Hey iedereen, Ik hoop dat jullie mij van raad kunnen voorzien. Ik heb voor aanstaande maandag een afspraak met de gynaecoloog staan. Dit omdat ik na de pil nog geen regelmatige cyclussen heb (en heb een kinderwens) en nog geen eisprong had opgemerkt. Nu blijk ik toch ineens een eisprong te hebben gehad. Heeft het zin om nu nog naar de gyn te gaan of kan ik beter verder afwachten? Even mijn verhaal: Ik ben vorig jaar september gestopt met de pil. Ik werd maar niet ongesteld en in februari ben ik naar de HA gegaan. Zij dacht (ook vanweg mijn acné) aan PCO. Ik kreeg een verwijsbrief voor de gyn en mocht bloed laten prikken. Het toeval wilde dat ik een paar dagen later toch ineens ongesteld werd. Heb mijn temperatuur bijgehouden, maar precies de laatste 10 dagen voor ik ongesteld werd helaas niet (druk door verhuizing en had er ook weinig hoop meer in wat te zien), dus weet niet of ik een eisprong heb gehad. Heb bloed laten prikken op CD 3 van de nieuwe cyclus; die uitslag was goed en zou zelfs duiden op een normale menstruatiecyclus. Ik heb toen de HA beloofd een maandje te wachten, gebeurt er dan nog niets volgens mijn temp, dan mocht ik een afspraak bij de gyn maken. Er gebeurde inderdaad niets, dus afspraak gemaakt. Maar toen sprong mijn ei toch ineens op CD36 (volgens ovutest en tempstijging). Stond toen bijna op het punt mijn afspraak te annuleren (want ja, het werkte toch ineens), maar werd tot mijn verdriet al na een week ongesteld, wat een luteale fase van 6 dagen betekent. Ik weet dus nu niet meer wat ik moet doen. Toch nog maar een cyclus afwachten en hopen dat het goed komt? Of toch maar iig even laten checken door de gyn voor de zekerheid en vragen naar die extreem korte luteale fase, wat dat is toch niet normaal? Ik moet zeggen dat ik er tegenop zit de MMM in de gaan, maar wil wel graag gerustgesteld worden. Mijn tempkaartje trouwens: 395327 Ovulation charts on FertilityFriend.com
ik denk wel dat het nuttig is om de afspraak door te laten gaan, zo kun je je vragen voorleggen en ben je misschien wat meer gerustgesteld.
Hoi Mar, Ik zou gewoon naar die afspraak gaan! Mocht het allemaal nu op gang komen en alles goed zijn is dat toch ook een hele gerust stelling... en kan je extra genieten van deze periode. Groetjes Jessica
Mooneymuppet en Jessica, bedankt voor jullie reactie! Ik denk dat ik maar ga dan, al is het alleen maar om gerustgesteld te worden. Ik dacht alleen: de gyn ziet me al komen met een gewoon nette cyclusduur van 42 dagen (nog wel wat aan de lange kant, maar een flink stuk beter dan de eerste, dus het gaat de goede kant op). Die korte lf baart me wel zorgen, maar misschien dat het eenmalig is? Het voelt nu iig net alsnog me een kans op zwangerschap door de neus is geboord (mijn man en ik hebben namelijk goed geklust rond de eisprong).
Als je toch al contact hebt met een gyn, dan zou ik het gewoon aankaarten tijdens een afspraak... Wel jammer dat je geen echt vergelijkingsmateriaal hebt m.b.t. je LF omdat je de eerste tempronde niet hebt afgemaakt.
ik zou de afspraak ook gewoon door laten gaan! Ooka is het alleen maar voor de geruststelling! Je kan het probleem van korte LF voorleggen. Ik heb wel eens gehoord dat ze daar ook medicatie voor hebben om de LF te verlengen! Suc6 met je afspraak!
Ik zou in jou geval toch naar de gyn gaan meid! 42 dagen is best lang, en als je een 'normale'lutale fase zou hebben zou je cyclusduur ook richten de 50 gaan, dus errug lang! Hopelijk kan de gyn je van goed advies dienen!
Nou dan ga ik gewoon, kan inderdaad geen kwaad. Misschien dat ik dan gevolgt wordt gedurende deze ronde en als dan alles goed blijkt, kunnen mijn man en ik het de komende tijd zelf af. Want om al zo snel de MMM in te gaan, zie ik niet zo zitten.