Perzische poes zit onder de vlooien (honderden)

Discussion in 'De lounge' started by Olicha, Jul 13, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Olicha

Olicha Niet meer actief

Wat kan ik doen?

Ik heb al zo een pipetje leeggespoten op haar 3dagen terug van de dierenarts in haar nek (en 3 weken eerder ook al, maar dan van dierenwinkel). Huis ondergespoten (3 weken terug), maar nu zag ik ineens dat ze echt helemaal onder de babyvlooien zit in vooral haar staart en dat niet alleen, ik was vannacht tot 5-6 uur vanochtend wakker en kon niet slapen omdat ik volkomen aangevallen en leeg geprikt werd door de vlooien.Ik zit nu onder de rode (heel erg jeukende) bulten en met mijn handen in het haar. Wat kan ik doen? Ik ga nu het huis stofzuigen en een paar spuitbussen leegspuiten, maar hoe krijg ik die vlooien uit haar staart/ vacht.
    Oh en ik vergeet nog even te benoemen dat ik ook geprobeerd heb haar met frontline in te spuiten. Los van het feit dat ze me dan stevig waarschuwt (laat haar tanden zien), likt ze het vervolgens zsm eraf. Daarbij kom ik ook niet tot de kern van het probleem. Die vlooien zitten voornamelijk dicht bij/ op de huid.

2. Regina88

Regina88 Niet meer actief

Terug naar de dierenarts. Zit niks anders op.
    Onze kat kreeg ze bij het pension.
    Uiteindelijk kreeg ze prednison, omdat ze goed ziek van werd van de vlooien. Maar het was wel over godzijdank.

3. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

Dec 4, 2012
    10,846
    4,213
    113
    Female
    Zuid Holland
    Terug naar de dierenarts inderdaad, dit werkt in ieder geval niet.

4. anica

anica Fanatiek lid

Dec 3, 2009
    4,528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Ik heb een tijd terug een tabletje voor de hond gekregen, ik was verbaast, binnen 2 uur lagen de dode vlooien in haar mand!

Zoiets is er vast ook voor katten.

En verder een stukje afgeknipte vlooienbeten in je stofzuigerzak, meerdere keren per dag stof zuigen, alles in de was doen op minimaal 60 graden, alle plinten en kieren inspuiten!

Succes!

DastyQueen likes this.
  5. Olicha

Olicha Niet meer actief

Bedankt, ik ga direct aan de slag en we gaan naar de dierenarts. De poes is erg onrustig, heel zielig om te zien en ik word terwijl ik hier sta alweer overal gebeten. Om gek van te worden:confused: Ik voel het nu de hele tijd kriebelen, geen idee of het daadwerkelijk de vlooien zijn of dat ik nu gewoon de vlooienbeten erbij ga hallucineren:(

6. Meisje93

Meisje93 VIP lid

Mar 21, 2015
    32,071
    14,402
    113
    weet je toevallig nog hoe dat tablet heette?
    hond heeft er nu ook last van. :(

7. Regina88

Zou best kunnen hoor. Onze zoon werd ook gebeten en dat is idd niet fijn.
    Maar persoonlijk krijg ik al jeuk als ik hoor of lees over vlooien en/of luizen. Het kan ook het idee zijn. Bij zoon waren het kleine me rode plekjes.

8. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

Dec 4, 2012
    10,846
    4,213
    113
    Female
    Zuid Holland
    Wij geven onze hond bravecto, hielp wel goed.

9. Olicha

Olicha Niet meer actief

Dit hebben wij in huis en het laatste wat wij hebben gebruikt was een pipet van de dierenarts. Daar heb ik geen doosje meer van, maar het zou sterker zijn dan wat ik hier heb..

Attached Files:

10. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Vlo kill is dat. Van beaphar. Verkrijbaar bij de dierenwinkel.

Ontopic, terug naar de dierenarts. Prikje voor haar tegen de jeuk, en goede middelen. Evt ook een keer wassen net vlooienshampoo. Ik zou zelf een tablet nemen nu tegen de vlooien voor haar, dan kan ze het ook niet oplikken.

11. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Bravecto is "gewoon" een anti vlooien middel. Maar wel heel effectief. Werkt drie maanden tegen vlooien én teken; ideaal.

12. Olicha

Olicha Niet meer actief

Regina: Ik kan uit ervaring zeggen dat ik liever door muggen gebeten word. Heel vervelend, maar mijn dochter is nu ook gebeten, zij gaat er alleen wat rustiger mee om. De poes en ik hebben wellicht een heftigere reactie erop?

