quinny buzz 4 of mura 4?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door THbaby, 6 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. THbaby

THbaby Niet meer actief

hallo allemaal!

ik ben al wat rond aan 't kijken voor een kinderwagen en ben nu aan het twijfelen tussen de maxi cosi mura 4 of quinny buzz 4 (dan wel met maxi cosi dreami)

ik zou graag willen weten waarom dat jullie voor de mura of de buzz gekozen hebben.

alvast bedankt!

2. mamavanDdjim

mamavanDdjim Actief lid

21 nov 2009
    363
    0
    0
    borne
    hallo

de buzz kan ik je echt af raden. ik was verliefd op deze wagen... maar het is een ramp. na een korte tijd ging de duwstang kapot dus kan je hem bijna niet meer inklappen. het voetensteuntje is ook snel lam geworden terwijl hij nog nooit in de wandel wagen had gezeten. ik heb nu de quinny speedi en dit is echt een verademing . met de buzz kan je niet in winkels met gladde vloeren en al helemaal niet in de sneeuw of in het bos. gisteren bij de winkel was de verkoopster het helemaal met me eens er komen enorm veel klachten over. je kan die ook len op internet als je op google kijkt naar buzz en dan revieuws . als je dat gelezen hebt weet je denk ik wel genoeg:)

3. Laris

Laris Fanatiek lid

27 jun 2008
    1.917
    2
    0
    Gekozen voor de Mura 4, omdat ik het een stoere, robuuste wagen vind, waar je lekker achter loopt. Voor mijn gevoel is het een stabiele, stevige wagen en dat gevoel ontbrak (voor mij!) bij de andere wagens die ik heb geprobeerd. Tevens is de Mura een van de wagens waarvan je het onderstel gemakkelijk in 1 keer kunt inklappen en wat dan nog redelijk compact is ook. Omdat ik de wagen waarschijnlijk veel in de auto mee zal nemen was dat voor mij wel een belangrijke overweging.

Buiten dat vind ik het gewoon een hele mooie wagen :D.

4. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Alle reviews op internet gaan over de oude modelen van 2009 en daarvoor. Het model 2010 is aanzienlijk veranderd. De wielen zijn veranderd waardoor die op andere ondergronden beter rijdt. De dreami staat steviger op het onderstel. Feit blijft wel dat de Quinny Buzz een onderhouds gevoelige wagen is alleen al vanwege het frame met de gasveer. Je moet hem regelamtig insprayen met siliconespray om alles soepel te houden.

5. mamavanDdjim

mamavanDdjim Actief lid

21 nov 2009
    363
    0
    0
    borne
    dat kan best hoor dat die van 2010 beter is maar blij de baby zaak hier verkopen ze hem liever niet. ik moet zeggen dat ik het wel heel ideaal vind dat je de zitting beide kanten op kan en je plaatst hem er ook zo op klik en klaar. ik hem een erg kleine auto en hij past er toch in doordat ik de zitting eraf aal en ze dan beiden naast elkaar in de kofferbak zet. en gewoon in de stad kan je er ook prima mee rijden. en natuurlijk blijft het een super coole wagen om te zien vind ik

6. ktje

ktje Fanatiek lid

7 mei 2007
    1.313
    0
    36
    hier de quinny buzz 2008 en tevreden erover..
    Ik heb een heel kleine kofferbak en hij past erin hoor..

moet wel zeggen sinds we de all-terrain voorwiel hebben loopt ie een stuk beter op hobbelig terrein..
    speedi is ook geweldig(hebben die ook voor erbij) maar voor in de stad vind ik die erg groot en vervelend dat de kleine er niet goed rechtop in kan zitten

mura vind ik ook leuk om te zien, maar paste niet, dus helaas viel deze af

7. Trees

Trees Niet meer actief

Wij hebben gekozen voor de mura 4. Ten eerste vind ik het een mooie wagen, maar daarnaast ook erg stabiel en voor ons is het belangrijk dat deze geschikt is voor het bos. Ook wilde ik graag een wagen waarin de wandelwageninzet zowel naar voren als naar achter geplaatst kon worden en welke gebruiksvriendelijk is.

Voordat wij de wagen hebben gelezen heb ik heel veel recensies ovder kinderwagen gelezen met de voor- en nadelen en daarin kwam de mura voor ons als beste uit de bus.

8. THbaby

THbaby Niet meer actief

nou meiden heel erg bedankt allemaal. hoor toch echt dat de buzz niet zo goed is.
    ik wou deze misschien omdat hij zo licht en gemakkelijk en klein in te klappen is.
    kan dit ook met de mura 4? de 2010 versie dacht ik dat die ook lichter was dan van nu ofniet..

nouja iig alvast bedankt voor het reageren!

9. Laris

Laris Fanatiek lid

27 jun 2008
    1.917
    2
    0
    Hoihoi!

De Mura 4 is ook redelijk klein in te klappen (en heel handig met 1 handeling!), al zou ik het altijd wel even nameten in je auto hoor, voor de zekerheid. De 2010 uitvoering is (naar ik heb gehoord) zo'n 1,5 kilo lichter dan zijn voorganger, de boodschappenmand onderin is iets groter en de zonnekap zit vast aan de wandelwagen. De laatste 2 dingen vonden veel vrouwen een voordeel t.o.v. model 2009. Maar, dat heb ik ook maar van het lezen van recenties en niet uit eigen ervaring. Wij hebben iig het model 2010 gekocht ;).

Deel Deze Pagina