Hoi allemaal, Omdat ik nog niets wil zeggen aan mijn familie en vrienden (mijn partner weet het natuurlijk wel ) maar toch af en toe wat wil kunnen delen heb ik me aangemeld op deze pagina. Sinds een week weet ik nu dat ik zwanger ben. Had onregelmatige cyclus en al een jaar aan het proberen en daarom naar het ziekenhuis geweest. Voor de zekerheid even bloed laten prikken om te checken of ik niet toevallig zwanger zou zijn (voor ik die tabletten zou gaan nemen om de menstruatie op gang te brengen). Belde ze de volgende ochtend meteen: u bent zwanger! Waarschijnlijk nu 5-8 week. Nog onduidelijk dus hoe ver ik ben (ivm ook die onregelmatige cyclus niet zelf goed te peilen). Volgende week donderdag voor een eerste echo. Zo spannend! Ben niet misselijk, wel gevoelige borsten en opgezette buik (alsof je teveel hebt gegeten, riem mag een gaatje losser zeg maar). Hoe voelen jullie je? Ben erg benieuwd!
Dankjewel!! Ja alleen dus hele grove schatting dus vorige week van 4-7wk. Kunnen ze dat normaal preciezer schatten dan adhv dat gehalte? Ik had ook echt een ontzettend lange wispelturige cyclus (gemiddeld 60 dagen) dus misschien dat ze het daarom ook niet goed durft te zeggen. Ik kan het zelf ook niet inschatten nl. Daarom vind ik die echo volgende week wel extra spannend!
super gefeliciteerd zit ik zelfde schuitje wil ook nog verder niks zeggen maar af en toe wel wat delen su6 met je eerste echo ik heb 11 juli de eerste
oooh gefeliciteerd!!! Ik voelde me ook al direct anders hoor! Eigenlijk al voor mn NOD, dus de test bevestigde alleen maar wat ik al wist... Heb keurig 5 dagen na mn eisprong een lichte bloeding gehad, voelde ook steekjes diep vanbinnen, mn borsten werden mega gevoelig, en ik voelde me heel erg bol in mn buik, mijn riem moest ook losser!!! Alles volgens het boekje, haha en toen dus die positieve test... Ik ben benieuwd hoe ver je bent, zo'n echo is echt genieten hoor!! Mits alles goed is natuurlijk, dat hoop ik voor je!
Nee, op basis van HCG kun je alleen een grove schatting doen. Voor een preciesere termijn zul je de echo moeten afwachten inderdaad
Wat heerlijk om te lezen dit allemaal @ Deerne85 Ik weet al die gevoelens gewoon aan het maar niet ongesteld worden hihi dus ik wist helemaal niet dat ik zwanger was totdat de arts me de uitslag van het bloedonderzoek doorbelde Zo raar dat je je dan ineens ook echt superzwanger voelt! @Peelen1981 en @Kelly001 dames jullie ook heel erg gefeliciteerd en succes met de eerste echo! Wachten duurt lang he.. Ik kan niet wachten totdat dat ik dat murmeltje te zien krijg. Dan pas kan ik het echt geloven
Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap! Hopen dat alles goed mag gaan en jullie straks op de echo een mooi kindje met kloppend hartje mogen zien! Wij hebben vandaag ook onze eerste echo gehad (11wk 6 dg), zo leuk en bevestiging dat gelukkig alles goed was. Nu lekker genieten! Niet echt misselijk (meer hongergevoel), lage rugpijn gehad, erg moe, verder weinig klachten. Nu richting de 12 weken gaat het weer de goede kant op! Jij ook lekker genieten en op naar je eerste echo, dan kun je idd echt pas geloven dat je zwanger bent!
@Sjaccie: jij ook gefeliciteerd meis! Mooi dat alles goed is met de kleine! Ik heb ook behalve wat vermoeidheid en wat meer honger weinig last. Fingers crossed dat het zo blijft!
ook ik ben 8 weken zwanger en we willen het de familie pas bij 12 weken vertellen, maar af en toe wil ik het het liefst van de daken schreeuwen gelukkig ook weinig klachten, alleen heel erg last gehad van mijn darmen en heel af en toe een beetje misselijk. maar dan neem ik wat te ten en dan zakt dat weer weg.
Hey Yvon365, Helemaal herkenbaar, dat van de daken willen schreeuwen. Spannend he bijna 1e echo. Ik heb em donderdag. Moet er niet teveel aan denken, want dan ga ik helemaal stuiteren van spanning Fijn dat je ook niet zoveel klachten hebt. Ik denk steeds: das niet normaal! Maar het kan dus blijkbaar wel zonder zware misselijkheid zwanger zijn! Yeeee!
Hey mamalicious, idd niet te veel aan denken anders ga ik ook stuiteren of heb ik constant een glimlach van oor tot oor en dan gaan er waarschijnlijk ook vragen gesteld worden
Heey dames, Erg herkenbaar! Ik zit momenteel in mijn 6e week en heb hoe toevallig ook volgende week donderdag mijn eerste echo. Onder medische indicatie vindt bij mij de echto plaats. Na 8 maanden te hebben geprobeerd was het eindelijk zo ver. En ook ik heb gelijk last gekregen van enorm gevoelige borsten en extreme vermoeidheid...en de emotie's...ik wist niet dat ik ze zo had (-:
Gefeliciteerd!! En wat spannend voor volgende week. Ik duim voor een goede echo! Bij mij konden ze aan de hand van mijn hcg ook geen schatting maken. Bleek uiteindelijk 5,5 week zwanger te zijn na echo. Hier ook niet misselijk oid die eerste paar weken. Pas bij 9 weken begonnen de kwaaltjes, en nog Ik wens je een voorspoedige zwangerschap toe, geniet ervan!
@Yvon365 ja man die glimlach moet je echt mee uitkijken hae! Die heb ik ook echt een paar keer flink moeten wegdrukken @Yag82 wat leuk dat je ook donderdag heengaat!! Leuk om te horen. Wij hebben ook ongeveer een jaar geprobeerd en zijn daardoor op afd. gyneacologie terechtgekomen. Wist dus ook via bloedonderzoek dat ik dus zwanger was Gewoon de afspraak bij de arts laten staan, want er stond sowieso al een echo gepland om te kijken of alles oke was met mijn baarmoeder. Apart hoe het toch kan lopen hae @Nispie jeetje zeg dus klachten kunnen dus vanaf 9 wk dus ook nog komen. Hmmm iets te vroeg gejuicht misschien dus Voor zover ik jullie nog niet heb gefeliciteerd, alsnog bij deze: Gefeliciteerd ladies!
de echo komt steeds dichter bij!! inmiddels bijna van de darmkrampen af, daarin tegen is bandenpijn voor in de plaats gekomen. en hele gevoelige borsten....nu heb ik niet vooraanstaand bij het uitdelen van de borsten, maar ik heb gister een grotere cup moeten schaffen want ze pasten er niet meer in!
Hey Yvon365, Spannend vandaag je eerste echo! Dat van die borsten is herkenbaar idd. Man die van mij groeien ook echt enorm! En zijn echt zo gevoelig. Nou meid ben benieuwd hoe het vandaag gaat! Ik ben ook echt aan het aftellen.. nog twee nachtjes