Zonnebloem: ik zal bij de dierenarts informeren of dat wellicht ook voor de kat bestaat of dat ze in elk geval iets hebben dat zorgt dat ze helemaal verlost wordt van vlooien. Ik las dat het namelijk kan leiden tot bloedarmoede..:(

13. Nutella

Nutella Actief lid

Feb 13, 2017
    387
    213
    43
    NULL
    NULL
    Frontline helpt niet meer tegen vlooien. Bolfo Gold helpt goed, maar wordt door onze katten snel opgelikt. Advantage is ook heel goed en druppelt beter en wordt minder opgelikt. Tip: druppel niet tussen de schouders, maar meer omhoog op de achterkant van de kop.

Bij ons waren er niet zo veel vlooien in huis, maar wel meerdere in bed gezien, en na bolfo gold en frontline was het heel snel over. De rest werkte hier niet. Vlooienbandjes werken tegenwoordig ook niet meer, dus ook niet in je stofzuiger.

Heel veel succes!

14. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

Dec 1, 2014
    7,394
    5,298
    113
    Beaphar heeft ook nog vlooien-anticonceptie, dat kun je naast de andere middelen gebruiken. Probleem bij vlooien is, dat de poppen tot wel een jaar in je huis kunnen blijven, dus zolang duurt het ongeveer voirdat je er volledig vanaf bent. Helaas hier ook erg hardnekkige vlooien gehad. Waarbij wij overigens niet ons huis hebben gesprayed, want dat wordt erg afgeraden als je jonge kinderen hebt, is erg giftig. En als je al een plaag hebt, doodt het nog steeds niet de poppen, alleen de levende vlooien.

15. Panda1

Panda1 Bekend lid

Feb 28, 2013
    841
    117
    43
    Overijssel
    Ooit in mindere mate gehad met mijn pers. Hij heeft een roesje gehad bij de dierenarts. Daarna is hij naar de trimsalon geweest. Flink zijn haren ingekort en hij is daar ook gewassen. Dit bleek te oplossing.

Chocolat and DastyQueen like this.
  16. Nutella

Nutella Actief lid

Feb 13, 2017
    387
    213
    43
    NULL
    NULL
    Daarom moet je dan ook het hele jaar bij je kat druppelen zodat wanneer de poppen uitkomen en ze op je kat springen, ze direct dood gaan.

DastyQueen likes this.
  17. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Die ken ik ook idd, maar ik zou zelf dan eerder voor een "normaal" vlooien middel kiezen. Het doel van die vlooien anticonceptie is om ze onvruchtbaar te maken, maar dan blijft hij dus wel in leven. Ik zou er eerder voor kiezen om ze dood te maken.

En de vlooien die je ziet zijn maar het topje van de ijsberg. Persoonlijk zou ik dr voor kiezen om dan de kinderen even een dag of twee weg te brengen en het hele huis onder handen nemen. En ook structureel door gaan de komende tijd. Plus dus elke maand of drie maand (afhankelijk welke je gebruikt) je hond of kat blijven ontvlooien.

Ik snap dat het een boel werk is en geld kost. Maar vlooien moet je niet willen dus een goede bestrijding is nodig.

18. Leo85

Leo85 Niet meer actief

Comfortis tabletten halen bij je dierenarts, daar gaan de vlooien het snelste van dood, werkt 1 maand. Bravecto is er ook voor de kat, maar is ook een pipet, en dat is met zo'n vacht lastiger aanbrengen op de huid. En duurt iets langer voor de vlooien dood zijn.

19. Regina88

Wij gebruiken nu trouwens ook bravecto iedere keer. En dat gaat geweldig. De laatste keer pension had ze dat ook en toen geen vlooien. Tis niet goedkoop, maar alles beter dan die vlooien ellende.
    Toen ze vlooien kreeg gebruikte ze bolfo. Blijkbaar kunnen ze resistent worden.

20. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

Jan 4, 2013
    4,621
    1,576
    113
    Female
    het oosten
    Terug naar de dierenarts. In elke geval niet zomaar pipetjes of pilletjes tegen vlooien gaan geven want uit je verhaal lees ik dat ze in 3 weken tijd al 2x behandeld is. Het is heel ongezond voor je kat om steeds maar weer een vlooienmiddel achter elkaar te gebruiken. Dus ik zou het aan de dierenarts overlaten wat nu wijsheid is.
    Ook oppassen met spuiten in huis met jonge kinderen. Die zou ik even uit logeren brengen.

Share This Page