Vraagje makelaar

Discussie in 'De lounge' gestart door Keiblij, 14 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dubbelfriss

Dubbelfriss Bekend lid

14 jul 2017
    582
    130
    43
    Vrouw
    Niet doen! Onze makelaar kreeg 1 % van de verkoopprijs. Hebben hem wel vooraf ook moeten betalen om het te koop te zetten, waarbij hij dus ook al een beetje verdiende, een beetje reclame maken is makkelijk verdienen toch? Vond het een redelijk bedrag overigens .

2. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Klinkt alsof hij flink misbruik wil maken van de situatie. Hier zou ik nooit mee akkoord gaan. Zou er helemaal geen vertrouwen jn hebben en een andere makelaar zoeken.

3. Jules!

Jules! Bekend lid

26 jun 2017
    822
    1.065
    93
    Vrouw
    Nee nee nee
    Zoek een andere makelaar.
    Dit zou ik nooit doen.
    Wij zij een vast bedrag overeen gekomen destijds. Een schappelijk bedrag, geen onzekerheden, geen percentage én hik deed veel voor ons. Nog nooit meegemaakt, hij ging zelfs actief op zoek naar kopers en dit heeft gewerkt.

4. Jules!

Jules! Bekend lid

26 jun 2017
    822
    1.065
    93
    Vrouw
    :roflmao::roflmao:

Verder helemaal met de rest van deze post van Poppy4 eens!

5. Bailey07

Bailey07 Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.187
    1.749
    113
    Ik zou direct zeggen; succes met je andere opdrachten maar wij gaan opzoek naar een ander.

Ongelofelijk. Das lekker makkelijk geld verdienen...

6. ShineBright

ShineBright Fanatiek lid

29 jan 2014
    2.251
    670
    113
    Ik werk bij een makelaar en heb dit nog nooit gehoord dus nee dit is niet normaal. Bij begin verkoop spreek je een courtage af en daar moet de makelaar het voor doen. Zijn courtage wordt sowieso al hoger als jullie voor meer verkopen dus denk dat hij niet mag klagen dan.

7. Fridadepida

Fridadepida Actief lid

3 jan 2016
    387
    90
    28
    Wij hadden iets vergelijkbaars, courtage was 1,75 procent en 10% over het deel wat boven de vraagprijs was. Dus bv vraagprijs 200000. Verkoopprijs 220000. Courtage 1,75 over 220000 en 10 % van 20000

8. Mythique

Mythique Fanatiek lid

3 apr 2015
    4.778
    3.907
    113
    Ja maar dan had je waarschijnlijk geen bieden vanaf prijs? Daarbij is 10% in de verste verte geen 50%.

Bailey07 vindt dit leuk.
  9. Featherr

Featherr Fanatiek lid

20 jun 2016
    3.694
    3.138
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wij hebben laatst een huis gekocht en de verkopende makelaar kreeg 2 of 3% van het bedrag van de verkoper. Maar deze man deed niks! Nam nooit op, belde regelmatig niet terug. Op een gegeven moment heeft haar adviseur (die ons hielp met de hypotheek geen aankoopmakelaar) zelf contact opgenomen met ons! Wij hebben hem weer in contact gebracht met onze adviseur en we hebben zelf ook heel veel contact gehad met de verkoper omdat als het aan de makelaar lag hadden we het nu nog niet gekocht. Dan waren we nu nog in de onderhandelingen.

Dus nee, dit is niet normaal en als je net zo'n lapzwans hebt als onze verkoper daj word je dus echt flink genaaid. (Dat word je sowieso al als hij 50% wil.. mijn god wat brutaal o_O)

10. Sleepless

Sleepless Bekend lid

1 jun 2013
    892
    173
    43
    Vrouw
    Brabant
    Ik zou eerst je makelaar bellen, hem een flinke veeg uit de pan geven en dan een andere makelaar zoeken! Het lef om boven de vraagprijs 50% te vragen! :eek: Die meneer is echt niet te vertrouwen en probeert jullie echt een oor aan te naaien, daar zou ik per direct klaar mee zijn!

11. Sleepless

Sleepless Bekend lid

1 jun 2013
    892
    173
    43
    Vrouw
    Brabant
    En als dat kan, aangeven bij de NVM.

12. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.251
    11.844
    113
    Nee dit is niet normaal. Je betaald gewoon een percentage courtage over het totale bedrag.

13. GailH90

GailH90 Actief lid

4 mei 2015
    395
    67
    28
    Zoals iedereen als zegt, is dit zeker niet normaal. Wij hebben net ons huis verkocht en daarbij was de courtage variabel aan de tijd dat het te koop staat. Uiteindelijk betalen wij 1,3 % en hebben we de vraagprijs gekregen. Moet wel zeggen dat het in een week weg was. Makelaar wist precies hoe de woningmarkt hier in elkaar steekt, wij waren een van de eerste hier in de stad omdat de makelaar nieuw terrein wou veroveren. Hierdoor hebben we denk ik wel een goeie deal gemaakt qua kosten.

Als hij aan was gekomen van nou ik wil nog eens 50% hebben voor elke euro die boven de vraagprijs zit dan had ik hem gelijk de deur gewezen.

14. Keiblij

Keiblij Actief lid

5 nov 2011
    317
    269
    63
    Bedankt voor al jullie reacties. Toen mijn man vertelde wat de makelaar wilde, was ik vooral verbaasd, maar kon zijn dat er in de afgelopen jaren veel veranderd is qua makelaarskosten. Jullie reacties bevestigen mijn gevoel: we gaan op zoek naar een ander!

Poppy4, Syane, Dubbelfriss en 1 andere persoon vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina