hey meiden, Even benieuwd ik heb een jaar geleden galstenen gehad en na me opratie heb ik gelukkig geen aanvallen meer. Mijn dokter verbaasde zich dat ik op zo'n vroege leeftijd al galstenen had (25) maar ik zie om me heen best veel jonge meiden die ook galstenen hebben of hebben gehad. Heb jij ook galstenen gehad of heb je ze stem dan ff in de poll Ojah die aanvallen vond ik nog erger dan bevallen wat een hel!! vond jij dat ook?
Afgelopen zomer heeft de ha bij mij een grote galsteen gevonden. Ik heb er geen last van en zolang het goed zou gaan, doen ze er niks aan. Hoelang die er zit, geen flauw idee. Ben wel ouder dan 25.
Een grote galsteen kan niet door de buis heen zeg maar die naar je maag gaat daarom heb je waarschijnlijk er geen last van
ik heb 4 jaar geleden (was toen 27) wel een echo van mijn buik gehad en daar zagen ze dat iker wel een paar had, maar zolang ik er geen last van had kon het geen kwaad. Blijkbaar stellen ze dan niet zoveel voor, ik heb er nu 4 jaar later nog steeds geen last van gehad. Maar ik blijf wel alert als er eens in die omgeving rare klachten gaan komen.
Ik was 32! Het schijnt zo te zijn (dat zeiden ze in het ziekenhuis) dat veel vrouwen na hun bevalling of last krijgen van galstenen of hun blindedarm. Ik kreeg inderdaad vlak na mijn bevalling mijn eerste aanval. Om de week kreeg ik een aanval. Heb sterkte pijnstillers gehad van het ziekenhuis en kreeg snel een echo. Waren galstenen te zien, en galblaas is verwijderd. Dit omdat de aanvallen zo vlak op elkaar kwamen! Ik had er maar 3 (galstenen), maar oh wat een pijn! Heb echt rondjes gelopen in de woonkamer en slaapkamer van de pijn. Vreselijk! Ja, geef mij dan maar een bevalling!!!
Ik mis de optie 35 Plus. Ik was 35 met mijn eerste aanval en 36 toen die verwijderd werd. En ook hier zes weken na de bevalling de eerste aanval. De steentjes waren niet te groot maar wel een galblaas die ontstoken was brrr. Als ik aan deze tijd terug denk jakke.s
Ja, onder de 20 jaar! Ik was 18. Acuut kreeg ik aanvallen; helse pijnen, zo wat deed dat zeer! Kreeg er ook koorts bij en werd snel opgenomen... Na de kijkoperatie nagenoeg geen last meer van gehad (ben nu 32). Het (overmatig) eten van oliebollen heeft de boel destijds getriggerd. Blijkbaar 'heerst' dit in de familie want oma had er ook last van en is er ook aan geopereerd. Ondanks alles, vond ik de bevallingen toch wat meer pijn doen...Maar dit was, zeg maar, de op één na ergste pijn...
hier 1 aanval gehad tijdens de zwangerschap van colin.. dat was echt niet leuk, vk in huis want wat is er aan de hand, samen naar ha .. uiteindelijk is het 1 aanval gebleven. gelukkig..
Ik was 25. Dus heb op onder 25 gestemd. Heb er een jaar (!) mee gelopen. Sukkels konden niks vinden terwijl ik karakteristieke aanvallen had. Ik beval nog liever, het is verschrikkelijk. Begon in de zwschap met +-25 wkn en ben ong. een jaar later geopereerd. Heb een laparoscopie gehad. Mijn galblaas was chronisch ontstoken en verlittekend bleek uit onderzoek van het weefsel. De operatie was het best wat me kon overkomen!
Ik was 24, de eerste aanval kreeg ik nog in de zwangerschap van onze jongste dochter. Alleen wist ik toen niet wat er aan de hand was, na de zwangerschap kreeg ik er steeds meer last van en Februari dit jaar heb ik mijn galblaas middels een kijkoperatie laten verwijderen.
