouden?
Je kan ook je kommetje (magere) yoghurt vullen met naturel havervlokken, zonnebloempitjes, rozijntjes, walnoten, pompoenzaadjes, aardbeitjes, druiven. Smaakt heerlijk Een volwassen vrouw die elke dag een half uur beweegt, heeft 2000 calorieën nodig per dag. Als je niet zo veel beweegt, dan heb je uiteraard iets minder nodig, omdat je minder verbrandt. Echt een getal geven durf ik niet, ik ben geen voedingsdeskundige. Ik slik 2x per dag vezeltabletten en visoliecapsules, dat bevordert de stoelgang en geeft je een verzadigd gevoel. Verder genoeg water drinken. En sinds gisteren begonnen met het spel Your Shape voor de Xbox 360 met Kinect. Veel spierpijn na eerst een conditietest en daarna een workout van een kwartier.
Hè toevallig hebben wij een x box360 ik zal eens kijken daarvoor. 2000 ga ik niet doen want daar val ik zeker weten niet mee af. Ik zat zelf aan 1400 te denken.
Kom bij ons mee kletsen....bij het algemene forum; 10 kilo afvallen deel 7. Wij hebben wel tips en met elkaar motiveren we ook. Komt goed die 40 kilo !
Ik denk dat als je gezond wilt afvallen je ongeveer een 1750 kcl moet aanhouden ene dag wat meer dan de andere. Ikzelf ben sinds januari 12,5 kilo afgevallen en dit eet ik op een dag: O: 1 bruine boterham met becel ligt en mager beleg* *achterham/rosbief/30+kaas/30+komijnen kaas/filet american/rookvlees of ik neem een bruine boterham met becel light en pure hagelslag Ik drink hierbij verse jus d orange met een mok thee en een glas water. (je hebt dan meteen al heel wat vocht binnen) T: lu time out musliereep of ander soort musliereep of plak volkoren ontbijtkoek of fruit met mager yoghurt of lu time out speculaaskoekje L: 2 bruine boterhammen met beleg keuze zoals beschreven bij mijn ontbijt vaak wel aangevuld met wat sla en tomaat en komkommer t: keuze hetzelfde als s ochtends tussendoor D: normaal avondeten...alleen geen vette sausjes en jus alles met mate. (ik eet dan ook gewoon 1x in de week frietjes met kaassoufle maar dan met mayo licht en romig van calve bijvoorbeeld( Ik drink de hele dag door water en groene thee en ik sport 4x in de week op de wii een half uur en ik loop momenteel veel s avond ongeveer een half uur.
Zit nu je reactie terug te lezen, maar 1400 kcal is echt te weinig hoor....dit werkt averechts omdat je lijf dan alles gaat vasthouden en als je dan op een gegeven moment weer iets meer gaat eten dan kom je alleen maar aan. Je moet echt een andere manier van leven aanmeten iets wat je vol kan houden en je dus niet gaat jo jo en...dit is slecht om dat met maar 1400 kcal op een dag te doen.
Ok dus dan toch maar 1750? Het lijkt zo ontzettend veel! Alleen maar beter natuurlijk maar ben bang dat ik er niet mee afval.
Bewegen Bewegen en nog eens Bewegen...echt dat is het allerbelangrijkste. Ik hield er ook niet van sterker nog ik had er een hekel aan, maar nu kan ik zeggen dat ik het echt mis als ik het een dag niet kan doen. Het scheelt voor mij inderdaad dat ik het thuis doe en niemand mij kan zien en het dus in mijn eigen tempo doe. Succes ermee en volhouden he!
Zelf hou ik vanaf begin januari 1500kcal aan. En ben daar tot nu toe 19 kg mee afgevallen. Sporten is er nog steeds niet van gekomen , fiets alleen sinds kort naar me werk. Als ik aan het werk ben eet ik soms we iets meer dan 1500 anders hou ik dat niet vol. Ik vul alles in , in een eetdagboek op de site valtaf.nl. Ook eet ik ook nog wel patat en chips maar weeg het af en met mate. Vaak zorg ik er dan voor dat de rest van de dag wat minder kcal zijn.
De gemiddelde vrouw heeft 2000 kcal nodig om op gewicht te blijven. Maar bij 1400 kcal krijg je alle benodigde voedingsstoffen binnen. Dus 1400 kcal, kun je zoiezo aanhouden zonder dat het "ongezond" wordt. Ik denk dat 1750 kcal te hoog is om af te vallen. Ik klets mee in het topic: "10 kg afvallen, wie doet er mee?" (zoals beschuitje ook al noemde, je bent welkom ) en er zijn daar meiden die al op gewicht zijn en nu 1700-1800 kcal aanhouden om op gewicht te blijven. Ik ben sinds vorig jaar bezig (met ups en downs) en moest ook ruim 40 kg kwijt. Ik houd een max aan van 1300 kcal per dag. Meestal zit ik tussen de 1100 en 1200. Ik moet er wel bij zeggen dat ik een hekel heb aan sport en doe dat dus ook niet. Wel heb ik een actief beroep (waarbij ik de hele dag loop) en probeer ik zo veel mogenlijk de auto te laten staan en te voet of op de fiets te gaan. ik weet niet of je de site www.caloriechecker.nl kent?! Daar kun je precies alles invoeren wat je eet, en worden je kcal en vet automatisch berekend. Succes!
Thanks meiden! Dan denk ik toch dat ik naar de 1400 calorien ga. En ik ga per 1 mei beginnen, ja zo erg ben ik haha. Dus dan kom ik ook naar jullie clubje toe.
Ik hoop dat je het dan gaat volhouden langdurig op 1400kcal....zelf ben ik op een gegeven moment bij een dietiste beland en die zei je valt niet af omdat je TE weinig kcal binnenkrijgt....maar zoals ik bij veel dingen vind iedereen moet doen waar hij/zij zich goed bij voelt. Als jij je beter voelt bij een dieet van 1400 kcal moet je dit zeker doen..het belangrijkste is dat JIJ je goed voelt en niet iemand anders.
Wat een handige tips! Zelf eet ik alleen crackers, s ochtends 2 en tijdens de lunch 4. Ik beleg ze met gewone margarine of philladelphia, kipfilet, kaas met tomaat en komkommer of verse aardbeien. Ik eet geen aardappelen, daar kom ik erg van aan. Ik moet nog 14 kilo kwijt wil ik op een ideaal gewicht uit komen. Misschien meld ik me ook maar eens bij jullie afval topic Succes muppet!!!