hallo allemaal ik zit met een probleem. ik ben 32 weken zwanger en we hebben de naam voor onze dochter al een tijdje vast staan. lang over getwijfelt en lang over nagedacht, maar het is de enigste meisjesnaam die we allebei leuk vinden. verder weet niemand die naam. nu is mijn vriendin een tijdje geleden bevallen van een dochter, en die heeft zowat dezelfde naam gekregen. daar balen we natuurlijk van , en ik weet niet meer wat ik er mee moet. het scheelt 1 letter, de uitspraak blijft hetzelfde. het is niet leuk dat baby's van ongeveer dezelfde leeftijd bijna dezelfde naam hebben, en ik ben ook bang dat ik mijn vriendin ermee kwest door toch die naam te kiezen voor ons kind. maar aan de andere kant, we hebben geen tweede optie die we echt bij onze baby vinden passen en eigenlijk zou ik de naam niet moeten veranderen voor een ander. maar het blijft een ingewikkelde situatie. en zij is eerder dus denkt ze misschien wel dat ik het van haar heb overgenomen. het is zeg maar zoiets als mari en marie of lisa en elisa wat zouden jullie doen?
Ik zou het denk ik tegen mijn vriendin zeggen. Misschien vindt zij het juist wel grappig. Als ze het niet leuk vindt, weet ik niet wat ik zou doen. Als je echt geen andere naam wil, ja dan toch gewoon die naam doen.
Misschien niet leuk.. maar toch doen. Iedereen zal er aan wennen op een gegeven moment hoor. Als dit voor jullie dé naam is, dan is dat gewoon zo
Als je veel contact met haar hebt zou ik opzoek gaan naar een andere naam. Als je er echt niet uitkomt zou ik er wel met vriendin over praten.
ik weet dat zij het wel vervelend vind want ik heb het al eens laten vallen. dat we een naam hadden die er heel veel op leek, maar dat we het nog niet zeker wisten (omdat het dus zo lijkt) ik zag aan haar reactie dat ze het niet leuk vond (andersom zou ik het ook echt niet leuk vinden) inmiddels een paar maanden verder zijn we niet meer op een andere naam gekomen die we allebei leuk vinden dus het is nog steeds hetzelfde. inmiddels past deze naam ook bij het drukke eigenwijze kindje in mijn buik.
Ik zou met haar overleggen en vooral goed nadenken over wat jij fijn vindt. Wil jij alsnog die naam geven of toch op zoek naar een andere naam? Maakt het jou iets uit dat haar kindje praktisch dezelfde naam heeft?
Ik zou haar gewoon vertellen dat jullie die naam al voor de geboorte van haar kindje hadden uitgezocht en dat je er nog lang over nagedacht hebt en geen andere naam leuk vind. Als je die naam echt mooi vind dan zou ik geen andere kiezen.
ja zoiets zal ik wel tegen haar zeggen ja in ieder geval duidelijk maken dat we de naam niet hebben gepikt en wel geprobeerd hebben om wat anders te vinden. ze zal het wel niet leuk vinden, maar het zal wel een keertje wennen. ze komen straks ook in de zelfde groep op het kdv. omdat we daar ook allebei werken. lastige situatie, maar nieuwe naam bedenken is nog veel lastiger
Ik zou gewoon mijn kindje de naam geven die ik bedacht heb en waar ik dan ook "verliefd" op ben geworden! Jammer dat hun kindje bijna hetzelfde heet, maar dat gebeurd nou eenmaal! Stel nou dat jullie tegelijk zwanger waren en tegelijk waren bevallen, dan hadden jullie ook allebei die naam aan het kindje gegeven!
het scheelt wel dat het niet precies dezelfde naam is, want dan zou ik er nog veel meer moeite mee hebben. zelf vind ik dit nog verantwoord 1 letter minder en 1 letter anders
ik zou toch zoals meerdere hier zeggen met je vriendin gaan praten. ik weet natuurlijk niet de naam die jullie gaan geven en die je vriendin heeft maar als ik naar je voorbeelden kijk. vind ik lisa en elisa echt 2 verschillende namen. mari en marie lijken dan weer wel op elkaar omdat de uitspraak het zelfde is. misschien valt het met jullie namen dus ook nog mee maar dat kan alleen jij beoordelen. ik zou een naam niet veranderen als je hem echt mooi vind hij past nu al bij jullie kindje.
ja de uitspraak is wel hetzelfde, maar in schrijven ziet het er heel anders uit. ik zal van de week eens bij haar op visite gaan zodat ik het kan bespreken, want op deze manier heb ik ook geen rust. op een rare manier voel ik me ook nog schuldig,terwijl ik niks fout heb gedaan. zal wel door de hormonen en de onzekerheid komen.
Ja het is echt niet leuk. ik maak me ook zorgen hoor want twee nichten zijn voor me uitgerekend ( mei en juni) en ik duim ook dat ze niet dezelfde meidennaam hebben. Een jongensnaam zou eigenlijk niet kunnen want die is zo apart dat zou wel erg toevallig zijn. Onze meidennaam staat wel in de top 10 dus dat is wel even lastig.
Ja ik snap je gevoel, leuk is anders.. In mijn omgeving zijn er ook best wel veel zwanger, en onze naam staat ook al vast.. aangezien we die naam ook al heel lang in onze hoofden hadden. Stel er wordt eerder een meid geboren met die naam van iemand die wij heel goed kennen zou ik ook balen als een stekker.. Maar ik ken mezelf, ik ga denk denk ik toch op zoek naar een 2de optie.. Maar puur voor mezelf, omdat ik het dan niet leuk vind, maar niet voor die ander! moeilijke beslissing, maar misschien er toch maar even over hebben met je vriendin..
Hmmm, ik zou het niet doen.... puur omdat ik het zelf ook niet leuk zou vinden! Wij hebben ook 2 zwangere stellen "voor" ons... en die wacht ik ook af, ik heb de namen/geboortekaartje/gedichtje e.d. allemaal al klaar, maar als een van de 2 toevallig hetzelfde heeft als ons zal ik het wel wijzigen... maar goed, dat is dus persoonlijk! als jij echt doodongelukkig word als je niet die naam mag gebruiken dat is het natuurlijk ook niet waard! maar goed, ik denk dat je vriendin in de 1e reactie niet blij zal zijn inderdaad... maar uiteindelijk wel zal begrijpen dat je het niet met opzet gedaan hebt!
Nee niet dus het is extra spannend. Blijft altijd lastig. Ik had dit zelfs met Jopie al ( die hier ook heeft gereageerd) Wij vonden ook dezelfde naam leuk. Nu spreken we elkaar dagelijks op een forum en zien elkaar toch ook ( hopen we) in elk geval 4 keer per jaar. Gelukkig vond mijn man de naam achteraf niet helemaal voor ons.