vraagje m.b.t intake gesprek kraamhulp

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door kat, 18 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kvptje

kvptje Fanatiek lid

31 dec 2006
    1.156
    1
    0
    huismamma!!!
    Vlaardingen
    @ claudia23

Ik moest ze zelf bellen wanneer ik rond de 7 maanden was. En dan wordt een afspraak gemaakt (bij mij althans)

liefs

2. cimbomlu

cimbomlu Fanatiek lid

13 mei 2006
    1.554
    0
    0
    ik had het bedje opgemaakt, in ieder geval staat dat veel leuker. Bij de intake hebben ze er niet naar gekeken. En madammeke de kraamzorg heeft als eerst het bedje afgehaald en op haar manier opgemaakt...

3. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Bij http://www.koterkado.nl/ kun je dit o.a. bestellen.
    Ik heb t van n andere site, moet t even navragen bij mijn vriend, heb t namelijk kado gekregen voor moederdag.

4. Sijke

Sijke Bekend lid

ik heb ook zelf nog moeten bellen voor de intake. Zou rond de 35 weken over gebeld worden voor een afspraak, maar had nog niets gehoord met 37 weken, dus toen maar even zelf aan de bel getrokken. Toen kwam er dus dezelfde dag nog iemand langs voor de intake,hihi.

Ik heb het bedje ook opgemaakt. Al een heel tijdje, vind het gewoon gezellig staan. Nu heb ik pas sinds kort gordijnen, dus heeft al die tijd de zon zo erg in het bedje geschenen dat de lakentjes al bijna aan het verschieten waren, ook een grap. Nog even wassen is inderdaad misschien wel een goed idee vanwege het stof. Maar misschien dat ik daar toch maar mee wacht tot de kraamhulp komt, anders kun je blijven wassen, wie weet duurt het nog 4 weken, dan zit er weer stof op!

Bij mij hebben ze trouwens ook niet naar de spullen of het bedje gekeken. Vroegen alleen of ik klossen, kruiken en een po had (wel 3 keer!). Dus dat heeft waarschijnlijk allereerst meer prioriteit.

5. woezeltje

woezeltje Fanatiek lid

2 mrt 2007
    1.623
    0
    0
    als het kamertje bij ij klaar is maak ik ook het bedje op,staat veel leuker!
    het bedje moet bij het voeteneind opgemaakt worden als je keine geboren is i.v.m.wiegendood en geen bedzeiltje.ik leg een extra setje klaar kan ze het zo opmaken en de andere lakentjes de was in. ;)

6. Piet

Piet Actief lid

26 aug 2006
    335
    0
    0
    zelfst. onderneemster
    omg. den Bosch
    Als het goed is, heb ik om 13.30 uur een telefonische intake. Bij mij is het ook het tweede kindje en komen ze niet meer langs.

7. Grassprietje

Grassprietje Fanatiek lid

3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    das ook toevallig kraampakket is bezorgd, en nog geen 10 min ging de telefoon :)..
    Heb het intakegesprek 7 juli :D

8. Piet

Piet Actief lid

26 aug 2006
    335
    0
    0
    zelfst. onderneemster
    omg. den Bosch
    Zo, intake gehad. Krijg iets van 44 uur (standaard), maar als het nodig is, dan krijg ik meer.

Verder geen spectaculaire dingen, ze vroegen of mijn bed op klossen kon. Nee, dat kan niet met een waterbed, maar omdat die van ons iets van 60-65 cm hoog is, was dat geen probleem.

Heb wel aangegeven dat ik het liefst een jonger persoon heb, dus geen ouwe tang (om het zo even te zeggen).
    Een stagiaire erbij vind ik ook niet erg, die moeten het toch ergens leren?

9. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.092
    3.875
    113
    Ja, ik heb ook aangegeven dat een stagiaire geen probleem is. Beter 2 dan 1, toch? En als ik niet wil dat ze bepaalde dingen doet, dan zal ik dat wel zeggen.

10. kat

kat Fanatiek lid

21 mrt 2006
    1.402
    2
    0
    Ik had me bij CZ aangemeld.
    En kreeg van hun een brief dat ik telefonisch contact moest opnemen om een afspraak te maken, dat was zo rond de 24 weken dacht ik.
    Nu komen ze de 29ste juni.

Ben eens benieuwd, maar wel gek dat ze het bij de een wel controleren en bij de ander niet.

11. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.092
    3.875
    113
    Volgens mij vinden sommige het gewoon leuk om die kamertjes te bekijken, haha, zou ik wel hebben als ik dat werk deed. Alleen zo'n saaie intake, waarbij je een hoop dezelfde informatie opratelt.

12. Aldonza

Aldonza Fanatiek lid

16 aug 2006
    2.330
    0
    0
    Noord-Brabant
    Als het goed is (zo stond in de brief) neemt de kraamzorg rond de 7e maand met mij contact op om afspraak te maken. Over kamertje bekijken..hoor daar ook al verschillende verhalen over..ach...zie het wel. Als het kamertje er is, vind ik het wel leuk om bedje rond die tijd eens op te maken, maar daarna toch wel weer keertje op het laatst wassen (of schoon setje klaarleggen).

Overigens heb ik ook nog een hele leuke site gevonden waar je lakentjes met naam kunt bestellen. Zijn wel aan de prijs, maar zijn ook erg mooi.

http://www.mijnwinkel.nl/shop11467/productlist4/

Groetjes, Eva.

13. Mona

Mona Bekend lid

16 jan 2006
    729
    0
    0
    Heb gister de intake gehad, had bedje al wel opgemaakt. Dame van kraamzorg zei echter de kraamhulp het vast nog wel even op nieuw opmaakt. Ik had et iets te lang gelaten (moet nog minder dan de helft van et bedje opgemaakt zijn) laat et dus lekker zo..... de kraamhulp regelt et wel als et zover is.....

14. kvptje

kvptje Fanatiek lid

31 dec 2006
    1.156
    1
    0
    huismamma!!!
    Vlaardingen
    Nou kraamzorg is net geweest en idd wat mona zegt: wanneer ze langskomen voor het eerst doen ze opnw het bedje opmaken.

Verder een hele leuke dame en een heel leuk gesprek! Ze was helemaal weg van onze rottweilers (en dat terwijl ik bang was dat ze er iets op aan te merken had) Ze vertelde ook dat het van groot belang was dat ik de honden gewoon aan de kleine moest laten snuffelen.

Kortom: ben helemaal happy met kraamzorg de eilanden

15. kat

kat Fanatiek lid

21 mrt 2006
    1.402
    2
    0
    Hier hoop ik dus ook dat het geen probleem gaat worden. Maar vooral omdat die van ons nogal eens fel kan reageren op vreemde personen in huis, maar is alleen de eerste begroeting (en dan heb ik het over de kraamhulp), ben eens benieuwdwat ze zullen zeggen.

16. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.092
    3.875
    113
    Tja, ik laat de hond t.z.t. wel aan zijn voetjes snuffelen ofzo. Die van ons is een beetje een wilde knuffelkont die anders gelijk zijn hele gezicht af likt en dat vind ik niet zo fris.

17. beertje1985

beertje1985 Bekend lid

4 dec 2006
    733
    1
    0
    Ach dan bouwen ze weerstand van op! ;)

18. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.092
    3.875
    113
    Nee, bedankt! Laat de hond ook niet aan mijn gezicht likken, hoef geen lintworm ofzo en het idee dat hij bijv. net zijn kont heeft gelikt... :(

Deel Deze Pagina