Ik was 24 toen ze het toevallig zagen op een echo (had last van me maag en slikdarm) eind 2006 was dit. Paar weken na de echo kreeg ik mijn eerste aanval en wist niet wat me overkwam! Op den duur kon ik bijna niks meer eten omdat dit aanvallen opwekte. Begon met een trekkerig gevoel in me rug en dan wist ik wat eraan zat te komen! Mijn laatste aanval duurde 36 uur achter elkaar en ik werd plat gespoten met morfine (waar ik ook zo beroerd van werd!) Op 12 november 2007 werd ik eindelijk geopereerd maar ze konden van te voren niet zeggen of het via een kijk operatie zou gaan of echt een snee, ivm zwaar verhoogte infectie waarden in me bloed dus als mijn lever ook mee zou doen werd het die operatie. Gelukkig is het bij een 4 uur duurende kijk operatie gebleven (nieuwe chirurg die het toch zo ging proberen) 17 kleine steentjes kreeg ik mee in een potje als aandenken . En ja geef mij maar een bevalling als nog 1 keer zo'n galsteen aanval!!!!
tijdens mijn eerste zwangerschap galstenen, 27 jaar oud, en 3 weken na bevalling opgenomen met ontstoken alvleesklier doordat de galstenen de wegen blokkeerden. was best kritiek, 2 weken later toen de ontsteking weg was is mijn galblaas er meteen uitgehaald gelukkig. Schat dat ik tijdens de zwangerschap zo'n 11 aanvallen heb gehad, Ik heb liever een bevalling dan zo'n aanval! en dan ook nog last van nierstenen, die heb ik nu ook nog regelmatig helaas.. beetje steengevoelig
whahaha volgens mij zijn we het er allemaal over eens bevallen is 'lekkerder' dan een galsteenaanval wat een hel...en dat bewegen heen en weer heen en weer douchen...
hier ook genetisch meegekregen.. Ik was 28 en heb een kijkoperatie gehad, mijn 2 nichtjes in dezelfde week!
Ik was ergens rond mijn 25e, weet het niet eens precies meer, maar kan me de pijn nog als de dag van gisteren herinneren. Had een hele nacht mega veel pijn en zo misselijk dat ik zelfs mijn neus in de pot pindakaas(brr zo extreem ranzig iets hahaha) heb gedaan om het eruit te laten komen, maar zelfs dat werkte niet. In eerste instantie moest ik van de hap maar een warme kruik op mijn buik doen en uiteindelijk ben ik 'smorgens om 5 uur naar de spoed gegaan. Hier was al snel duidelijk wat er aan de hand was. Daarna is alles vrij snel gegaan aangezien ik er extreem veel last van had en niets meer binnen kreeg bijna, heb ik al met al binnen 3 weken ofzo een kijkoperatie gehad en is mijn galblaas verwijdert inclusief de galstenen. Ik bleek toen dus een chronische galblaasontsteking te hebben. De stenen waren er stuk of 5 met denk wel een doorsnee van een cm. Deze heb ik in een potje meegekregen en heel af en toe kom ik ze tegen en dan ben je toch wel heel blij dat ze in dat potje zitten en niet meer in mijn lichaam....
Ik heb ze gelukkig niet gehad, mijn nichtje helaas wel, is niet handig als je 4 kinderen (onder de 8 jaar) hebt... Uiteindelijk is vorig jaar november haar galblaas verwijderd. Eerst dachten ze aan hartproblemen, maagzuur en weet ik veel wat. Was het dus 'gewoon' haar galblaas. Is nog een heel gedoe geweest om 'm eruit te laten halen, de artsen waren er niet echt happig op en erg onduidelijk naar hun toe, erg slecht. Nu ligt ze helaas weer in het ziekenhuis, weer galstenen, vanuit haar lever, geopereerd, per ongeluk een galweg geperforeerd, alvleesklier ontstoken nu (dat is niet zo heel raar na een operatie). Pffff wat een ellende... Ik hoop dat ze snel weer beter is en de galstenen ellende dan eens voorbij is.
ik heb het een jaar geleden gehad, was toen 26 en bij mij is het na de bevalling gekomen (in elk geval de aanvallen begonnen een half jaar ongeveer erna) achteraf al langer klachten maar mij werd wel verteld dat ze het vaak zien bij net bevallen vrouwen dus was zeker geen uitzondering...